Gå til innhold

Test: Asus Transformer Prime


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tatt fra artikkelen.

 

Galaxy Tab 10.1 har enn så lenge vært referansen blant Android-nettbrett, men her etterlates den i støvet. Menyene i Asus' nyeste nettbrett flyter langt bedre og det alene er grunn god nok til å vurdere Transformer Prime over Galaxy Tab 10.1.

 

Blir det ikke feil å sammenligne Tegra 2 med Tegra 3, eller?

 

Skulle bare mangle at Tegra 3 chipsettet er bedre enn Tegra 2.

Endret av ICS-FD
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tatt fra artikkelen.

Galaxy Tab 10.1 har enn så lenge vært referansen blant Android-nettbrett, men her etterlates den i støvet. Menyene i Asus' nyeste nettbrett flyter langt bedre og det alene er grunn god nok til å vurdere Transformer Prime over Galaxy Tab 10.1.

Blir det ikke feil å sammenligne Tegra 2 med Tegra 3, eller?Skulle bare mangle at Tegra 3 chipsettet er bedre enn Tegra 2.

 

Ja, de burde heller sammenlignet med Samsung sitt Tegra 3 nettbrett! Nei, vent...

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Tatt fra artikkelen.

 

Galaxy Tab 10.1 har enn så lenge vært referansen blant Android-nettbrett, men her etterlates den i støvet. Menyene i Asus' nyeste nettbrett flyter langt bedre og det alene er grunn god nok til å vurdere Transformer Prime over Galaxy Tab 10.1.

 

Blir det ikke feil å sammenligne Tegra 2 med Tegra 3, eller?

 

Skulle bare mangle at Tegra 3 chipsettet er bedre enn Tegra 2.

Hva skal man sammenligne med da? Det er da absolutt relevant at dette brettet er bedre enn tidligere Android-nettbrett. Hvis jeg skulle kjøpt et Android nettbrett i dag hadde det enten blitt dette, eller et billigere basert på TI OMAP 4-plattformen.

 

Men det er en del jeg stusser over når det gjelder Amobil sine testmetoder. At menyene i Galaxy Tab fløt dårlig er ikke nevnt i testen av det nettbrettet, men kommer plutselig fram her. I tillegg kommer det nå fram at videostøtten for Tegra 3 er mye bedre enn Tegra 2, selv om dette har vært kjent lenge. Til og med iPad har bedre støtte så lenge man bytter container fra mkv til mp4.

 

Og for ikke å glemme at Flash nå plutselig er tregt og fungerer dårlig, når dette er den kraftigste enheten som er testet med Flash. Det må jo ha vært enda verre med produkter i tidligere tester, men jeg kan ikke huske å ha lest det hos Amobil.

 

Jaja, er en grunn til at jeg holder meg til tester hos Anandtech.

Lenke til kommentar

eisa01: Det er alltid slik at produkter befinner seg i en tidslinje. Menyene på Galaxy Tab 10.1 flyter godt sammenliknet med tidligere produkter - men når du prøver Transformer Prime vil du merke hva vi mener. Det er langt raskere, og går du tilbake til Galaxy Tab vil den oppleves som treg. Det betyr fortsatt ikke at Galaxy Tab 10.1 ikke var lynende rask i forhold til sine forløpere.

 

Videostøtten kan være nesten så bra som den vil være på hvilket som helst nettbrett - Transformer Prime overgår den likevel. Det eneste vi har hatt noen problemer med å spille av er Bluray-ripper i TS-konteiner. Ingen trekker rundt på 30 GB store filmfiler uansett. Alt annet fungerer. Samme hvor god iPad 2 eller Galaxy Tab er så er ingen av dem i nærheten av dette :)

 

Vi tok en runde på akkurat dette med Flash i forbindelse med denne testen. Vi nevner det også i testen. Når ikke Flash flyter skikkelig på fire kjerner med 1,3 GHz hver - vil det aldri flyte skikkelig. At vi trakk for det tidligere var under forventning av at noen faktisk ville få det til å fungere sånn høvelig. Samtidig er det nevnt de fleste steder vi har testet det at flyten ikke er der den skal være også på tidligere produkter som har støttet Flash.

 

Flash har aldri vært noe kjempetrekk uansett - noe som illustreres av at iPad 2 fikk full uttelling i test.

Lenke til kommentar

Det bør presiseres at denne ikke kan sammenlignes med en fullverdig bærbar maskin, men er en slags hybrid mellom tablet og mini-bærbar. Ytelsen er selvsagt ikke noe i nærheten av en middels kraftig bærbar PC.

 

Jeg ser for meg at denne kunne blitt interessant å bruke som "fjernkontroll" til XBMC, med mulighet til å bla i alle mediefiler.

Lenke til kommentar

s69: Vi testet ruterne som fulgte med abonnementene fra Netcom og Telenor tidligere i år. Den gang var det Telenor som kom best ut. Nå har begge operatørene byttet til samme ruter MF60 fra ZTE. Den ser ut til å ha en del av de fine egenskapene ved den beste Huawei-ruteren vi testet - men foreløpig har vi ikke testet denne. Vi vet forresten at det etter all sannsynlighet er 4G/LTE-rutere på vei inn i markedet om ikke altfor lenge :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...