Gå til innhold

- Android-grensesnittet må skrives om


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her burde dere gå direkte til kilden (Munn sin post på Google+), i stedet for å sitere fra Apple Insider. Da ville dere sett at Dianne Hackborn, en av Androids sjefsingeniører, har dissekert Munns uttalelser og mye av det han skriver ikke medfører riktighet:https://plus.google.com/105051985738280261832/posts/XAZ4CeVP6DC

 

Forøvrig så ligger det også mye bra lesestoff i kommentarene til både Munn og Hackborn sitt innlegg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Apple Insider skriver negativt om Android. Oij, nå ble jeg overrasket. Men at Mobilen faller ned på et slikt lavmål, er vel mildt sagt kritikkverdig. Men jeg ble ikke overrasket. Tror mobilen har ansatt en skikkelig Apple Fanboy. Først en artikkel som hyller mobil apps, der det kun er mobil apps fra Apple, og så dette oppgulpet fra Apple Insider.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Vel, det er nok mer med Android som ikke er så bra. Jeg er fanatisk Android elsker og har flere Android telefoner. Likevel skriver jeg dette fra en ipad 2. Jeg gikk mange runder meg meg selv før jeg spiste den Apple kamelen. Hvorfor ? Jo nettopp denne tregheten, men også latency og respons.

 

Jeg vil gjerne spille litt action spill, og jeg leker også litt med musikkproduksjon. Disse tingene vil jeg et nettbrett skal støtte, hvis ikke har jeg ikke bruk for et nettbrett. Android takler ikke slike ting bra. I tvil ? Test selv, last ned en piano applikasjon for ios, deretter for android. Prøv å spille. En tydeligere test enn det finner du ikke. Alt dette er beskrevet i En temmelig gammel og lang tråd i Android project issues:

 

http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=3434

 

Issue 3434.

 

Noen gang lurt på hvorfor det ikke finnes like mye spill til android som til ios ? Issue 3434. Lurt på hvorfor det ikke finnes særlig mye bra musikkleketøy, trommemaskiner, synther, sequensere, beatgreier etc. til android ? Issue 3434. Les tråden og gråt. Fikser ikke Google opp i dette vil de aldri bli noe annet enn den evige toeren, og etterhvert treeren når Win8 tar av.

 

Hu røya i Google kan si hva hu vil... Test pianoappen og se selv.... Latency på android vil bli dens undergang.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke ute etter å gi kranglefanter som deg noe å henge seg fast i, så jeg beklager uttrykket. Les nå tråden om issue 3434 først. Her er noe fine eksempler på hva Android gjengen går glipp av. De som ikke liker trekkspill eller av en eller annen grunn finner noe å krangle på kan finne på noe annet:

 

http://m.youtube.com/#/watch?desktop_uri=/watch?v=IBHeEmKQ_uI&v=IBHeEmKQ_uI&gl=US

 

http://m.youtube.com/#/watch?desktop_uri=/watch?v=E_KYUF6pxR8&v=E_KYUF6pxR8&gl=US

 

Bevares, det er mange mange issues med ios ting, men dette er ikke en av dem.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor alle har det fra at iOS alltid er smidig. Min iPad 1 hakker da til tider helt tydelig. Det ble noe bedre med iOS 5. På iOS 4 var hakkingen i animasjonene veldig tydelige (den bare hoppet over dem til tider), mens i iOS 5 har Apple "kompensert" med å la iPad-en vente til den er klar før den viser animasjonen. Resultat: Mer flyt, ting tar lengre tid. Brukeren opplever det gjerne som mer smidig uansett. Det skjedde en tydelig endring med iOS 4 som innførte multitasking. At Steve Jobs "løste" multitasking er bare tull. Det er en klar forskjell på iPad 1 med og uten apps i bakgrunnen. Spesielt irriterende er det at Safari må laste tabs på nytt hver gang man skifter tab bare noen apps ligger i bakgrunnen. På min Desire (Android 2.3.7) avslutter jeg aldri apps. På iOS gjør jeg det stort sett hver gang jeg til surfe med mange tabs eller arbeide raskt med byttingen mellom et par apps.

Endret av oj88
Lenke til kommentar

Det er ikke to separate diskusjoner, alt her henger sammen. Touch response, latency, real-time audio strømmer etc. Vi alle vet, spesielt vi som har HTC, at Android telefoner lagger. Ca. 350 ms for å være spesifikk. Sjefsingeniøren i Google kan si hva hun vil, ta pianotesten !

 

Les hva ingeniøren sier, det motstrider ikke noen pianotest i det hele tatt. Hvordan mener du low-latency-audio henger sammen med denne diskusjonen om bilderendring? Vær konkret.

 

AtW

Lenke til kommentar
Les hva ingeniøren sier, det motstrider ikke noen pianotest i det hele tatt. Hvordan mener du low-latency-audio henger sammen med denne diskusjonen om bilderendring? Vær konkret.AtW

 

Les heller hva jeg skriver i første setning i første innlegg. Og nei, jeg trenger ikke holde meg til temaet. Jeg kommer med relevant utfyllende informasjon. Low-latency audio kommentaren min har ingenting med bilderendring å gjøre, men det synliggjør nok et problem med Android - som var mitt poeng. Hva ditt poeng er, rent bortsett fra å kverulere, er jeg sannelig ikke sikker på.

