Gå til innhold

Slik får du mest ut av Skyrim på maskinen din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører nå Skyrim på maks med ca 45-55 FPS :D

Bruker et Radeon HD 6870, og oppløsningen er på 1680x1050

 

Jeg tror det er nokså individuelt hvor mange FPS en får; jeg leste ett innlegg en gang av noen med et Radeon HD 6970 (eller 6950, er ikke helt sikker) som fikk noe rundt 20-30 FPS...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

CPU, CPU og CPU.Skyrim klarer ikke makse ut et av 6950ene mine engang selv om jeg har en Sandy Bridge på 4.8GHz.

 

i7 950 @ stock speed + gtx 580 kjører stabilt over 60fps med alt på maks her iallefall

Lenke til kommentar

CPU, CPU og CPU.Skyrim klarer ikke makse ut et av 6950ene mine engang selv om jeg har en Sandy Bridge på 4.8GHz.

 

i7 950 @ stock speed + gtx 580 kjører stabilt over 60fps med alt på maks her iallefall

Draw distance på maks med maks detaljer på avstand?

qKmNK45.png

Dette slakter min 2600k @4.8GHz, CrossfireX har jeg skrudd av fordi det var ikke noe poeng.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ja, dette er mine settings:

skyrimsettings.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Holder seg stødig på over 60FPS ifølge fraps, og har ikke noen problemer. spilt sånn siden det kom ut.Alt på max :)

 

i7 950

12gb 1800mhz cl7

gtx 580

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
CPU, CPU og CPU.Skyrim klarer ikke makse ut et av 6950ene mine engang selv om jeg har en Sandy Bridge på 4.8GHz.
i7 950 @ stock speed + gtx 580 kjører stabilt over 60fps med alt på maks her iallefall
Draw distance på maks med maks detaljer på avstand?qKmNK45.pngDette slakter min 2600k @4.8GHz, CrossfireX har jeg skrudd av fordi det var ikke noe poeng.

 

Jeg har samme CPU som bun9box, og kan si at den, kombinert med et Radeon HD 6870, gir veldig god bildeflyt på maks. GTX 580 skal (så vidt jeg har forstått) være kraftigere enn HD 6870, og gi flere FPS.

 

Men får en flest detaljer med "Object Detail Fade" slått av, eller på?

Lenke til kommentar

Flest detaljer med object detail slått av.., men ikke store forskjellen

 

 

Jeg testet litt hva cpu hadde å si i spillet. Jeg satt min C2D (2,4GHz) til standard klokk, og fikk da 20FPS i en ca 1minutts benchmark (mange detaljer, rennende vann og slik.

 

På vanlig overclock, (3,5GHz), fikk jeg 34FPS i samme situasjon. Så CPU clock har MYE og si!

Endret av krist2
Lenke til kommentar

CPU, CPU og CPU.Skyrim klarer ikke makse ut et av 6950ene mine engang selv om jeg har en Sandy Bridge på 4.8GHz.

 

i7 950 @ stock speed + gtx 580 kjører stabilt over 60fps med alt på maks her iallefall

 

Kjører i7 950@stock her og, sammen med et 6970. Det blir ikke 100% på MAX, men CPU bruker sjelden over 30%. Er spillet kun optimalisert for 2 tråder?

Lenke til kommentar

CPU, CPU og CPU.Skyrim klarer ikke makse ut et av 6950ene mine engang selv om jeg har en Sandy Bridge på 4.8GHz.

 

i7 950 @ stock speed + gtx 580 kjører stabilt over 60fps med alt på maks her iallefall

 

Kjører i7 950@stock her og, sammen med et 6970. Det blir ikke 100% på MAX, men CPU bruker sjelden over 30%. Er spillet kun optimalisert for 2 tråder?

Japp

Lenke til kommentar

CPU, CPU og CPU.Skyrim klarer ikke makse ut et av 6950ene mine engang selv om jeg har en Sandy Bridge på 4.8GHz.

 

i7 950 @ stock speed + gtx 580 kjører stabilt over 60fps med alt på maks her iallefall

 

Kjører i7 950@stock her og, sammen med et 6970. Det blir ikke 100% på MAX, men CPU bruker sjelden over 30%. Er spillet kun optimalisert for 2 tråder?

Japp

 

Tenke seg til.. Et spill utgitt i 2011 som kun støtter 2GB og 2 tråder.

 

Det er jo helt utrolig.

Lenke til kommentar

Kunne vært interessant å teste på min maskin med Phenom II X4 940 3.0 GHz og GTX 580, men der er vel ingen demo ute?

 

CPU, CPU og CPU.Skyrim klarer ikke makse ut et av 6950ene mine engang selv om jeg har en Sandy Bridge på 4.8GHz.

 

i7 950 @ stock speed + gtx 580 kjører stabilt over 60fps med alt på maks her iallefall

 

Kjører i7 950@stock her og, sammen med et 6970. Det blir ikke 100% på MAX, men CPU bruker sjelden over 30%. Er spillet kun optimalisert for 2 tråder?

Japp

 

Tenke seg til.. Et spill utgitt i 2011 som kun støtter 2GB og 2 tråder.

 

Det er jo helt utrolig.

Hvor mange threads trenger du, og hva skal du med de?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...