Gå til innhold

Spotify skal starte egen "App Store"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en fin overraskelse. Jeg driver å tester ut appen "tunewiki", som serverer deg teksten til sangen som spilles av i Spotify. Noen hendige instillinger gir deg muligheten til å endre størrelse og farge på den "aktive" frasen, samt resten av teksten. Det fungerer egentlig helt perfekt, med små unntak nå og da. :)

 

Synkroniseringen er litt feil av og til, og teksten er ikke alltid helt korrekt, men den har ihvertfall funnet tekst til alle sangene så langt, og med små justeringer i instillingene blir alt veldig godt leselig og synkroniseringsproblemene som av og til oppstår merkes ikke, så og si. :)

 

[EDIT 1]: Imens jeg skriver dette ser jeg på skjerm nummer 2 at teksten er helt usynkronisert. "tunewiki" leser opptil 4-5 linjer for fort, og teksten dyttes stadig opp med et kraftig rykk hvert andre sekund. Appen leser for fort i tillegg til at teksten dyttes dyttes opp når jeg er midt i en setning, dette gjør lesingen frustrerende. Etter min mening burde den rulle oppover med et jevnt tempo. Metrolyrics (eller hva de heter) leverer tekster som er veldig korrekte og oversiktlig og godt oppsatt (etter min erfaring), hadde vært spennende om man ser konkurranse fra dem.

 

Gleder meg til å se hvor dypt appene kan integreres, og hva folk kommer på! Så vidt jeg vet har appene en side til disposisjon hvor de kan legge til ekstrafunksjonalitet, mer integrering i programvaren virker det altså ikke som det er mulighet for. Det virker altså som at de ikke kan gjøre forbedringer eller endringer i selve programvaren, men derimot bygge på flere funksjoner som kan lages i en detikert app-side. Men er sikkert naturlige årsaker til dette. De har jo allerede gitt folk muligheten til å lage tredjepartsklienter, så vi vel ikke klage. Noen som har teknisk informasjon om hvordan appene kan bygges inn og hvor mye muligheter det er åpnet for?

 

 

[EDIT 2]:

Spotify Apps use HTML5, CSS and JavaScript, which makes it easy for you to integrate and produce an app quickly.
:( Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...