Gå til innhold

Sniktitt: Samsung Galaxy Xcover


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er synd at mobilkundene verden over ikke verdsetter vanntette og støtsikre mobiler mer enn de gjør. Da kunne vi fått toppmodellene i slike utgaver, å ikke bare billige og utdaterte telefoner som dette som "ingen" vil ha.

 

Mobilprodusentene sitter jo på teknologien, og det ville ikke være noe som helst problem for Samsung å også lage en "S2 Xcover" en telefon som sikkert kunne solgt bra her i steinrøysa, men neppe hadde slått til i resten av verden.

 

For å trekke en paralell til klokkeverden. I dag er stort sett alle armbåndsur som selges vanntette, og det er nesten utenkelig å kjøpe en klokke som ikke er det. Selv designerklokker fra D&G, Gucci og Armani er vantette til både 30 og 50 meter. Men hvorfor blir ikke lignende egenskaper verdtsatt på mobiltelefoner? De er både dyrere og viktigere for folk enn det klokker er. :hmm:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Arctic: Motorola Razr er en vaskeekte toppmodell som også er vannavvisende. Den er også forsterket mot støt med metallramme innenfor dekselet. Det virker som om produktene som skal gjøre at elektronikk ikke skades av vann har en mer lovende fremtid for toppmodellene enn helt vanntett skall. Det skal avdukes minst et nytt slikt produkt på CES-messen i januar, i tillegg til de forskjellige variantene som allerede fins :)

Lenke til kommentar

Tenkte akkurat det samme. Den så utrolig liten ut, og var overrasket over å se at skjermen var større enn den på iPhone. Har akkurat sett på bilder av Note, så muligens derfor.

 

Iphone er jo egentlig en stor telefon, men det er det at skjermen ikke dekker mye av framsiden ;)

Endret av Nala
Lenke til kommentar

Tenkte akkurat det samme. Den så utrolig liten ut, og var overrasket over å se at skjermen var større enn den på iPhone. Har akkurat sett på bilder av Note, så muligens derfor.

 

Iphone er jo egentlig en stor telefon, men det er det at skjermen ikke dekker mye av framsiden ;)

40-45% av fronten på iPhone 4 / 4S går jo til ingenting.

 

Dem hadde lett fått skviset inn en 4 tommers skjerm om dem hadde gjort den noen få millimeter bredere.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Arctic: Motorola Razr er en vaskeekte toppmodell som også er vannavvisende. Den er også forsterket mot støt med metallramme innenfor dekselet. Det virker som om produktene som skal gjøre at elektronikk ikke skades av vann har en mer lovende fremtid for toppmodellene enn helt vanntett skall. Det skal avdukes minst et nytt slikt produkt på CES-messen i januar, i tillegg til de forskjellige variantene som allerede fins :)

 

ja det har vel vært mye snakk om vannavvisende behandling for mobiltelefoner i det siste. Minnes en demo hvor en dønn standard smarttelefon kunne håndtere samtaler på bunnen av ett hjemmeakvarium uten observerbare problemer. Lurer på om prisen på slikt har falt nok til at dem kan gjøre det med alt utenom de aller billigste telefonene.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte akkurat en slik modell med tanke på et utendørseksperiment i forskerjobben min (FFI). Jeg holdt telefonen under springen en stund, og var ikke så fornøyd over å finne vanndråper i batterirommet etterpå. Husk også at IP67 ikke indikerer noen støtsikkerhet. Skroget er av ganske hard plast som jeg ville tro kan sprekke ved stor belastning. Jeg ville nok kjøpt en silikondrakt til den. Størrelsen er omtrent som en HTC Desire.

Lenke til kommentar

Arctic: Motorola Razr er en vaskeekte toppmodell som også er vannavvisende. Den er også forsterket mot støt med metallramme innenfor dekselet. Det virker som om produktene som skal gjøre at elektronikk ikke skades av vann har en mer lovende fremtid for toppmodellene enn helt vanntett skall. Det skal avdukes minst et nytt slikt produkt på CES-messen i januar, i tillegg til de forskjellige variantene som allerede fins :)

 

Må ærlig innrømme jeg ikke kjente til den modellen, men det er i allefall veldig lovende at slik teknologi har kommet på nettopp en toppmodell. Forhåpentligvis er det starten på en trend. Fuktbeskyttelse av elektronikken er nok også veien å gå som du sier, da det både er enkelt(?) å ikke går utover vekt og design. Du nevnte forøvrig at det skulle komme et nytt produkt for slik coating. Tenker du da på HzO fra Zagg? Spent å se hvilke løsninger de tenker å tilby. Har forstått det slik at det ikke er DIY teknologi. Men de kan nok tjene grovt med penger dersom de tilbyr en ordning der kunder kan sende inn telefoner å få de coatet på et verksted.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...