Gå til innhold

Nintendo-konsoller kan bli lesebrett (3DS, WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Desperat forsøk på å finne på fordeler? -_- Uansett så er skjermen altfor liten til at den er like behagelig å lese på som en ipad m.fl. Har vel neppe den mest avanserte skjermen heller.

 

Blir interessant å se hvordan Nintendo gjør det neste generasjon. Jeg tipper de kommer til å slite.

Lenke til kommentar

Det ville vært interessant å høre hvorfor du tror du vil slite? Ihvertfall mer interessant enn bare en grunnløs påstand.

 

Forøvrig er Kindle-resolusjonen 800x600, mens skjermen på Wii U-kontrolleren er 854x480, så forskjellen er ikke så stor til et dedikert lesebrett. Tror uansett ikke vi kan forvente at dette vil gi en bedre leseopplevelse enn de dedikerte løsningene, men det vil være fint som en tilleggsfunksjon for oss som ikke eier lesebrett. Og det ryktet om at gamle strategiguider, utgaver av Nintendo Power og lignende skal kunne gjøres tilgjengelig på kontrolleren mens man spiller Virtual Console-spill på fjernsynet er jo bare orgasmisk for alle med den minste interesse for spill som går ut over den nyeste teknisk uberheftige blodsorgien.

Lenke til kommentar

Jeg tipper de kommer til å slite.

 

Er vi i tippemodus? Det liker jeg. Jeg tipper neste XBox blir vinneren hvis Windows 8 "økosystemet" blir utnyttet bra.

 

Nintendo vil klare seg bra pga enorm kundebase som liker Mario, men Wii U har nok ikke helt samme WOW-faktor som Wii hadde når den ble lansert. Synes skjermen er et greit utviklingssteg.

 

Jeg ville ikke satt pengene på neste Playstation. Vet ikke hva de skal finne på for å skille seg ut. De vil sikkert kopiere skjermen til Wii U vha Vita eller på en annen måte. Er de skikkelig dumme satser de alt på prosessorkraft og grafikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg tipper de kommer til å slite.
Er vi i tippemodus? Det liker jeg. Jeg tipper neste XBox blir vinneren hvis Windows 8 "økosystemet" blir utnyttet bra.Nintendo vil klare seg bra pga enorm kundebase som liker Mario, men Wii U har nok ikke helt samme WOW-faktor som Wii hadde når den ble lansert. Synes skjermen er et greit utviklingssteg.Jeg ville ikke satt pengene på neste Playstation. Vet ikke hva de skal finne på for å skille seg ut. De vil sikkert kopiere skjermen til Wii U vha Vita eller på en annen måte. Er de skikkelig dumme satser de alt på prosessorkraft og grafikk.

 

Du mente via Vita.

Lenke til kommentar
Det ville vært interessant å høre hvorfor du tror du vil slite?

 

Wii solgte mye fordi det var nytt og spennende. De har kapret mye av casual-markedet men tror ikke casual-markedet er så gira på å oppgrade til ny konsoll, i tillegg til at nye wii-en ikke byr på noe nytt og spennende som skal få disse og andre casuals punge ut.

 

Dessuten har mye av entusiasmen i casual-markedet det siste året ligget i kinekt. Det er nytt og spennende. Sony har også sin greie ute. Så det er en helt annen konkurranse om det casual-markedet som måtte eksistere til neste generasjon.

 

Hardcore-gamere, utenom de som digger Nintendos egne spillserier, har lite tillitt til nintendo. De har neglisjert disse brukerne i flere generasjoner nå. Dessuten foretrekker disse oldschool-kontrollere (så den nye kontrollen er bare i veien), og vil nok også ønske å videreføre sine achievements og trophies. Mange av disse kommer ikke til å vurdere nye wii hvor bra konsollen enn måtte være.

 

Så jeg tror altså at casual-markedet vil ha begrenset interesse i nye wii og hardcore-gamerne kommer ikke til å vurdere noe annet enn Microsoft og Sony. Jeg liker ikke Microsoft men må dessverre innrømme at de ser ut til å fikse denne leken best nå. De som innførte achievements, de som har den beste håndkontrollen, de fleste spillene så bedre ut på xbox og online-opplevelsen er mer gjennomført og de skapte noe nytt med kinekt. Sony har vært på etterskudd etter Microsoft hele denne generasjonen her dessverre. De har likevel solgt nesten like mye pga. et utrolig sterkt merkenavn men det varer ikke evig så håper Sony greier å levere stort neste gang for ellers kommer Microsoft til å ta veldig mye av kaka.

Endret av aabxx
Lenke til kommentar

Så lenge det ikke stopper opp eller skader spillproduksjonen deres på noe vis så synes jeg ikke dette er så farlig. Litt usikker på om det kommer til å slå ann men vi får vel se. Men jeg syns Nintendo Power idéen ikke var så verst. Men tviler på at vi kommer til å få det til Norge :p Om det kommer til å være en slags subscription, men det kan jo hende :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...