Gå til innhold

Direct2Drive svelges av GameFly (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En varsku her for hva som kan skje med digitale spilldistribusjonskanaler. Dette er farlige greier, for oss som liker å samle på games. Og enda ett argument for aldri å kjøpe spill til fullpris på lanseringsdagen @ internett.

 

Er du en samler foretrekkes nok fysiske kopier, slik er det i hvert fall for meg. Uansett er jo dette et tegn på farene ved digital distribusjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På den ene siden er jeg enig i at det er dårlig at man mister tilgangen til å laste ned innhold man har betalt for, men på den andre siden har man jo faktisk fått dataene det er snakk om. Dataene har man allerede fått lastet ned og seriellkodene har man fått på e-post, så det man egentlig mister er "cloud"-funksjonaliteten, muligheten til å når som helst kunne laste ned dataene på nytt direkte fra distributørens servere. Man vil fortsatt eie lisensen som gjør det lovlig å anskaffe seg, bruke og oppbevare dataene.

 

Når det er sagt så er det ikke direkte positivt at en digital distributør tar slike steg, da noe av poenget med digitale distribusjonskanaler for spill etter min mening er nettopp "cloud"-funksjonaliteten. Jeg har alltid sett på D2D som hakket mer seriøse enn gamesplanet, men nå begynner det å spøke for dem.

Endret av Te'om
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...