Gå til innhold

Lanserer 3DTV med innebygd Blu-ray-spiller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den støtter ikke apps, Den støtter ikke DLNA, den har ikke støtte for nettverk.

 

Men snurrefot er vel fancy?

 

Internationale standarder er ikke prioritert. Samsung og mange andre leverandører leverer gode tv`er som kan gjøre 1000 ting flere enn BO.

 

Er BO en døende kjempe som Nokia? Hvor lenge kan de leve på design og dårlig teknologi?

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

Som vanlig er det mange som totalt misforstår B&O's kundegruppe. B&O har nok aldri hatt som mål å komme best utav mest-for-pengene-tester.

 

TVen støtter ikke apps. Det gjør min TV, men det er totalt likegyldig, for det er på et så latterlig nivå at det ikke inspirerer til bruk. DLNA støttes kanskje ikke, men B&O leverer mediaserver for de som ønsker tilsvarende funksjonalitet.

 

TVen leverer god lyd i form av en slags lydplanke. Den har også innebygget surroundprosessor, slik at man kan utvide den med B&Os aktive høyttalere for surround. Da går "lydplanken" over til å være centerhøyttaler. 3D-bluray spiller er innebyggd, og den har motorisert fot. TVen står stilig på foten, og det er ingen ekstra komponenter som trenger være synlig, til og med ved fullt surround oppsett.

 

Det er først når man ser på disse tingene, og tar steget videre til full hus-integrasjon at man skjønner hvor interessant der er. Har man en B&O telefon kan man enkelt justere ned lyden på TV/stereo om telefonen skulle ringe. Fordelene blir bare større og større når man utvider til Beo-living med kanskje motoriserte gardiner, fjernbetjent belysning, høyttalere i alle rom osv. Sjekk ut Beo-living, der er det mye kult. Mye av greiene med B&O ligger altså i måten produktene er integrert.

 

Design er en smaksak, men B&O er overlegne konkurrenter på materialkvalitet. Mens eksempelvis Samsung bruker plast som skal ligne glass, og forkrommet plast bruker B&O skikkelige materialer. Det gir en helt annen kvalitet(sfølelse).

 

Jeg leser en her som nevner dårlig teknologi. B&O er kjent for å ligge bra enn der. Alle B&O's lydløsninger bruker digitale ICE forsterkermoduler satt opp med aktivt delefilter (en forsterker per bass/mellomtone/diskant med digitalt frekvensfilter). Dette er slik man finner i High-End produkter - hvor selvfølgelig også B&O hører til. For ikke å snakke om at høyttalerne er aktive, og støtter digital seriell sammenkobling. ICE-forsterkerteknologien lisensieres bla ut til Pioneers toppreceivere (LX75 og LX85) og flere andre High-End leverandører av surround og stereo. Bildemessig produserer ikke B&O bildepanel selv, men kjøper inn noe av det beste på markedet. På plasmasiden kan vet nevnes Panasonics VX300, som er et proffpanel som regnes som det absolutt beste på markedet (dette er et MYE bedre panel enn det som sitter i VT30 - men også mye dyrere). Av LED kjøper de inn førstesortering av Samsungs toppaneler sist jeg skjekket. Samsung har gode panel, men hovedforskjellen fra Samsung selv er at de i B&O-produkter parres med full bakomliggende LED-matrise med lokal dimming. Bildebehandling og øvrig elektronikk har ingenting med Samsung å gjøre. Se f.eks siste B&O test på flatpanels.dk hvor de mener den testede TVen var markedets beste LED-TV.

 

Så var det dette med pris. Ingen kan si noe på at B&O er dyrt. B&O er noe av det beste på markedet. Jeg vet ikke om noen annen produsent som leverer så integrerte produkter som B&O uten en masse ekstra bokser. Og det er klart at det finnes kunder som er villig til å betale for dette.

Lenke til kommentar

Chrlod: Har lest en del ISF kalibratører blant annet Kevin Miller, som mener at VX300 har dårligere sortnivå enn det som finnes i VT30. Generelt sett er det uenighet om hvor bra VX300 faktisk er iforhold til VT30. At det er bedre har jeg ingen tvil om, men at det er så mye bedre som du sier har jeg større problemer med å tro.

Anyways, hadde jeg vært hovedpersonen i Brewsters Millioner hadde jeg utelukkende kjøpt masse B&O produkter :p

Lenke til kommentar

VX300 vs VT30 blir litt avsporing, men det er liten tvil om at VX300 er den beste skjermen. Det skulle jo også bare mangle, for i 65" koster den 4 ganger så mye som VT30 - importert! Kanskje han har testet en pre-produksjonsmodel? Intresserte kan sjekke ut: http://www.avforums.com/forums/plasma-tvs/1550328-first-reference-tv-three-years-panasonic-vx300-review.html

 

30 bit panel, og sortnivå som lett matcher (eller overgår) det beste fra Kuro får lett meg til å sikle.

