Gå til innhold

Anmeldelse: Minecraft (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke en av de som hater grafikken på spillet. Men, jeg skjønner ikke hvorfor ALT må være så "blokkete". Greit nok at teksturen, blokker og sånt er firkantige - men det hadde ikke gjort noe om avataren, dyrene, løv på trær, drager og sånt hadde hatt normalt utseende. Jeg føler det hadde gjort spillet bedre.

Lenke til kommentar

Det er lenge siden jeg har spilt Minecraft så jeg har ikke testet disse nye utvidelsene, men er det slik at man må gjøre dette? Med unntak av mat (som vi har fått vite kan løses enkelt om man ønsker) så virker for eksempel portalene som noe man gjør dersom man ønsker det, men de som ikke ønsker dette kan overse det fullstendig.

 

Så hvor mange av de "kritikkverdige" utvidelsene har egentlig en "negativ" innvirkning på måten spillet kan spilles?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke en av de som hater grafikken på spillet. Men, jeg skjønner ikke hvorfor ALT må være så "blokkete". Greit nok at teksturen, blokker og sånt er firkantige - men det hadde ikke gjort noe om avataren, dyrene, løv på trær, drager og sånt hadde hatt normalt utseende. Jeg føler det hadde gjort spillet bedre.

 

Dette vil da jo ødelegge estetikken i spillet. Kjører du mer realistisk design på som du sier avatarer, dyr osv, vil jo dette gjøre at det blir en "estetisk kræsj" om man kan kalle det det. At alle elementer i spillet har samme type ide/design bak seg, er det som gir det visuelle en slags flyt. Ser for meg at det hadde blitt mer furore hvis de hadde gjort forskjellige type designvalg enn å kjøre alt "blocky".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes maten hører hjemme i hardcore mode. Evt. burde det være større muligheter for å sette opp ditt eget spill.

 

Personlig er jeg enig i mye av anmeldelsen. Jeg hadde likt å sett større fokus på å kunne bygge maskiner o.l. av redstone. Hva med f.eks. muligheten til å bygge maskiner/blueprint innen et 10x10x10 område, og så komprimere dette ned til èn custom blokk - evt. noe du kan holde i hånda. Noen lager jo kanoner med redstone og pistons. Hadde jo vært moro å f.eks. kunne bygge ting som dette og bruke som pistol.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

God karakter på spillet, for meg hadde det vært 10/10 hvis enten: Intet mål, eller, et godt mål. Disse greiene med dragen og sånt.... Ikke Minecraft. Og, jeg likte spillet ved 1.7.3, etter det, har jeg egentlig ikke sett noen gode endringer i spillet. Det skulle ha stoppet der. OK, kanskje det med lys og skygge, men av nye elementer ellers, nei takk. Går det å få tilbake de gamle versjonene?

Lenke til kommentar

Det kunne ha fungert uten blokkere grafikk, bare at hele verden er basert på firkantede klosser uansett. Som en slags usynlig "frame" rundt som bestemmer hvordan ting skal bli plassert. Litt som i Sims faktisk.

 

Men det kunne vært et annet spill, synes Minecraft, navnet og alt rundt det kler grafikken som den er. Har jo som nevnt texture packs som gir det hele et herlig SNES-preg

Lenke til kommentar
det med maten etc er jo for at man skal overleve i survival .. syntes man det er teit kan man spille creative. hvor poenget er å utførske og bygge
Problemet er at creative tar bort mye av det andre som gjør Minecraft spennende. Det er ikke det samme uten monstrene og faren de utgjør.

 

Tror kanskje det kunne være ideelt å opprettholde den ordinære spillmodusen som Minecraft først var lansert med i betafasen med noen av de mest forsiktige og moderate modifikasjonene, samt de to nye modusene; survival og creative. Tenker jeg.

Lenke til kommentar
det med maten etc er jo for at man skal overleve i survival .. syntes man det er teit kan man spille creative. hvor poenget er å utførske og bygge
Problemet er at creative tar bort mye av det andre som gjør Minecraft spennende. Det er ikke det samme uten monstrene og faren de utgjør.
Tror kanskje det kunne være ideelt å opprettholde den ordinære spillmodusen som Minecraft først var lansert med i betafasen med noen av de mest forsiktige og moderate modifikasjonene, samt de to nye modusene; survival og creative. Tenker jeg.

 

Enig. Burde fortsatt hatt en mode hvor man kunne spilt med monsters, men i tillegg måtte farme de forskjellige ressursene man trenger for å bygge ting. Blir for dumt at vi nå MÅ velge mellom å enten tenke på å sulte til døde, eller bare kunne sveve rundt alene å ha evig av alt. Merkelig at de ikke har gjort det slik spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...