Gå til innhold

Nvidia slipper GeForce 600M


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir jo for teit å lese innleggene her. Det er jo helt tydelig, og det har det vært i ALLE år, at det satses på nye arkitekturer -> fobedring annenhvert gang om hverandre.. Rebranding blir rett og slett for teit å si, med mindre dere har en test som viser de samme resultatende da..

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Ser jo forskjell på kortene jeg Simen1:

57GB/s mot 50GB/s på mem bandwidth

3.6GHz mot 3.14GHz på mem clock, i TILLEGG til å dumme ned navnet til en billigere serie...

 

Basicly mitt poeng står enda; noen som har en test som viser at det ikke er forskjell på pris eller ytelse?

 

Edit: Eller for å si det sånn: De har da tydeligvis funnet en billigere måte å produsere disse kortene på, iom at navnet tilsier en rimeligere pris.. Men jeg forholder meg unbiased til ytelse til jeg ser en test på disse uansett..

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

HVA?! Skulle ikke Kepler ha doblet hastigheten i forhold til forrige generasjon? De kan umulig være 28nm. Når 28nm-ene kommer, kommer gapet i ytelse være enormt, eller så kommer strømforbruket til å være lavere for f.eks. 650M(hvis 28nm) mot 635M(ved 40nm), selv om 650M har en god del høyere ytelse. Jaja, 28nm kommer. = )

Lenke til kommentar

HVA?! Skulle ikke Kepler ha doblet hastigheten i forhold til forrige generasjon? De kan umulig være 28nm. Når 28nm-ene kommer, kommer gapet i ytelse være enormt, eller så kommer strømforbruket til å være lavere for f.eks. 650M(hvis 28nm) mot 635M(ved 40nm), selv om 650M har en god del høyere ytelse. Jaja, 28nm kommer. = )

 

"Brikkene er produsert ved den samme 40 nm-produksjonsteknologien som GeForce 500M. Dette er på ingen måter en forsmak på Kepler, eller neste generasjon av grafikkprosessorer fra Nvidia."

 

Det var da ikke så urimelig mange linjer i denne artikkelen? Greit å lese før man kommenterer, eller hva?

Lenke til kommentar

Ser jo forskjell på kortene jeg Simen1:57GB/s mot 50GB/s på mem bandwidth3.6GHz mot 3.14GHz på mem clock, i TILLEGG til å dumme ned navnet til en billigere serie...Basicly mitt poeng står enda; noen som har en test som viser at det ikke er forskjell på pris eller ytelse?Edit: Eller for å si det sånn: De har da tydeligvis funnet en billigere måte å produsere disse kortene på, iom at navnet tilsier en rimeligere pris.. Men jeg forholder meg unbiased til ytelse til jeg ser en test på disse uansett..

 

at de blir "nedgradert" er bare logisk for at de skal passe inn i familien med de virkelige 600-kortene. altså det som var 540 skal tilsvare ytelsen til 630, og det er jo greit nok, men her kaller de faktisk 540 for 630 bare for at kjøpere ikke skal vite at de kjøper gammel teknologi. vil tro det virker mot sin hensikt på den måten at folk heller ville spandert på seg nyeste generasjon hvis det var et mer obvious skille. men rebranding er jo ikke noe nytt, dette ser vi hver gang. her vil jeg si nvidia er bedre enn AMD som kaller eksempelvis 5770 for 6770 uten betenkeligheter, det gir jo inntrykk av at du får noe bedre.. "Tre grafikkprosessorer ser dagens lys." er også ganske misvisende, man kan få forhåpninger :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Huff, igjen for 2. gang. Like greit å kjøpe med geForce 485M men er sjeldne nå. geForce 100m 200m, 300m er faktisk ca samme, så 400m, 500m 600m ca det samme... Så jeg venter til 700 serien... Eller kjøper en kraftig stasjonær og en liten laptop eller kun Xbox 360/Playstation 3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...