 

Tilbake til tråden. Poenget var uansett å illustrere at B&O handler inn noe av det beste av paneler. Disse er dyre, og ikke det samme som man finner i produsentenes egne forbrukermodeller. Den gangen jeg fullstendig slipper å tenke penger bygger jeg meg lett ett fullt Beo-living hus :)

Lenke til kommentar

Det blir avsporing ja, men igjen, det er uenigheter rundt hvor bra dette panelet faktisk er. Noen sier sortnivået overgår Kuro med grei margin, andre igjen mener at VT30 har bedre sortnivå. Uansett er det ikke tvil om at B&O bruker både dyr teknikk og dyre komponenter i sine produkter. Det som dog er litt irriterende er at det tar såpass lang tid før de kommer på banen med nye teknologier (IMO). Om B&O er verdt det blir jo en vurderingssak for hver enkelt, men produktene i seg selv er ihvertfall gode og av særdeles god kvalitet.

Lenke til kommentar

Får jeg masse peng en vakker dag blir det samsung for alle pengene. Kombinert med rått anlegg fra hifiklubben. BO kan gå å vogge......

 

Samsung har da ingen produkter overhodet som kan konkurrere med B&O! Om du absolutt ikke vil ha B&O er det flere alternativ som bør være aktuelle før Samsung. Det er merkelig hvordan Samsung har fått det ryktet de har innen TV, for det er jo absolutt en produsent som viser liten vilje til å konkurrere på kvalitet. Der er design virkelig i fokus på bekostning av kvalitet. (Unntaket er 64" plasmaen - som er et godt kjøp til prisen). Har full respekt for at folk vil ha andre ting enn B&O, men å påstå at de leverer dårlige varer tyder på dårlig innsikt. Hvertfall når Samsung dras inn som et alternativ hvor penger ikke betyr noe. For der har de hvertfall ingenting å gjøre!

 

HiFi-klubben har absolutt mye bra produkter. Men det er heller ikke slik at alt de selger er best, selv om de gjerne liker å tro det. Om du ser på Beolab 5, og leser reviews av den ser du at den faktisk ikke er helt hinsides priset. Den får ekstremt mye skryt, og med tanke på at du får 2,5 kW ICE forsterkere integrert i hver høyttaler gjør den ikke skam på seg sammenliknet med konkurrerende merker i samme prisklasse. Dyre høyttalere krever nemlig dyr elektronikk, og det er ikke alle som ønsker å fylle stua med svære monoblokker til High-End høyttalerne. Da er du med en gang på et langt mindre elegent nivå enn B&O.

 

For å sitere respekterte Audio Critics om Beolab 5:

"The low-frequency response was utterly smooth, effortless, powerful, without the slightest lumpiness, and extending all the way down to dc—or so it seemed. Unbelievable bass. The wide horizontal dispersion of the frequencies above 500 Hz also resulted in a unique listening experience—you can sit anywhere in the room with these speakers, as long as they are somewhere in front of you. The aiming of the midrange and tweeter has become totally uncritical. That alone is worth the price of admission.

The fact is that the overall sound was superb, as transparent, defined, and alive as I have ever heard out of any speaker

The BeoLab 5 is, on the whole, a masterpiece in sound, as well as in electroacoustic theory"

For å gi innlegget ditt litt mer tyngde er det jo greit å begrunne hvorfor du mener som du gjør. Jeg tror mange har ubegrunnede fordommer mot B&O. Jeg hadde det selv for en tid tilbake, men etter hvert som jeg faktisk satte meg litt inn i hva de leverer har jeg blitt veldig gla i merket. Jeg har med årene blitt mer gla i kvalitet og enkelthet. Desverre har jeg ikke gleden av å eie så mange B&O produkter.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Får jeg masse peng en vakker dag blir det samsung for alle pengene. Kombinert med rått anlegg fra hifiklubben. BO kan gå å vogge......

 

Samsung har da ingen produkter overhodet som kan konkurrere med B&O! Om du absolutt ikke vil ha B&O er det flere alternativ som bør være aktuelle før Samsung. Det er merkelig hvordan Samsung har fått det ryktet de har innen TV, for det er jo absolutt en produsent som viser liten vilje til å konkurrere på kvalitet. Der er design virkelig i fokus på bekostning av kvalitet. (Unntaket er 64" plasmaen - som er et godt kjøp til prisen). Har full respekt for at folk vil ha andre ting enn B&O, men å påstå at de leverer dårlige varer tyder på dårlig innsikt. Hvertfall når Samsung dras inn som et alternativ hvor penger ikke betyr noe. For der har de hvertfall ingenting å gjøre!