Lenke til kommentar
Les hva ingeniøren sier, det motstrider ikke noen pianotest i det hele tatt. Hvordan mener du low-latency-audio henger sammen med denne diskusjonen om bilderendring? Vær konkret.AtW

 

Les heller hva jeg skriver i første setning i første innlegg. Og nei, jeg trenger ikke holde meg til temaet. Jeg kommer med relevant utfyllende informasjon. Low-latency audio kommentaren min har ingenting med bilderendring å gjøre, men det synliggjør nok et problem med Android - som var mitt poeng. Hva ditt poeng er, rent bortsett fra å kverulere, er jeg sannelig ikke sikker på.

 

Du trenger ikke å heolde deg til temaet, men det framstår som relativt dumt å kritisere en person som uttaler seg om noe helt annet enn du kritiserer, og deretter påstå at de to temaene henger sammen. Men det er jo fint du innser at dette er to separate temaer.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kan du ikke heller ta deg tid til å forklare hva denne Low-latency audio tingen er. Jeg lastet ned en pianoapp, og lyden kommer da vitterlig når jeg trykker på tangenten. Er den en delay der, så er den så minimal at den er uproblematisk. Hvis du skal klage på noe, så finn noe reellt å klage på. Delayen i skjermbildet ser jeg kun når jeg scroller nedover i menyer. Da er 30fps for lite til at det visuelt skal imponere. Men ellers er det lite, eller ingen delay...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Her burde dere gå direkte til kilden (Munn sin post på Google+), i stedet for å sitere fra Apple Insider. Da ville dere sett at Dianne Hackborn, en av Androids sjefsingeniører, har dissekert Munns uttalelser og mye av det han skriver ikke medfører riktighet:

https://plus.google.com/105051985738280261832/posts/XAZ4CeVP6DC

 

Hun antyder vel et stykke ut i artikkelen ganske tydelig at hardware fortsatt er en begrensende faktor (!) for Android. Med til tider overlegen hardware i forhold til Apples motstykker, kan ikke jeg se annet enn at det er noen designmessige feil i operativsystemet, eller i beste fall en alvorlig nedprioritert del.

 

Artikkelen er en fin teknisk gjennomgang av hvordan Android fungerer, og kan vel sikkert rette på Munns teorier, men den forklarer ikke hvorfor Androids UI er laggete (Annet enn å inrømme at Android har forbedreingspotensialer).

Lenke til kommentar

Kan du ikke heller ta deg tid til å forklare hva denne Low-latency audio tingen er. Jeg lastet ned en pianoapp, og lyden kommer da vitterlig når jeg trykker på tangenten. Er den en delay der, så er den så minimal at den er uproblematisk.

 

Audio latency er tiden det tar fra du trykker ned tangenten, til lyden kommer ut av høyttaleren. På Android snakker vi om en latency på 350 ms, dvs nesten et halvt sekund i verste fall. I beste fall 100 ms. Akseptabel latency innen musikkapplikasjoner både på PC, Mac og annet er < 5 ms. Mer enn det begrenser musikerens mulighet til å spille raske passasjer. Man kan dra det videre til spill. Tiden det tar fra du "skyter" til det smeller er latency. Det er ikke så lett å skyte ti fiender i rask rekkefølge dersom det tar et halv sekund mellom hvert skudd. Dette er satt på spissen, men problemet er så stort at nesten ingen lager musikk-apper til android. Action spill er det også glissent med. Les om issue 3434, der står det forklart til gangs. Dersom du ser på youtube videoene jeg linket til så ser du eksempler på low latency. Disse tingene er umulig på Android.

 

Legg nå ned sverdet, jeg er ikke noe ios troll, jeg er Android mann. Jeg må kunne kritisere Android, selv om du ikke ser poenget. Dette er ikke noe jeg dikter opp og er den eneste som påpeker. Det er en hel verden der ute som snakker om det, bare ingen her på berget. Dessuten må du sammenligne med en ios device når du gjør pianotesten, iallefall hvis du ikke spiller noe instrument selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Duverden... Ja jeg spiller instrument selv, men jeg kommer aldri til å spille et instrument på en telefon? Du snakker om proffbruk. Hva i alle dager har det med en mobiltelefon å gjøre???? En hel verden sier du. Vel, jeg leser flere utenlandske nettsider som omhandler telefoner, og aldri har dette vært oppe til diskusjon...

Lenke til kommentar

Prøvde nettopp piano på min SII. Var nå ikke i nærheten av så treg som noen skal ha det til... Men som sagt. Jeg har en telefon da, og bruker den mest til telefonting ;-)

 

Edit: Har en iphone 4 her også. Og kan vel ikke si at jeg merket noe forskjell. Haha. Hva rart gjøre man ikke på en fredagskveld :-P

Endret av HellMate
Lenke til kommentar

At Android _må_ skrives om er vel å dra det litt langt. Alt er jo avhengig av hvordan man vil at systemet skal opptre. Android fungerer jo mer som en vanlig pc med windows/linux etc. hvor alt skjer samtidig, mens iOS har opptegning av det grafiske brukergrensesnittet som 1. prioritet. Det ser man tydelig hvis man f.eks. åpner en nettside på begge systemene; på android vil man kunne bla seg nedover på siden mens den laster inn, mens på iOS vil alt settes på pause helt til du er ferdig å bla. Smidig og smørmykt, men om det er det mest ønskelige er jo en helt annen sak. Så i bunn og grunn er det bare å få bra nok hardware til at alt faktisk kan kjøre samtidig, det er her android vil bli totalt overlegen iOS når den tid kommer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...