Gå til innhold

– Jeg liker egentlig ikke Mario (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hele co-op-konseptet i Rayman Origins er jo rappet fra New Super Mario Bros. så litt inspirert er han nok blitt.

Er delvis enig. Klart det er likheter mellom spillene, men vi snakker

Om en bransje hvor de forskjellige selskapene

konstant kopierer fra hverandre. Vi kan jo feks. si at Mario fikk

den geniale add/drop players fra Lego Star wars spillene, men jeg er sikker

på at de kopierte det fra noen andre igjen. Så lenge spillene

er gode så klaget ivertfall ikke jeg. Personlig så er jeg stor

Fan av Mario og koser meg for tiden med 3D land. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste platform spill nå for tiden har jo flerspillmodus, gjerne ved drop-in og drop-ut metode.

 

Når det kommer til Mario spill, og platform spill, så er det jo ingen tvil om at Super Mario Bros 3 er et av de beste noen gang laget, men ser ikke hva spillet har med Rayman Origins å gjøre. Fra det jeg har prøvd av Rayman Origins, så er har den bare tatt hovedideene fra Rayman 1 og ikke gameplay. Skuffet meg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Hele co-op-konseptet i Rayman Origins er jo rappet fra New Super Mario Bros. så litt inspirert er han nok blitt.

 

Man trenger ikke å ha spillt Mario for å få ideen om coop.

Lenke til kommentar
Hele co-op-konseptet i Rayman Origins er jo rappet fra New Super Mario Bros. så litt inspirert er han nok blitt.
Man trenger ikke å ha spillt Mario for å få ideen om coop.

Nei, men når man har kopiert hele konseptet fra Mario, så vil jeg si at man i alle fall er inspirert. Likhetene omfatter jo de to første spillerne spiller som helten og kompisen (Mario og Luigi, Rayman og Globox), mens de to neste spiller som fargevarianter av randoms (toads, teensies). For ikke å snakke om at i begge spillene blir man til en boble når man dør, som må sprekkes av en av de andre spillerne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette med co-op (med ulike fargevarianter) og det å redde andre spillere ved å gjøre en bestemt handling er ikke akkurat noe nytt. I gode gamle Rampage: World Tour til Nintendo 64 kunne man spille co-op og velge spillfigurer med ulike fargevarianter. Når en spiller "døde" og ble gjort om til menneske igjen, var en nødt til å spise opp denne spilleren for at vedkommende skulle få fortsette å være med på runden.

 

At det er bobler i både Mario og Rayman er jo en klar indikasjon på at noen har latt seg inspirere. Men å skulle si at Mario har enerett på at man spiller spillfigurer i ulike fargenyanser og må gjøre handlinger for å revive de blir jo litt rart. Blir jo litt som å si at alle skytespill som har mulighet for revive og squads kopierer konseptet til Battlefield-spillene.

Lenke til kommentar

Men å skulle si at Mario har enerett på at man spiller spillfigurer i ulike fargenyanser og må gjøre handlinger for å revive de blir jo litt rart.

 

Jeg håper ikke at du tror det var det jeg mente. Mitt poeng var bare at skaperne av Rayma Origins har vært veldig inspirerte av Mario, trass i at de mener det motsatte. Har selv spilt Rampage, men det er langt i fra like likt Mario som det Rayman Origins er. Tenk DMC kontra God of War kontra Dante's Inferno, dersom du har erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...