 

HiFi-klubben har absolutt mye bra produkter. Men det er heller ikke slik at alt de selger er best, selv om de gjerne liker å tro det. Om du ser på Beolab 5, og leser reviews av den ser du at den faktisk ikke er helt hinsides priset. Den får ekstremt mye skryt, og med tanke på at du får 2,5 kW ICE forsterkere integrert i hver høyttaler gjør den ikke skam på seg sammenliknet med konkurrerende merker i samme prisklasse. Dyre høyttalere krever nemlig dyr elektronikk, og det er ikke alle som ønsker å fylle stua med svære monoblokker til High-End høyttalerne. Da er du med en gang på et langt mindre elegent nivå enn B&O.

 

For å sitere respekterte Audio Critics om Beolab 5:

"The low-frequency response was utterly smooth, effortless, powerful, without the slightest lumpiness, and extending all the way down to dc—or so it seemed. Unbelievable bass. The wide horizontal dispersion of the frequencies above 500 Hz also resulted in a unique listening experience—you can sit anywhere in the room with these speakers, as long as they are somewhere in front of you. The aiming of the midrange and tweeter has become totally uncritical. That alone is worth the price of admission.

The fact is that the overall sound was superb, as transparent, defined, and alive as I have ever heard out of any speaker

The BeoLab 5 is, on the whole, a masterpiece in sound, as well as in electroacoustic theory"

For å gi innlegget ditt litt mer tyngde er det jo greit å begrunne hvorfor du mener som du gjør. Jeg tror mange har ubegrunnede fordommer mot B&O. Jeg hadde det selv for en tid tilbake, men etter hvert som jeg faktisk satte meg litt inn i hva de leverer har jeg blitt veldig gla i merket. Jeg har med årene blitt mer gla i kvalitet og enkelthet. Desverre har jeg ikke gleden av å eie så mange B&O produkter.

 

Trengs ikke noe tyngde overhodet i mitt innlegg. Det går på smak og behag.

 

Jeg betaler ikke skjorta for noe når jeg kan få noe bedre en annen plass. (i mine øyne)

Du er BO fanboy derfor vil du aldri forstå meg og vi vil alltid være uenige. Det er bare å akseptere. :)

 

Angående kvalitet så er det akkurat det samsung er kjent for. Det gjelder ikke bare BO. De skal være best i alt de produserer.

 

At en Bo tv er laget så tung som mulig mest masse undvendig metall er ikke kvalitet for meg.

 

Heller en sylslank led fra samsung i tynt metall isteden. Lett valg. Vil også bestemme mitt eget anlegg selv og vil ikke at BO skal diktere meg på det også. Derfor hifiklubbn. De leverer produkter som er kjent igjennom en årrekke som f.eks. nad, dali. Higg end versjonene der koster fort opp mot 100.000. Så var det sagt.

 

Kvalitet finnes flere plasser enn BO. Du har gått deg vill og ser ikke skogen for trær.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

Jo, når du insinuerer at B&O er overprisede produkter med dårlig teknologi ber jeg deg begrunne det slik at det ikke bare blir et tomt argument. B&O ligger langt fremme på teknologi. Produktene er dyre, men ikke overprisede. Når man snakker om høyttalere i BeoLab 5 klassen (170.000 NOK) er man for lengst forbi stadiet hvor man snakker om mye lyd for pengene. Det er å forvente at alle høyttalere i den prisklassen er av en viss kvalitet. Det er å forvente at det ikke finnes tapere, men at det er mange vinnere avhengig av preferanser. Jeg sier bare at eksempelvis BeoLab 5 ikke stilles til skam ovenfor konkurrerende merker til samme pris - og i så måte er langt fra noe dårlig kjøp. Jeg sier ikke den er best - det får hver enkelt avgjøre.

 

Jeg er heller ikke B&O fanboi. De har mange kule løsninger, og som jeg har sagt tidligere har jeg sans for merket. Jeg har et relativt påkostet HiFi-system, men da jeg kjøpte det valgte jeg ikke B&O. Eneste jeg vil fram til er at mange har fordommer mot B&O og tror at det bare er overpriset rebranding. Det er ikke tilfellet!

