Gå til innhold

Kunne du tenke deg å flytte inn hit?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I Norge hadde dette kostet altfor mye å gjennomføre. :/
Hva er det som er så mye dyrere med slitk i norge? Datautstyr er ikke særlig dyrt her til lands. Personlig sliter jeg desverre med en annen faktor, nemlig få "lokale" venner som liker å spille på denne måten.AtW

 

feel ya :/ Om det er forholdsvis dyrt eller ikke, for meg bli dette nok en drøm og ikke mer.

Lenke til kommentar

For min egen del er halve moroa med et lan å bruke sin egen PC. TG hadde ikke vært halvparten så morsomt om jeg ikke hadde hatt min egen PC, og turen frem og tilbake med alt utstyret på toget var spennende nok i seg selv.

 

Forøvrig kunne jeg elsket et lignende oppsett for min egen del. Kun skjermer og input-enheter ved skrivebordet, og selve PCen i et annet rom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stilrent. Likte de tekniske løsningene her.

(Det ser slik ut for meg)

1. Åpne skapdørene under.

2. Åpne luken under skjermen, ovenfra. Skapdørene under blir føttene til bordet som ble av luken under skjermen.

3. Dra ned skjermen, som er festet til den svarte stanga.

 

Pent.

 

Dette skulle "lett" la seg gjøre, og antageligvis kunne en brukt noen av "kjøkken-løsningene" til IKEA. Tenker da på dører og hengslene. Vil jo måtte bruke noe tid på å tegne det, men SketchUp er jo fint å bruke.

 

Dette var iallefall interressant. Tenkte mest på å bruke Xbox360, for jeg har ikke så mange pc'er som egner seg. Tre av xbox'ene har jeg kjøpt til dette "formålet", samt tre 23" skjermer. Dog var det også tiltenkt triple-display i Forza, noe som ikke går med denne løsningen. Iallefall ikke uten noen modifikasjoner.

Det må iallefall ikke ta mye plass når det ikke er i bruk. Det jeg har tegnet før, tar litt vel mye plass.

 

Også var det tid da, til å få dette gjort.

Lenke til kommentar

I Norge hadde dette kostet altfor mye å gjennomføre. :/

 

Hva er det som er så mye dyrere med slitk i norge? Datautstyr er ikke særlig dyrt her til lands. Personlig sliter jeg desverre med en annen faktor, nemlig få "lokale" venner som liker å spille på denne måten.

 

AtW

Kombinert med mangel på tid... Det er gjerne slik at når man først har råd til å gjennomføre noe slikt, så har man ikke tid... :-)

Lenke til kommentar
Kunne hatt bedre stoler.

Tipper egenskaper som at de kan stables i høyden har vært et avgjørende kriterie for kjøp av stoler :)

 

Ellers er jeg vel enig i kommentaren over at det er slitsomt å finne folk til å fylle de plassene, mulig det er enklere hvis en jobber i en gigantisk IT-bedrift stappet med folk med de samme interessene som en selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke akkurat si dette var mye gjennomtenkt. Hvis det skulle være det "perfekte" LAN/PC hjemmet så er det et par mangler jeg kan peke på.

 

* De sitter mot veggen, med resten av rommet i ryggen, blir feil rent psykologisk sett.

* Lite beinplass under pultene hvis du vil sitte slengt.

* 60-100 cm til pc-skjermene, litt i overkant langt med full-hd oppløsning og elendige 16:9 forhold.

* Headset hvor? Regner med han har husket å trekke to eller flere audiokabler fram til pulten så man kan koble sitt eget headset, andres er jo bare diskusting.

* Stolene ja, moro :)

* Ingen gardiner på vinduene etc.

Lenke til kommentar

Nå antar jeg vel at bruks-PCen, eller gamingmonsteret (eller hva man ønsker å kalle PCen din) i et annet rom med bedre stoler og plassering. Antar dette er tenkt å kun bli brukt når du skal spille noen spill mot kompisene dine. Ikke sitte i timevis hver dag. Surfing og alt annet kan du bruke p åditt personlige rom, hvor slikt hører hjemme. ;)

 

Selv klarer jeg egentlig bare se EN feil, og det er at du lett kan se på den andres skjerm. Dette kan såklart løses med "3D-brilletriks", men lettere måtte vel vært om du kunne dra ned noen skyggeskjermer. Deter jo praktisk å kunne se hverandre skjermer om du skal sammarbeide, og da vil du jo ikke sperre for bildet.

 

Ellers når du har et så avansert system for bilde så antar jeg det er innlagt headsett-uttak. (elelr bare USB-tilkobling) Bare å koble i ditt eget headsett, selv om jeg ikke har noen problemer med andres. Litt hygeniske av hverandre kan man jo være, og det er gjerne kanskej faste folk som kommer på besøk. ;)

 

All in All, dette er da veldig gjennomførbart, og noe jeg fint kunne funnet på å gjort. Problemet er at jeg generelt sett er mindre på LAN jo eldre jeg blir. :p

 

200 000 høres da ganske dyrt ut i mine øyne. Såklart, om du skal få noen andre til å gjøre det for deg så kan det jo raskt bli dyrt ja. Men halve morroa må jo være å sette opp noe slikt. :D

 

*Om vi antar noen middelmådige gamingmaskiner med skjerm etc.. så blir det noe ala 6x 8000kr = 44 000kr i datautstyr.

 

* Deretter trenger du bare å legge litt kabling + noen USB-signalforsterkere. Blir på kanskje noe ala 2-3000kr.

 

* Samt noen lengre HDMI-kabler, som da havner på 2-3000kr det også.

 

* Legger vi til noen ekstra rør som alle disse kablene skal gå gjennom så snakker vi vel kanskje tusenlappen. Antar at PCene ikke er SÅ langt unna, og regner med noe ala 15m lengde totalt.

 

* Sleng deretter opp noe nettverksutstyr og et enkelt system for å håndtere oppdateringer etc.. og du legger på noe ala 2-3 000kr igjen.

 

 

* Materialene for å bygge noe slikt kommer vel dog på noen tusen kroner (7-8000kr ?) men nå legger jeg altså bare penger på hva det koster MER enn materiale til en vanlig vegg.

 

Totalt sett: Under 60 000kr. Om du gjør alt selv. Det finnes mange måter å gjøre dette på, og eksempelet mitt dekker altså et enkelt forslag.

 

 

 

 

Stoler, strøm, og alt annet man trenger antar jeg at man har fra før av.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...