Gå til innhold

Konkurranse: Julekalender 2011 – vinnere uke 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke for å høres sjalu ut eller noe slikt (jeg har det jeg trenger), men hvor mange av de som vinner er faste brukere på diskusjon.no / lesere av hardware.no året rundt? Hadde vært interessant å se om det er de faste traverne som blir belønnet, eller om premiene blir snappet opp av folk som er på kalender-raid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Kalender-raid vil det alltid være, men det er vel noe hardware og diverse sider som har kalendere tjener på.. Alle disse ekstra brukerne som kommer å ser på reklamer osv.

Hadde ikke hatt noe imot at kun registrerte brukere fikk lov å delta, kanskje det kunne ha gitt meg en større sjanse? For meg som ikke har det jeg trenger :D

Lenke til kommentar
at du aldri vinner???

isåfall så har jeg det samme :(

 

Hehehe de fleste vinner jo Ikke!, kalender luke 1 haddet man en Odds på 1 mot over 13 000. Da ser man at det er en bitteliten sjangs for å vinne selv om man har vært med u hw.no julekallender siden tidens morgen...

 

Hvorfor skrev jeg dette, alleredet på neste side står det sikkert .. "men jeg vinner aldrig jeg" igjen... Men Mulig jeg rekker frem til en Sjel som fremmover tenker mer logisk :w00t:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Hehehe de fleste vinner jo Ikke!, kalender luke 1 haddet man en Odds på 1 mot over 13 000. Da ser man at det er en bitteliten sjangs for å vinne selv om man har vært med u hw.no julekallender siden tidens morgen...

 

Om vi antar at du alltid svarer rett, og bruker snittet fra 1-4. desember: chart?cht=tx&chl=\frac{13537\cdot95% + 8675\cdot82% + 8369\cdot79% + 6204\cdot91%}{4} = 8057,7 mennesker med rett svar per dag.

Det gir deg en sannsynlighet på chart?cht=tx&chl=\frac{1}{8057,7} = 0.000124104893 per enkelt dag for å vinne.

 

Modellerer vi det med en bionomisk fordeling, der vi antar samme sjanse hver dag og at du har prøvd i 5 år (24*5 = 120 dager) blir sjansen for at du aldri har vunnet lik:

chart?cht=tx&chl=(1-\frac{1}{8057,7})^{120}=0.9852168

 

Noe som betyr at sjansen for å ha vunnet minst 1 gang i løpet av 5 år er chart?cht=tx&chl=1-0.9852168 = 0.0147832 = 1,48%

 

Så ikke store sjansene, så fremt jeg har regnet riktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det her er jo langt bedre enn lotto! med ca 10000 daglige deltakere er min sjanse til å vinne ca 1:417 bare på hw.no, jeg er med på akam og amobil også. 72 muligheter på 1:10000 gir ca 1:139 totalt. Hvis jeg (og Tek) lever i hundreogtrettisju år til, så skal jeg i teorien ha klart å karre til meg en premie!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det her er jo langt bedre enn lotto! med ca 10000 daglige deltakere er min sjanse til å vinne ca 1:417 bare på hw.no, jeg er med på akam og amobil også. 72 muligheter på 1:10000 gir ca 1:139 totalt. Hvis jeg (og Tek) lever i hundreogtrettisju år til, så skal jeg i teorien ha klart å karre til meg en premie!

 

Jeg har faktisk deltatt i kalenderne så lenge. Og gamer sin også.

Men har allikevel ikke vunnet!

Damn you, random chance !

Lenke til kommentar

Kommer hjem fra eksamen i dag, så får jeg vite av en kompis at jeg har vunnet en TV. Tror selvsagt at han bare troller med meg. Så åpner jeg nettleseren og ser at jeg har fått en kjempehyggelig mail fra hw.no =D

 

Helt rått med ny TV, skal bli godt å få bytta ut vår gamle, men trofaste 28" CRT-tv.

 

Takk for bra julekalender! Gleder meg som en unge.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...