Gå til innhold

Ny versjon av XBMC klar for beta-testing


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
XBMC var opprinnelig kjent som Xbox Media Center, og ble utviklet av Microsofts egne utviklere.
.

 

XBMC ble ikke utviklet av microsoft nei, det startet som xbmp, xbox media player og ble senere til xbox mediacenter. Det ble utviklet av en gruppe i homebrew-miljøet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_Media_Player

 

Jeg og ble overrasket over at artikkelen påstod dette -- for det var i så fall overraskende nytt for min del. Det fikk meg til å forsøke å finne søke informasjon om historien til XBMC som kunne bekrefte dette, men jeg har jeg har ikke funnet noe som tyder på at det var Microsoft(-ansatte) som stod bak. Dersom man påstår det hadde det vært fint med en kildehenvisning.

 

Folk har jo utviklet dette på egen hånd uten Microsofts hjelp. Jeg ser forøvrig at det er minst en nordmann involvert i XBMC Foundation som støtter og promoterer utvikling og bruk av XBMC. Det er kult.

Lenke til kommentar

Vil en maskin med følgense spesifikasjoner klare XBMC uten problemer?

Hva med HD-materiale?

 

Intel Pentium Dual Core T2310

2GB DDR2 Ram

Nvidia Geforce 8400M GS

 

Vurderer å kjøpe den BILLIG og bygge stue-PC.

 

Kjører XBMC på en liten atom 5xx maskin med like mye minne, så din maskin skulle klare det helt fint. Fungerer ok, men merker at Windows og XBMC går tregt når jeg har vekt den opp av dvale et par ganger.

Lenke til kommentar

XBMC for moddet Xbox, ikke av MS som dere påstår HW. Xbox Media Center har ikke dette navnet for ingen ting.... Dette var den beste Medie spiller for moddet Xbox om den var soft eller chip moddet. Og en gruppe i Homebrew-miljøet som laget denne.

 

Stemmer det jeg installerte dette selv på ett hav med xboxer når den kom for ages siden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...