Gå til innhold

HTC-telefoner kan bli bannlyst i USA i 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Patentet dreier seg om bruk av Apples teknologi for å finne ting som telefonnummer og navn i tekstfelt, og gjøre den om til klikkbare lenker."

 

Apple har mao. patentert en helt selvfølgelig funksjon som hvem som helst kan tenke ut at man trenger, og hvem som helst som kan programmering - hvordan man implementerer.

 

Lurer på å ta patent på måten jeg puster på. Alle andre som vil puste vha lungemuskulaturen må herved betale royalties til meg, genialt (?)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

det at en software oppdager hva som er telefonnummer osv i f. eks en mail eller sms er ikke 100% selvfølge at burde være i alle mobiler, men selvfølgelig blir det en selvfølge når du er vant med det og har brukt det lenge.

 

Om en kan ta patent for en linje kode som søker etter og finner åtte siffer på rad eller med mellomrom mellom er en annen sak, men her tror jeg heller det er konteksten i hvordan denne koden brukes som er patentert.

Lenke til kommentar

det at en software oppdager hva som er telefonnummer osv i f. eks en mail eller sms er ikke 100% selvfølge at burde være i alle mobiler, men selvfølgelig blir det en selvfølge når du er vant med det og har brukt det lenge.Om en kan ta patent for en linje kode som søker etter og finner åtte siffer på rad eller med mellomrom mellom er en annen sak, men her tror jeg heller det er konteksten i hvordan denne koden brukes som er patentert.

Jeg mener i alle fall å huske at min Sony Ericsson W995 (eller var det W595?) hadde denne funksjonen. Den kom, om jeg ikke husker feil, før Apple lanserte iPhone. Mulig jeg tar feil. Jeg tror min SE T630 også hadde dene funksjonen, og da var det i alle fall ingen iPhone.

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg liker Apple produkter selv om jeg har aldri kjøpt en i hele mitt liv, når det er sagt kommer jeg helt sikker til å kjøpe Apple i nærmest fremtid siden deres produkter blir vel de eneste som går ann å kjøpe om et år eller to!

 

Det virker som om Apple har et patent på absolutt alt som går ann å lage/utvikle. Det er ganske smart egentlig, men det er absolutt dårlig businessetikk.

 

Å Vinne markedsandel ved å stenge ut konkurrentene - Merkelig at det er lov engang.

 

icrap!

Lenke til kommentar

 

Som jeg skrev i artikkelen har HTC allerede sendt ut en pressemelding som sier de allerede tester en programvareoppdatering som fikser problemet. Det er likevel en stor sak hvis samtlige mobilprodusenter med Android må implementere endringen for å unngå å møte Apple i rettsalen.

Lenke til kommentar

Iallefall bra at flere og flere ser hva Apple driver på med og boikotter de.

Det er mer skremmende å tenke på hva Android (og Google) driver på med....

Men så spørs det om det er værre enn å forhindre utvikling i det mobile markedet ved å stoppe opp konkuranse ved å bruke tåpelige patenter som midler kun fordi Apple hater konkuranse.

 

Det er jo greit at patenter skal beskyttes, men når det går så langt at utviklingen står på spill på måten patentene blir missbrukt på i dag, så er jeg rimelig sikker på at Google skal gjøre noe ekstremt mye værre for å nå opp til nivået til Apple.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Det er tydelig at Apple fokuserer på de fiendene som er "farligst" for selskapet , det kommer ikke som en overraskelse at de nå angriper selskaper som Samsung , Htc siden disse også har tatt store markedsandeler.

 

Fortsetter dette dog på denne måten vil vi havne i patentstrider til 2022 og henge kraftig etter på hvordan utviklingen kan gå, vi må absolutt få gjort noe med situasjonen for dette begynner virkelig å ta kaka!

Lenke til kommentar
Iallefall bra at flere og flere ser hva Apple driver på med og boikotter de.
Det er mer skremmende å tenke på hva Android (og Google) driver på med....

 

Hva driver Google på med da (genuint spørsmål)?

 

Google ønsker dominans i samtlige områder av Internet. Enten ved hjelp av oppkjøp. Eller ved å bruke sin enorme pengesekk til å presse ut konkurrenter. Det virker som om mange ikke får meg seg at Google vokser seg fra en nerdy søkemotor til et enevelde på internet. Android er bare et middel, ikke en produktsatsning fra google. De trenger en egen platform dersom de skal kunne dominere mobilfronten like mye som internet.

 

Det er per i dag stort sett umulig å gjøre noe på internet uten at google indekserer bevegelsene dine, for så å selge deg vidre til selskaper som vil tjene penger. Dehar råd, og vilje til å drite i alt og alle. Om de ikke får kjøpe det, så kveler de det. Og om de ikke får lisensiere teknologien, så stjeler de den, og trenerer saken i rettssystemet. (google vs oracle omkringen ulovlig bruk av java feks)

 

Apple med sine patentkriger og fokus på telefon og PC blir bare en liten smågutt i sammenligning.

 

Jeg kan slutte å bruke apple produkter om jeg vil. Men du kan prøve å komme deg unna google, da må du stort sett slutte å bruke internet, og i 2011s Norge så er det så og si umulig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...