Gå til innhold

– Vi lanserer et banebrytende nettbrett før sommeren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler mer og mer det er VG jeg leser. Her er det ikke snakk om noe håndfast, men alikevel sier dere: "iPad 3 forventes å komme til påsken".

 

Har sett dette mye det siste året og skulle ønske dere kunne formulert annerledes; feks: "Rykter sier at iPad 3 kanskje kommer til påsken".

 

Men det virker ikke som dette selger godt nok, og dere velger å ta en VG ...

Lenke til kommentar

Mulig det blir lettere akseptert her i tråden om man heller skriver at bærbare PCer i størrelseorden 10-20" får avtagbar skjerm som kan brukes som nettbrett.

De vil nok naturlig smelte sammen med tid og stunder. Mottakelsen til Transformer tyder jo på at det er noe folk vil ha.

Det med brukbar skjermflate for å surfe på nett, går jo dessuten stadig opp i størrelse.

Lenke til kommentar

Heller mer imot ett amerikansk selskap sitt nettbrett en Fruktsjappa, Samsung og Google.

Du vet at samsung er sør-koreansk eller?

 

Jeg snakket ikke om å handle hos Samsung heller.

For å presisere så frister denne nettbrett nyheten mer: http://www.pcworld.com/businesscenter/article/241091/linux_tablet_will_be_fully_open_source.html

Da har du valget hva du vil bruke og full tilgang til hva du måtte ønske.

Lenke til kommentar

Har hatt iPhone siden 2007 med noen hink innom Android. Ikke imponert over android til telefoner. Hadde iPad 1, men iOS på iPad blir mindre og mindre fristende uten widgets. En liten mobiltelefon klarer seg med kun ikoner til apps, men et nettbrett trenger mer oversikt og ikke bare masse ikoner. Jeg er glad for at Android presser på med superbra produkter som øker konkurransen, så jeg håper iOS 6 snart kommer og jeg håper det blir mer banebrytende enn iOS 5 som var en naturlig utvikling + litt nye småting som ikke utgjør så veldig mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har hatt iPhone siden 2007 med noen hink innom Android. Ikke imponert over android til telefoner. Hadde iPad 1, men iOS på iPad blir mindre og mindre fristende uten widgets. En liten mobiltelefon klarer seg med kun ikoner til apps, men et nettbrett trenger mer oversikt og ikke bare masse ikoner. Jeg er glad for at Android presser på med superbra produkter som øker konkurransen, så jeg håper iOS 6 snart kommer og jeg håper det blir mer banebrytende enn iOS 5 som var en naturlig utvikling + litt nye småting som ikke utgjør så veldig mye.

 

Jeg blir helt forskrekket. Er det mulig å vere så like? Vi er 100% lik med ditt innlegg unntatt at jeg ikke har hatt iPhone siden 2007. Det skulle ikke kunne vere mulig :)

Lenke til kommentar

Har hatt iPhone siden 2007 med noen hink innom Android. Ikke imponert over android til telefoner. Hadde iPad 1, men iOS på iPad blir mindre og mindre fristende uten widgets. En liten mobiltelefon klarer seg med kun ikoner til apps, men et nettbrett trenger mer oversikt og ikke bare masse ikoner. Jeg er glad for at Android presser på med superbra produkter som øker konkurransen, så jeg håper iOS 6 snart kommer og jeg håper det blir mer banebrytende enn iOS 5 som var en naturlig utvikling + litt nye småting som ikke utgjør så veldig mye.

 

Jeg blir helt forskrekket. Er det mulig å vere så like? Vi er 100% lik med ditt innlegg unntatt at jeg ikke har hatt iPhone siden 2007. Det skulle ikke kunne vere mulig :)

Jeg har også hatt iPhone siden 2007. Den første kom i juni det året.

