Gå til innhold

Smågodt for Commodore 64-fans (C64)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke min kjære C64 lenger dessverre.

 

Den måtte jeg pent selge om jeg skulle ha sjanse i havet til å spare opp "min del" av den enda mer fantastiske Amiga 500. Husker ikke helt når det var, men jeg tror det var 1988-90 en gang.

 

Mener å huske at nyprisen på en Amiga 500 på slutten av 80-tallet var på ca 5000-6000 kr. Ingen walkover for meg, som var under 10 år da.

 

Commodoren fikk jeg kr 1000,- for, solgt til lillesøsteren til en kompis. Festlig nok endte samme lillesøster opp som min kjæreste i 2008, ca 20 år senere.

 

Enda festligere var det da jeg kom hjem til henne før første gang, og oppdaget at den trofaste gamle C64 jeg hadde solgt til jenta i 88, hadde hedersplass i bokhylla hennes 20 år senere.

Fortsatt like fungerende, og fortsatt var det en flekk på "J"-tasten, som kom fra uvøren bananspising i ung alder.

 

Amiga 500 maskinen jeg kjøpte som erstatning for C64, fungerer fortsatt brillefint den dag i dag, over 20 år senere. Eneste problemet, som jo blir et stort problem, er at jeg ikke har noen fungerende joystick, bare mus.

 

Spillene er det litt verre med. Av et totalt antall på ca 200 spill fungerer bare 1/3 i dag. Grunnen til det er vel i hovedsak lagring i bod over lngre tid, men lave temperaturer, og også det at de aller fleste spillene er piratkopier på de billigste diskettene man fikk den gangen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...