Gå til innhold

Ta bilder i de rette øyeblikkene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det forandrer ikke det faktum at det fortsatt er billigere, og at det er både teit og misvisende å presentere dette som en revolusjonerende nyhet når SmaTrig har vært tilgjengelig i minimum fire år (kanskje enda lenger). EKKO ble presentert her på forumet for to år siden. Dette er ett nytt alternativ i en produktkategori som allerede er godt befolket, ikke noe nytt som ingen har sett eller tenkt på før.

Lenke til kommentar

Det er kanskje ikke ett revolusjonerende produkt i seg selv (ett inntrykk jeg selv ikke fikk av artikkelen), men såvidt jeg kan se så er fortsatt den eneste som gir deg hele produktet i en ferdig boks, noe som ett DIY-prosjekt ikke akkurat kan kalles. DIY er kanskje ikke det man heller fronter mot forbrukere flest, da de ikke har interesse eller kunnskap til å sette det sammen selv. F.eks. EKKO som jeg har sett på tidligere er ikke akkurat noe for den jevne forbruker eller fotograf som ikke har lyst til å kjøpe alt i smådeler og sette det sammen selv.

 

Kan ikke si jeg sitter med samme inntrykk av artikkelen som deg etter å ha lest den nå for andre gang.

Lenke til kommentar

Hvor stor utløserforsinkelse kan man regne med?

 

Litt surt at man mister mulighet for ekstern blits i et slikt oppsett.

Nå står det riktignok ikke noe sted om den støtter det eller ikke, men jeg vil da anta at det fortsatt er fint mulig å trigge ekstern blits.

Du trenger ikke å ha boksen i skoen for at det skal fungere, og den bør ha synk port på siden. Hvis ikke sliter vel folk med dråpebildene de har klart å ta med den.

 

Ellers var info på hjemmesiden til produsenten mer enn mangelfull.

Endret av egilh
Lenke til kommentar

Continous mode på et Ricoh kompaktkamera kan brukes til noe lignende - avhengig av ønsket framerate kan man (på mitt CX3) holde knappen inne for 5 FPS m/10 MP i et tre sekunders buffer, eller for 30 FPS m/2 MP der de 26 siste bildene tas vare på (så man slipper rett etter at ballongen har eksplodert, eller 60 FPS m/0.3 MP i to sekunder.

 

Men da må man gjøre ting selv i stedet for en dyr og automatisk dings... :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...