 

Jeg skjønner ikke hvordan Samsung er kjent for kvalitet? Det er en helt gjennomsnittlig plastikkprodusent. Tingen med Samsung er som regel at det ikke brukes metall i det heletatt, men snarere en immitasjon av metall. Eksempelvis er den blanke foten på toppmodellene (D8005) laget i forkrommet plast. Samsung viser heller ingen evne til å konkurrere på toppnivå (unntak: mobil). LED-TVene til Samsung bygger på den "kjipe" Edge-LED teknologien - som ikke har noe å gjøre i et High-End produkt. Det er synd, for Samsung leverer bra paneler, men parret med Samsungs LED-system gir det så mye clouding at de ikke konkurrerer lengre enn til øvre middelnivå. Det kan nevnes at både LG (LW980, LW780), Sony (HX920), Sharp (X5 Elite) og Philips (9706) leverer bedre LED-modeller på forbrukermarkedet. Har du hørt noe lyd fra Samsung? Det er det hvertfall ingenting som minner om best engang. Hvitevarer? Vel, jeg går heller for tysk kvalitet.

 

Og så en rask kommentar til slutten av innlegget ditt. Du har helt rett i at kvalitet finnes mange andre plasser enn B&O. Produktene du nevner fra HFK i samme prisklasse oser også kvalitet. Loewe er en liknende produsent som B&O som også er kjent for bra kvalitet. LG og Samsung er nok ikke helt på det nivået med produktene sine - men man kan ikke heller forvente alt til prisen. Sony og Philips er hakket bedre, spesielt Sharp med sin toppmodell. Generell byggekvalitet på TVer har faktisk gått ned de siste årene, sammen med TV prisene. Bildekvalitet har riktig nok gått opp, men byggekvalitet og dels kvalitetskontroll er nok et resultet av fallende priser og tøffe marginer i et presset marked. Jeg er absolutt ikke produktblind, men regner meg selv som å ha et rimelig reflektert syn, og god oversikt over markedet. Før du gir noen begrunninger må jeg si det er du som viser lite innsikt og fordommer. Spesielt når alternativene du evner å nevne er Samsung og varer fra HFK. Det finnes så utrolig mange bedre og mer oppfinnsomme eksempler å velge om man bare har litt oversikt...

Lenke til kommentar

Jo, når du insinuerer at B&O er overprisede produkter med dårlig teknologi ber jeg deg begrunne det slik at det ikke bare blir et tomt argument. B&O ligger langt fremme på teknologi. Produktene er dyre, men ikke overprisede. Når man snakker om høyttalere i BeoLab 5 klassen (170.000 NOK) er man for lengst forbi stadiet hvor man snakker om mye lyd for pengene. Det er å forvente at alle høyttalere i den prisklassen er av en viss kvalitet. Det er å forvente at det ikke finnes tapere, men at det er mange vinnere avhengig av preferanser. Jeg sier bare at eksempelvis BeoLab 5 ikke stilles til skam ovenfor konkurrerende merker til samme pris - og i så måte er langt fra noe dårlig kjøp. Jeg sier ikke den er best - det får hver enkelt avgjøre.

 

Jeg er heller ikke B&O fanboi. De har mange kule løsninger, og som jeg har sagt tidligere har jeg sans for merket. Jeg har et relativt påkostet HiFi-system, men da jeg kjøpte det valgte jeg ikke B&O. Eneste jeg vil fram til er at mange har fordommer mot B&O og tror at det bare er overpriset rebranding. Det er ikke tilfellet!

 

Jeg skjønner ikke hvordan Samsung er kjent for kvalitet? Det er en helt gjennomsnittlig plastikkprodusent. Tingen med Samsung er som regel at det ikke brukes metall i det heletatt, men snarere en immitasjon av metall. Eksempelvis er den blanke foten på toppmodellene (D8005) laget i forkrommet plast. Samsung viser heller ingen evne til å konkurrere på toppnivå (unntak: mobil). LED-TVene til Samsung bygger på den "kjipe" Edge-LED teknologien - som ikke har noe å gjøre i et High-End produkt. Det er synd, for Samsung leverer bra paneler, men parret med Samsungs LED-system gir det så mye clouding at de ikke konkurrerer lengre enn til øvre middelnivå. Det kan nevnes at både LG (LW980, LW780), Sony (HX920), Sharp (X5 Elite) og Philips (9706) leverer bedre LED-modeller på forbrukermarkedet. Har du hørt noe lyd fra Samsung? Det er det hvertfall ingenting som minner om best engang. Hvitevarer? Vel, jeg går heller for tysk kvalitet.

