Gå til innhold

Test: Asus Zenbook UX31E


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Konstruktiv kommentar...

 

Var i New York for noen uker siden når denne kom på markedet der. Kunne få den til under 6000 kr, skulle tenke på det da jeg egentlig ikke trenger ny bærbar. Da jeg tok til vet og bestemte meg for å kjøpe gikk jeg tilbake for å finne ut at butikken (B&H) stengte tidlig på fredager og holdt stengt hele lørdagen. Flyet gikk selvsagt tilbake på lørdag så ble ingen ny zenbook :(

 

Sjekket selvsagt andre butikker men ingen jeg fant på Google hadde 13" på lager. Kunne også fått modellen med I7 og 256 GB SSD til rett over 8000, skulle aldri nølt med å kjøpe :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitter med min UX31E nå. Litt skarp kant til håndleddet, uvant tastatur og ikke matt skjerm er det jeg har å utsette på den. Facelogon-applikasjonen fungerer heller ikke helt optimalt når jeg tenker meg om.

 

Fin og lys skjerm, relativt rask prosessor og får gjort postproduksjon av bilder ganske greit. Og USB 3.0 :D

 

Savner flere porter når jeg er på farten, men sånn generelt sett er ikke dette min permanente arbeidsstasjonen.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest anmeldelsen er jeg usikker om det er Asus Zenbook eller MacBook Air som er anmeldt... Kan noen hjelpe meg?

Det virker som anmelderen har priotert mer å sammenligne Asusen med Macbooken, enn å anmelde den som et selvstendig produkt.

 

Man kan jo forstå at Macbooken er kanskje den eneste reelle konkurrenten hvis du skal holde den innenfor sin egen kategori, men det blir litt feil at den skal få så mye fokus i en anmeldelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Konstruktiv kommentar...

 

Var i New York for noen uker siden når denne kom på markedet der. Kunne få den til under 6000 kr, skulle tenke på det da jeg egentlig ikke trenger ny bærbar. Da jeg tok til vet og bestemte meg for å kjøpe gikk jeg tilbake for å finne ut at butikken (B&H) stengte tidlig på fredager og holdt stengt hele lørdagen. Flyet gikk selvsagt tilbake på lørdag så ble ingen ny zenbook :(

 

Sjekket selvsagt andre butikker men ingen jeg fant på Google hadde 13" på lager. Kunne også fått modellen med I7 og 256 GB SSD til rett over 8000, skulle aldri nølt med å kjøpe :)

 

det er flere gode grunner til å kjøpe i norge. i amerika har du 1 års garanti, i norge har du 5 år reklamasjon. det er verdt en del kronasjer syns nå jeg:)

Lenke til kommentar

Konstruktiv kommentar...

 

Var i New York for noen uker siden når denne kom på markedet der. Kunne få den til under 6000 kr, skulle tenke på det da jeg egentlig ikke trenger ny bærbar. Da jeg tok til vet og bestemte meg for å kjøpe gikk jeg tilbake for å finne ut at butikken (B&H) stengte tidlig på fredager og holdt stengt hele lørdagen. Flyet gikk selvsagt tilbake på lørdag så ble ingen ny zenbook :(

 

Sjekket selvsagt andre butikker men ingen jeg fant på Google hadde 13" på lager. Kunne også fått modellen med I7 og 256 GB SSD til rett over 8000, skulle aldri nølt med å kjøpe :)

 

BH holder stengt på sabbathen. Har brent meg på det selv da jeg skulle kjøpe kamera, men det var heldigvis i begynnelsen av ferien og ikke på slutten. (Verre var det med kompisen min som dro til NY kun for å handle på BH, men dro under Yom Kippur:P)

 

Selv ville jeg ikke kjøpt PC i USA da man har dårlig med forbrukerrettigheter i forhold til hva man sparer på pris. Nå er det riktignok SSD i denne maskinen men det er fortsatt bevegelige deler som kan ta kvelden. Når man i tillegg kun har lov til å ta med seg stæsj for 6000 kr uten å fortolle så ville jeg valgt å kjøpe noe som man sparer litt mer penger på.

 

PCen ser lekker ut den. Jeg vurderer å kjøpe en Optimus Prime. Kanskje en ultrabook er et bedre kjøp? Nå har jeg et par netbooks som samler støv, men en ordentlig cpu og ssd kan ikke sammenlignes med en 1.gen atom med flash-drive.

Endret av ryback
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...