Gå til innhold

Vil du prøve Windows Phone 7,5?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var det prøvd på både Chrome i Windows og på en lånt iPhone, og jeg sitter igjen med samme følelse som fra førsteinntrykket etter videoer fra lanseringstiden ? grensesnittet suger. WP7 er lite visuelt tiltalende og tidvis mist like rotete som Android ...

Kan bare si; prøv det i virkeligheten. Meget bra. Ser kanskje corny ut, men det funker sabla bra. Har hatt WP i ca ett år nå. Går ikke tilbake til iPhone, Android eller noe annet (har hatt begge deler (HTC Desire og iPhone 4). Nå skal det dog sies at jeg bruker den i forbindelse med jobben. Kan hende jeg hadde valgt noe annet til privat bruk, men jeg tviler litt på det.

Lenke til kommentar

Da var det prøvd på både Chrome i Windows og på en lånt iPhone, og jeg sitter igjen med samme følelse som fra førsteinntrykket etter videoer fra lanseringstiden ? grensesnittet suger. WP7 er lite visuelt tiltalende og tidvis mist like rotete som Android ...

 

Oj. Så forskjellige vi er. Syntes det er både ryddig og intuitivt. Blir nok kjedelig i lengden, men idèen med tiles som oppdaterer seg og viser info, syntes jeg er bra. At den kobler sammen alt av twitter, facebook etc, tilsynelatende sømløst, gjør det hele til en god opplevelse.

 

Android er heller ikke rotete mener jeg. Utdyp gjerne.

Lenke til kommentar
... idèen med tiles som oppdaterer seg og viser info, syntes jeg er bra.

Absolutt, og det er sikkert flere gode funksjoner også. Det er det visuelle jeg synes "henger etter", føles for simpelt og utdatert allerede før det ble tatt i bruk. I det hele er OSet visuelt lite tiltrekkende med sin mangel på dybde — for meg i alle fall.

 

Android synes jeg ligger i samme gate med sine grafiske elementer på de enhetene jeg har lekt med. Det kan for hva jeg vet delvis skyldes "skinning" fra produsentens side. Ellers er det tydelig at mange ut over meg finner Android uoversiktlig og har klagd over at deler av systemet oppfattes som totalt uavhengige applikasjoner.

 

Jeg er nok selv litt av problemet her ettersom jeg er glad i ting som har en touch av lekker- og enkelthet — uten å ta av i enkelhet (les begrensninger) slik iOS gjør. Det er på en måte kanskje ikke så rettferdig å synse om WP7 eller Android når man bruker webOS — uten at det er en indikasjon for at sistnevnte er perfekt. Og det hjelper neppe at jeg jobber med grafisk heller ...

Lenke til kommentar

Første gang jeg så grensesnittdesignet på wp så ble jeg overrasket. Så utrolig kjedelig design? De må tulle!? Er det beregnet på svaksynte gamle tanter?

 

Så stiller jeg meg skeptisk til Windows holdning til å la sluttbruker modifisere os'et. På lik linje med Apple så skal det meste begrenses og kontrolleres.

 

Da holder jeg meg heller til Android som både ser bedre ut og som kan tilpasses nesten i det uendelige.

 

Smart-telefoner er jo omtrent som små datamaskiner og hvem vil vel ha en datamaskin som ikke kan tilpasses og personliggjøres? Ikke jeg:-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...