Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Xperia Arc S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Raskere prosessor er godt mulig, men det er fremdeles gammel hardware. Den kjører fremdeles gamle Adreno 205 GPU også, den ble vel først introdusert i Desire HD hvis jeg ikke husker feil.Nei takk.

 

Å bry seg om nøyaktige spesifikasjoner, hvor gamle de er osv spiller da overhodet ingen rolle dersom telefonen fungerer som forventet. De eneste som bryr seg om slik er gadgetnerds, believe it or not.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Å bry seg om nøyaktige spesifikasjoner, hvor gamle de er osv spiller da overhodet ingen rolle dersom telefonen fungerer som forventet. De eneste som bryr seg om slik er gadgetnerds, believe it or not.

 

Har da vitterlig ikke påstått at noen andre enn personer over gjennomsnittet interessert bryr seg om spesifikasjoner heller, men selv om du gjør dårlige kjøp betyr ikke det at jeg gjør det. Jeg foretrekker det som gir mest for pengene, og det gir ikke denne mobilen verken på software- eller hardware-fronten, selv om mobilen "fungerer som forventet".

 

Huaweis nye U9000 bruker akkurat samme chipset MSM8255 med Adreno 205 og koster 1000kr mindre (jeg ekskluderer pixmania fra prisguiden fordi det er en søppelbutikk lokalisert i frankrike).

 

http://www.amobil.no/artikler/huawei_u9000_nero/98651

 

http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobil-uten-abonnement/HUAWEIX6/huawei-nero-x6-u9000-sort?scid=EXT_PRICEENGINE_PRISGUIDE

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638852

 

Men for all del, vil du betale blodpris er det ingen som nekter deg å gjøre det.

Endret av p-trus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
En av de tøffeste konkurrentene til Sony Ericsson Xperia Arc S er LG Optimus 2X, som har tokjerneprosessor og er enda litt raskere. Men den er dyrere og tar ikke like gode bilder.

 

Dyrere? sjekka prisguiden da er optimus 2x faktisk billigere :p 2950 på netonet

Men hadde heller valg arc s enn optimus 2x fordi lg er så himla dårlig på oppdatertinger.

Ellers så er det noen tilbud på samsung galaxy s2 ute til 1 kr med abomenet, totaltpris rundt 3000. Mye bedre kjøp spør du meg ;)

Lenke til kommentar

" Vi opplever GPS-en i Arc S som rask og pålitelig, men vi savner veiledet sving-for-sving-navigasjon. Sony Ericsson legger opp til at vi skal bruke Google Navigation, men dette fungerer enn så lenge ikke i Norge."

 

Hæh?! Tull. Denne oppdateringen kom for lenge lenge siden. Jeg navigerer som bare det på min arc. Og invitasjonen er deilig stilig med google earth og streetwiew

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har da vitterlig ikke påstått at noen andre enn personer over gjennomsnittet interessert bryr seg om spesifikasjoner heller, men selv om du gjør dårlige kjøp betyr ikke det at jeg gjør det. Jeg foretrekker det som gir mest for pengene, og det gir ikke denne mobilen verken på software- eller hardware-fronten, selv om mobilen "fungerer som forventet".

 

Huaweis nye U9000 bruker akkurat samme chipset MSM8255 med Adreno 205 og koster 1000kr mindre (jeg ekskluderer pixmania fra prisguiden fordi det er en søppelbutikk lokalisert i frankrike).

 

[snip]

 

Men for all del, vil du betale blodpris er det ingen som nekter deg å gjøre det.

 

Huawei er billigere, ja, men har også dårligere skjerm og kamera. Du kjøper ikke mobiltelefon utifra CPU alene. Det er en bråte med ting å veie opp mot hverandre, og hva som er det beste kjøpet kommer an på hva du prioriterer.

Lenke til kommentar

Ehm ehm Iphone 3g-3gs eller 4-4s?er ikke de samme med lite forandringer?, skjønner ikke hvorfor folk ser bare de små firmaene når de større gjør noe verre.

 

Det er ganske store forandringer internt både mellom 3g og 3gs og 4 og 4s, LANGT større forskjeller enn de som finnes her. Jeg orker ikke liste opp de tekniske forskjellene, men er du interessert kan du google benchmarksforskjeller. Det er snakk om rimelig store differanser mellom både 3g og 3gs og 4 og 4s.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...