 

(min utheving)

Lenke til kommentar

Har hatt iPhone siden 2007 med noen hink innom Android. Ikke imponert over android til telefoner. Hadde iPad 1, men iOS på iPad blir mindre og mindre fristende uten widgets. En liten mobiltelefon klarer seg med kun ikoner til apps, men et nettbrett trenger mer oversikt og ikke bare masse ikoner. Jeg er glad for at Android presser på med superbra produkter som øker konkurransen, så jeg håper iOS 6 snart kommer og jeg håper det blir mer banebrytende enn iOS 5 som var en naturlig utvikling + litt nye småting som ikke utgjør så veldig mye.

 

Jeg blir helt forskrekket. Er det mulig å vere så like? Vi er 100% lik med ditt innlegg unntatt at jeg ikke har hatt iPhone siden 2007. Det skulle ikke kunne vere mulig :)

Jeg har også hatt iPhone siden 2007. Den første kom i juni det året.

 

(min utheving)

 

Sweet :) Nå er endelig 4S i hus. Hva mente du med at det var din utheving ?

Endret av Hunterra
Lenke til kommentar

Har hatt iPhone siden 2007 med noen hink innom Android. Ikke imponert over android til telefoner. Hadde iPad 1, men iOS på iPad blir mindre og mindre fristende uten widgets. En liten mobiltelefon klarer seg med kun ikoner til apps, men et nettbrett trenger mer oversikt og ikke bare masse ikoner. Jeg er glad for at Android presser på med superbra produkter som øker konkurransen, så jeg håper iOS 6 snart kommer og jeg håper det blir mer banebrytende enn iOS 5 som var en naturlig utvikling + litt nye småting som ikke utgjør så veldig mye.

 

Tja, enten det er telefoner, nettbrett eller PC/Mac er det jeg trenger gode apps, gode vartslings-, synkroniserings- og backupfunksjoner og ikke så veldig mye mer. iOS har alt dette. Det er liksom ikke i widgets jeg gjør ting på Mac heller, selv om den har utmerket widget-støtte, så hvorfor det skulle være noe større poeng på nettbrett, det skjønner jeg ikke - tvert imot så anser jeg widgets som enda mindre nyttige på et nettbrett.

 

Med tanke på at ICS ikke er stort mer enn en samling bugfixer og oppretting av tabben det var å splitte Android-versjonene for hhv. telefoner og nettbrett, så synes jeg iOS 5 utgjør en større reell forbedring. En fortsatt naturlig utvikling blir forhåpentligvis det vi får med iOS 6 også - det er jo bedre å bygge på det solide fundamentet Apple har tatt seg tid til å utvikle, enn det vaklete og uforutsigbare lappverket Android-telefonene kjører på. ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Jeg snakket ikke om å handle hos Samsung heller.For å presisere så frister denne nettbrett nyheten mer: http://www.pcworld.com/businesscenter/article/241091/linux_tablet_will_be_fully_open_source.htmlDa har du valget hva du vil bruke og full tilgang til hva du måtte ønske.

Tizen? Det eneste interessante med det nettbrettet er vel navnet - som sikkert vil resultere i en mengde mer eller mindre dårlige vitser - uten at jeg skal utdype det videre her... :p

Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig, en tablets hovedmisjon er konsumering av informasjon, og enkel feedback sånn jeg ser det. Til det er widgets nyttige, selv om de kanskje ikke er fullt så nyttige på en fullverdig PC der man skal gjøre arbeid eller andre ting som krever mere avansert feedback fra brukeren.

 

AtW

En tablets hovedmisjon er hva brukeren gjør den til. Hovedmisjoner kan derfor like gjerne være innlegging, berabeiding og formidling av informasjon, samt kommunikasjon - eller rett og slett ren spillunderholdning. Ut over varslingsfunksjoner, vil interaksjon med tableten stort sett skje i apps, slik jeg ser det. Andre får gjerne fylle opp skjermen med klokker og værmeldinger - som typisk nok er det man ser av widgets på "alle" Android-skrytebilder - men jeg ser altså ikke det store poenget.

 

Kanskje du har eksempler på "må ha" widgets, som gjør ting som ikke kan gjøres bedre i apps?

Endret av Newton
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...