Gå til innhold

Har Galaxy Neus elendig batteritid?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det spekuleres også i at skjermen er en del av årsaken. For det første er den større enn skjermene i de fleste andre telefoner. For det andre baserer den seg på Amoled-teknologi, der hver enkelt bildepunkt lager sitt eget lys. Med en oppløsning på hele 1280 x 720 bildepunkter er det betydelig fler punkter som skal lage lys i denne skjermen enn i de fleste andre mobilskjermer.

Gitt at skjermstørrelsen og lysstyrken er den samme så vil flere bildepunkter bety lavere energiforbruk per lysende punkt. Energiforbruket vil derimot øke hvis man øker skjermstørrelsen eller lysstyrken. Bytte av skjermteknologi fra AMOLED til LCD-LED vil også øke energiforbruket.

 

Antall bildepunkter øker altså ikke energiforbruket til skjermen, men komponentene som skal generere grafikk (2D og 3D) til skjermen vil få økt energiforbruk som følge av flere piksler. Jeg tviler uansett på at dette er årsaken til så kort batteritid. Det er antagelig en eller flere strømsparefunksjoner som ikke fungerer. Jeg tipper det kan løses med en oppdatering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke vært så mange positive nyheter om Galaxy Nexus i det siste, litt synd det. Skal uansett ikke avbestille forhåndsbestillingen, stater på at både batteritiden og volumbuggen er fikset før den 8 desember.

 

 

Litt rart at de fleste i 2004-2005 sikkert tenkte at man om 7 år ville ha mobiltelefoner som varte i kanskje 1 måned uten å lade, mens sannheten er at de gamle telefonene varer opptil 4-5 ganger lengre enn smarttelefoner idag. Kan ikke akkurat si at batteriteknologien har gått like bra som alt annet de siste 6-7 årene ^^.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Galaxy Neus, den var ny.

Jeg har hørt svært troverdige rykter fra noen som kjenner en som vet om en som sier at kjæresten til tanta har lest noe om at en fyr på nettet skriver at Samsung og Google har blitt saksøkt av Apple for bruken av bokstaven X (som i OS X), og at de derfor må kalle telefonen for Galay Neus. :p

  • Liker 4
Lenke til kommentar

kan også være at brukerne har innstallert en eller annen app som ikke er 100% kompatibel med android 4.0 og som dermed holder enheten ute av deep sleep når den ikke er i bruk.

 

Min enhet varer fint en hel dag (fra jeg står opp til ca kl11) før den er på 15% og det er inkludert minst 1 time youtube og div. annet.

Lenke til kommentar
Galaxy Neus, den var ny.
Jeg har hørt svært troverdige rykter fra noen som kjenner en som vet om en som sier at kjæresten til tanta har lest noe om at en fyr på nettet skriver at Samsung og Google har blitt saksøkt av Apple for bruken av bokstaven X (som i OS X), og at de derfor må kalle telefonen for Galay Neus. :p

 

Pappa jobber i Samsung og han sier at de nettopp har blitt saksøkt av Amobil hvor de hevder at Samsung har missbrukt "a"-en. Hils på Gly Neus.

Lenke til kommentar

Ja... Hva skal man si?

 

Synes dere bør oppdatere artikkelen med at 50 % av alle som hadde batteritrøbbel i den forum artikkelen dere lagde saken fra nå har fikset problemet. (de var to stykker, han ene fikset allerede)

 

Artikkelen er bygget på to personer som hadde installert ettellerannet på mobilen som brukte batteriet mer enn det burde. Ikke om at batteri er ekstra dårlig på galaxy nexus, slik man skulle tro utifra overskriften.

 

Batteriet ser ut å være på det jevne med andre smarte telefoner med stor skjerm er den generelle oppfatning blant kjøperne :)

 

Forslag til artikkel: "vi snakker med Samsung Norge om hvorfor ikke er sagt noe om 32GB versjon av Galaxy Nexus. " :)

 

Fredrik (som venter på telefon med crappy batteri visstnok..)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...