Gå til innhold

Corsair slipper råere bærbarminne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om denne har 200 pin, eller 240 pin? Trenger uansett noe mer enn 333 mhz på min Dell xps m1530, til Photoshop og lignende porgrammer som krever litt. Ser problemet med antallet pin, og den manglende justeringen av klokkefrekvenser i Bios på bærbare.

Lenke til kommentar

Både AMD og Intel har bærbar-prosessorer som støtter DDR3-1600, men listen er ganske kort:

 

AMD A8-3530MX

AMD A8-3510MX

AMD A6-3410MX

Core i7-2960XM

Core i7-2920XM

Core i7-2860QM

Core i7-2820QM

Core i7-2760QM

Core i7-2720QM

Core i7-2715QE

Core i7-2710QE

 

Ingen av de har bærbar-prosessorer som støtter DDR3-1866 og siden overklokking er rimelig uaktuelt på bærbare så er vel DDR3-1866 settet bortkastede penger foreløbig.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Corsair skriver selv at hvis du har annengenerasjones Intel Core I-prosessor, overklokkes minnet automatisk til 1866MHz, uten at noe sprell i BIOS eller andre steder trengs. Hvis ikke du har det, vil den kjøre på standard klokkefrekvens. Både Kingston og Corsair har slike sett som dette, og en engelsk test på Kingston sitt sett har vært ute noen uker, og viser bedre ytelse både i RAM og overraskende nok et større sprang i ytelse på det integrerte skjermkortet. Litt research, forum-besserwissere!

Endret av skrivefeil
Lenke til kommentar

Bortkastede penger, eneste plassen jeg kan se bruk for disse i en bærbar er en RAMDisk og virtualisering, men du får ikke noen skikkelig minnemengde på en bærbar eller noe som gjør at dette frister.

Og i tillegg må du ha god RAMdisk programvare og det er vanskeligere å få til enn rask RAM.

Lenke til kommentar

Corsair skriver selv at hvis du har annengenerasjones Intel Core I-prosessor, overklokkes minnet automatisk til 1866MHz, uten at noe sprell i BIOS eller andre steder trengs. Hvis ikke du har det, vil den kjøre på standard klokkefrekvens. Både Kingston og Corsair har slike sett som dette, og en engelsk test på Kingston sitt sett har vært ute noen uker, og viser bedre ytelse både i RAM og overraskende nok et større sprang i ytelse på det integrerte skjermkortet. Litt research, forum-besserwissere!

 

Hvis det stemmer så er jo det gode nyheter, dog er jeg litt skeptisk. Av det jeg har sett hittil så settes alltid minnet til en "safe setting" på 1333 eller 1066mhz og så må man endre i bios til XMP profil o.l. På laptopper så blir da minnet bare kjørende på 1333/1066...

Lenke til kommentar

Så dette minnet vil ikke være noe vits i å kjøpe hvis man ikke har nyeste Intel eller AMD hovedkort/CPU?

Dette minnet vil aldri være noen vits i å kjøpe

 

Virker som bra minne for de som har maskin som støtter spesifikasjonene. Men er selv såpass fornøyd med mine 16 GB nå at jeg ikke personlig ser at det er verdt å bytte de ut med det første.

Lenke til kommentar

Problemet er fortsatt at de ikke hjelper så mye på ytelsen, i spill fra tregeste til raskeste var det maks 1 FPS i forskjell...

Med andre ord, du vil aldri merke noe til raskere RAM, og nå som overklokkingsracet på bussen er stort sett over, så begynner denne typen "Rask RAM" å havne i kategorien "bortkastede penger"

Du ser forskjell i minnebencher, men ikke noen stor forskjell i reell programvare, utenom eventuell RAMdisk.

 

Men skal du ha RAMdisk så er det MYE viktigere å velge god programvare enn raske minnebrikker, du kan fort havne i tregheten med 30 MBPS om du velger den verste programvaren, for forskjellene er ENORME.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...