Gå til innhold

– Kun én PSN-bruker på PlayStation Vita (Vita)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PS Vita så langt:

 

* den -billigste- versjonen blir like dyr som 3DS var da den kom.

* den dyreste støtter 3G for ikke å være avhengig av wi-fi - om du gidder betale dyre tellerskritt for å være oppkoblet.

* krever minnekort for å lagre det meste, inkludert lagring i mange spill. Disse er svindyre og følger ikke med.

* Støtter kun én bruker pr konsoll, så det blir moro å kjøpe brukte konsoller.

 

Hva hjelper bra spill når konsollen er så håpløs? Liker at det er touchpad bak (skjønt hvorfor kan ikke en vanlig knapp som på alle andre konsoller/gamepader funke like bra?), men 3DS skulle være en revolusjon da den kom pga 3D og mye annet snacks. I realiteten ble det noe helt annet. PS Vita har en del å bevise, med andre ord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, ser ikke bortifra at dette blir den siste holdhåndte konsollgenerasjonen, mobilene begynner å bli relativt kraftige, og bedre skal de bli. Da blir det ikke vits med en ekstra "kladd" i lomma.

Absolutt ikke! Så lenge ikke mobilene har dedikerte fysiske knapper er dette uaktuelt for min del. :)

 

Det problemet kan enkelt løses

 

Gametel_a-game-controller-for-mobile-from_Swedish-Fructel.jpg

 

Prismessig vil det være mye billigere med en slik adapter enn en ny konsoll, i prinsippet kan det fungere like bra om kanskje ikke i tilfelle på akkurat den adapteren. Dessuten er mulighetene med mobiltelefoner uendelig større. Mange av spillene som har kommet til Android og ios kan fint måle seg med mange av spillene til PSP.

 

Nei, jeg er helt sikkert på at fremtiden dreier seg om mobiltelefoner, også til spill :)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Det problemet kan enkelt løses

 

*bilde*

 

Prismessig vil det være mye billigere med en slik adapter enn en ny konsoll, i prinsippet kan det fungere like bra om kanskje ikke i tilfelle på akkurat den adapteren. Dessuten er mulighetene med mobiltelefoner uendelig større. Mange av spillene som har kommet til Android og ios kan fint måle seg med mange av spillene til PSP.

 

Nei, jeg er helt sikkert på at fremtiden dreier seg om mobiltelefoner, også til spill :)

Var ikke poenget å bli kvitt den ekstra "kladden" i lomma? med en slik adapter forsvinner jo hele poenget...

Lenke til kommentar

Det problemet kan enkelt løses

 

*bilde*

 

Prismessig vil det være mye billigere med en slik adapter enn en ny konsoll, i prinsippet kan det fungere like bra om kanskje ikke i tilfelle på akkurat den adapteren. Dessuten er mulighetene med mobiltelefoner uendelig større. Mange av spillene som har kommet til Android og ios kan fint måle seg med mange av spillene til PSP.

 

Nei, jeg er helt sikkert på at fremtiden dreier seg om mobiltelefoner, også til spill :)

Var ikke poenget å bli kvitt den ekstra "kladden" i lomma? med en slik adapter forsvinner jo hele poenget...

 

En mobil + en adapter = en kladd tilsammen

 

En mobil + PSP vita = 2 kladder

 

:)

Lenke til kommentar

En mobil + en adapter = en kladd tilsammen

 

En mobil + PSP vita = 2 kladder

 

:)

Jeg ser virkelig ikke for meg at folk går med mobilen i lomma med den adapteren på konstant.

Folk svarer mobilen med den på :!: *komisk*¨ Den ser jo større ut enn Galaxy Note tilåmed.

 

Hehe, vel man hadde vel ikke akkurat gått med en PSP på seg hele tiden heller, bare når det er behov. Slik er det vel med den adapteren også. Men som sagt, kan det sikkert komme bedre løsninger enn den adapteren, mer spillrettete mobiler som vi såvidt har begynt å se til allerede.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Er strengt tatt ikke det største problemet dette. Håndholdte konsoller er oftest en personlig eiendel som man ikke deler med andre i familien. Da vil man heller ikke ha behov for flere psn-brukere. Men jeg er selvsagt helt enig i at dette er en forferdelig avgjørelse av sony, da det helt klart vil være mange som vil ha behov for flere kontoer på samme maskin. Med throphies er jo kanskje dette enda viktigere enn tidligere.

1323165539[/url]' post='18678847']

* Støtter kun én bruker pr konsoll, så det blir moro å kjøpe brukte konsoller.

 

Den støtter kun en psn-konto om gangen. Det er så vidt jeg forstår fult mulig å fjerne en konto, og legge inn en ny konto etterpå. Dette et akuratt slik dagens psp og 3ds fungerer, og ikke noe som er unikt for vita.

Lenke til kommentar

Ser ikke problemet med dette jeg?

 

Virkelig? Du klarer ikke å skjønne hvordan dette kan være en ulempe for noen?

 

AtW

 

Nei. Hva er vitsen med flere kontoer da?

 

Det står jo forklart i artikkelen, men ting så om å låne kosollen, regionsperrede ting osv er jo nevnt som veldig konkrete eksempler.

 

AtW

 

Hvorfor skal folk ville låne noen andre sin konsoll da? Må de ikke ha sin egen for i det hele tatt å kjøpe spill til den da?

Lenke til kommentar

* Støtter kun én bruker pr konsoll, så det blir moro å kjøpe brukte konsoller.

 

Den støtter kun en psn-konto om gangen. Det er så vidt jeg forstår fult mulig å fjerne en konto, og legge inn en ny konto etterpå. Dette et akuratt slik dagens psp og 3ds fungerer, og ikke noe som er unikt for vita.

 

3DS bruker ikke brukere i det hele tatt, men lagrer alt i hvert spill. Om du kjøper 3DSen min får du automatisk med alle spillene jeg har lastet ned via eShop og så videre. Jeg kan likevel laste de ned igjen om jeg kjøper en ny 3DS senere. (men om du sletter de som lå inne kan du ikke bare de laste dem igjen, logisk nok.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...