Gå til innhold

Nå kan du få Firefox 9 før tiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Versjonsracet er godt i gang ser jeg, det er vel det som "selger" hos en del PC brukere som ikke er godt kjent med firefox fra før.

 

Det kan synes ut som at alle nettlesere med respekt for seg må ha et tosifret versjonsnummer nå om dagen. Salgsargumentet er vel ganske viktig om dagen, men det kan vel synes som at økonomene kanskje har litt for mye makt over apparatet.

 

 

Blant nyhetene er en kraftig overhalt JavaScript-motor.

 

<a href="http://www.hardware.no/artikler/naa_kan_du_faa_firefox_9_for_tiden/104963" title="Nå kan du få Firefox 9 før tiden">Nå kan du få Firefox 9 før tiden</a>

 

Jeg synes at tittelen på saken var noe søk i grunn. Den skriker sensasjon(fordumming) lang vei. Det kunne vært en fordel med noe á la:"Ny versjon av FF klar til utgivelse", da det gir et mindre preg av sensasjon til fordel for en mer saklig framtoning.

Endret av Eplenektar1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan synes ut som at alle nettlesere med respekt for seg må ha et tosifret versjonsnummer nå om dagen. Salgsargumentet er vel ganske viktig om dagen, men det kan vel synes som at økonomene kanskje har litt for mye makt over apparatet.

 

Nåvel. Det er vel kun Firefox og Chrome som kjører dette løpet. IE og Opera "fortjener" strengt talt å være oppe i tosifferverdier etter å ha eksistert i 15 år. Safari er fortsatt på versjon 5.

 

Faktum er vel at versjonsnummerene gir lite forskjell, men personlig er jeg ganske glad for at nettlesere oppdateres litt oftere og med litt mindre brukerinvolvering, det betyr at internett kan utvikle seg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Supert! Håper dette fikser problemene jeg har opplevd med at Firefox konstant krasjer når den skal vise flash (som er veldig ofte). Problemet har vedvart så lenge at jeg installerte Chrome, og har kjørt dette noen uker. På tross av at jeg liker godt nedlastingsboksen til Chrome og pop-up blockeren er bedre, så savner jeg Firefox hver dag!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Bah...

__int64 MainVersion;
if ((anyByteInSource == changed)||(someDaysPassed)) MainVersion++;

Sånt som skjer når markedsavdelinga får all makt, da er salgstallene blitt de eneste tallene med betydning.

Lenke til kommentar

Bah...

__int64 MainVersion;
if ((anyByteInSource == changed)||(someDaysPassed)) MainVersion++;

Sånt som skjer når markedsavdelinga får all makt, da er salgstallene blitt de eneste tallene med betydning.

 

Hvor mye betalte du for Firefox, sa du?

 

Versjonsnummer bryr meg absolutt ingenting. Null. Det eneste jeg er opptatt av er automatisk oppdatering, så jeg til enhver tid har den nyeste versjonen installert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Versjonsnummer bryr meg absolutt ingenting. Null.

Det er fordi dagens versjonsnummer er verdiløse, rett og slett "marketing jibberish".

 

I gode gamle dager holdt mange seg til;

 

MajorChange.MinorChange.Bugix.BuildNumber

 

Slikt gir mening og du kan ut fra dette (til en viss grad) styre hvorhvidt du ønsker å oppdatere på alle maskinene eller kun prøveoppdatere på en enkelt.

 

Jeg liker nemlig at maskinen(e) fungerer så "upgrade always" politikken fungerer dårlig.

Lenke til kommentar

Hvorfor ligger Firefox alltid bak Chrome i antall HTML5 implanteringer?

 

Fordi Firefox lider av "versjonsutrullingsystemsymdromet" egentlig.

Firefox har flere versioner, og en av dem kalles "Minefield". Minefield er det nyeste fra teamet, altså den siste opplastingen som versjonsutrullingen supplementerer, som må bygges ny og fersk. Det er veldig veldig mye intresangt å spore på den, mens teamet er veldig dårlig til å oppdatere den mer stabile versionen hvor de porter over småting fra den nyesten.

Chromeium teamer arbeider på en litt annen måte, så deres nyeste version er ikke like langt forran deres stabile, noe som gjør at deres stabile version stadig får features fordi spranget mellom dev versionen av stabil versionen er mye mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan skal utviklere av extensions greie å holde tritt med dette kappløpet? Virker som flere utviklere bare har gitt opp og ikke gidder å støtte nyeste versjoner, noe som er trist.

 

Og hvordan skal webutviklere sørge for at Firefox fungerer fint på deres webapplikasjoner? Skal de installere samtlige 9 versjoner på PC-en og teste mot alle eller skal de velge seg en eller to?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor ligger Firefox alltid bak Chrome i antall HTML5 implanteringer?

 

Fordi Firefox lider av "versjonsutrullingsystemsymdromet" egentlig.

Firefox har flere versioner, og en av dem kalles "Minefield". Minefield er det nyeste fra teamet, altså den siste opplastingen som versjonsutrullingen supplementerer, som må bygges ny og fersk. Det er veldig veldig mye intresangt å spore på den, mens teamet er veldig dårlig til å oppdatere den mer stabile versionen hvor de porter over småting fra den nyesten.

Chromeium teamer arbeider på en litt annen måte, så deres nyeste version er ikke like langt forran deres stabile, noe som gjør at deres stabile version stadig får features fordi spranget mellom dev versionen av stabil versionen er mye mindre.

 

Minefield finnes ikke lengre, det er nightly, alpha og beta som er de tre utviklingsfasene frem til offisiell release.

Lenke til kommentar

Hjelp!

Jeg får ikke lenger valget om å lagre faner ved avslutning av Firefox 9.

Det er kun "lukk faner" eller "avslutt" som kommer opp i dialogboksen "bekreft lukking".

Jeg vet man kan trykke gjenopprett forrige programøkt på startsiden til Firefox, men det holder ikke for mitt bruk.

 

Har sjekket i config at browser.showQuitWarning er satt til på/true, uten noe hjelp....

 

Jeg valgte av praktisk grunner å slette Firefox 8 før jeg la inn versjon 9.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Hjelp!

Jeg får ikke lenger valget om å lagre faner ved avslutning av Firefox 9.

Det er kun "lukk faner" eller "avslutt" som kommer opp i dialogboksen "bekreft lukking".

Jeg vet man kan trykke gjenopprett forrige programøkt på startsiden til Firefox, men det holder ikke for mitt bruk.

 

Har sjekket i config at browser.showQuitWarning er satt til på/true, uten noe hjelp....

 

Jeg valgte av praktisk grunner å slette Firefox 8 før jeg la inn versjon 9.

 

Hva er ditt bruk?

Jeg har hatt problemer med at FireFox lider av Alzheimers til tider og glemmer faner.

Løsningen har vært addonen Session Manager, denne har backups også så krasjene må jobbe hardt for å stoppe fanene :p

Lenke til kommentar

Hva er ditt bruk?

Jeg har hatt problemer med at FireFox lider av Alzheimers til tider og glemmer faner.

Løsningen har vært addonen Session Manager, denne har backups også så krasjene må jobbe hardt for å stoppe fanene :p

 

Flere bruker samme PC, så da kan det av og til hende en av oss ønsker å huske fanene til neste gang, uten at den andre vet om det. Da er det kjekt at fanene kommer opp med en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...