 

Og så en rask kommentar til slutten av innlegget ditt. Du har helt rett i at kvalitet finnes mange andre plasser enn B&O. Produktene du nevner fra HFK i samme prisklasse oser også kvalitet. Loewe er en liknende produsent som B&O som også er kjent for bra kvalitet. LG og Samsung er nok ikke helt på det nivået med produktene sine - men man kan ikke heller forvente alt til prisen. Sony og Philips er hakket bedre, spesielt Sharp med sin toppmodell. Generell byggekvalitet på TVer har faktisk gått ned de siste årene, sammen med TV prisene. Bildekvalitet har riktig nok gått opp, men byggekvalitet og dels kvalitetskontroll er nok et resultet av fallende priser og tøffe marginer i et presset marked. Jeg er absolutt ikke produktblind, men regner meg selv som å ha et rimelig reflektert syn, og god oversikt over markedet. Før du gir noen begrunninger må jeg si det er du som viser lite innsikt og fordommer. Spesielt når alternativene du evner å nevne er Samsung og varer fra HFK. Det finnes så utrolig mange bedre og mer oppfinnsomme eksempler å velge om man bare har litt oversikt...

 

Jeg har sagt mitt. Gidder ikke diskutere. :)

 

Hva som er kvalitet er opp til hver enkelt. :)

 

Du må av med skylappene dine skal man kunne diskutere. Du er ikke nøytral overhodet.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

Kvalitet er en av de få partametrene ved et produkt som er objektive og høyst målbare. Synsing hører derfor ikke hjemme i sammen med kvalitet.

 

Jeg tror det er du som bør ta av deg skylappene. Det er rimelig innlysende at du er Samsung fanboi. Jeg har komt med flere argument, og du har ikke vert i stand til å "tilbakevise" et eneste. Eneste jeg leser fra deg er tomme bestante påstander og stråmannargument.

 

Jeg har ikke til noen hensikt å "omvende" deg, men når noen rakker ned på et merke forventer jeg argumenter til å backe det opp. Du skal få fortsette i Samsung-bobla di, men når den sprekker kan du tenke på at det var jeg som fortalte deg at du går glipp av de beste produktene. La meg gi et eksempel på Samsungs toppmodell LED (D8005) som prøver å vise et ensfarget bilde:

001kpj.jpg

Lenke til kommentar

Jeg ser at jeg kan virke noe negativ til Samsung. For å presisere vil jeg si at jeg ikke synes Samsung er et dårlig merke. Jeg mener heller ikke D8005 er en dårlig TV. Jeg mener bare ikke den kan måle seg med det beste, eller at Samsung kan måle seg med B&O.

 

Siden denne artikkelen egentlig handlet om Beovision 7 sakser jeg litt fra testen av forrige modell Beovision 7:

"Summeret set leverer BeoVision 7-55 den absolut bedste billedkvalitet jeg har set fra et LCD-TV og fra B&O. Det tager de gode elementer fra BeoVision 10 et par niveauer længere op og det resulterer i eminent billedkvalitet.

Prisen er meget afhængig af hvordan produktet sammensættes, men lyder som standard på 120.000 for BV7-55, BeoLab 7-6 el. BeoLab 7-4, Beo5 fjernbetjening samt indbygget Blu-ray og surroundforstærker. Billedkvaliteten i sig selv fås ikke tilsvarende (Pioneer KURO er udgået), men købere bør også tillægge de andre elementer værdi for at retfærdiggøre dette kostbare produkt, for selvom billedkvaliteten ikke pt. matches, så ligger nogle andre Tv stadig kun et par niveauer under.

BeoLab 7-6 supplerer således det utroligt flotte billede på BeoVision 7-55 til at skabe en oplevelse af lyd og billede der er i fantastisk synergi. Jeg vil endda gå så langt som at sige, at BeoLab 7-6 ikke rigtig har nogen sidemand, når det kommer til fladskærms-højttalere. Den spiller fantastisk."

Dette er Rasmus Larsen sin anmeldelse fra flatpanels.dk. Der er han redaktør, og flatpanels har de siste årene levert noen av de grundigste testene fra Norden. Disse er også annerkjent internasjonalt gjennom den internasjonale siden. Rasmus har testet det meste av TV de siste årene, og kommet med objektive målinger, og subjektive beskrivelser. Dere som mener B&O er noe drit vet kanskje bedre?

Lenke til kommentar

Jeg ser at jeg kan virke noe negativ til Samsung. For å presisere vil jeg si at jeg ikke synes Samsung er et dårlig merke. Jeg mener heller ikke D8005 er en dårlig TV. Jeg mener bare ikke den kan måle seg med det beste, eller at Samsung kan måle seg med B&O.

 

Siden denne artikkelen egentlig handlet om Beovision 7 sakser jeg litt fra testen av forrige modell Beovision 7:

"Summeret set leverer BeoVision 7-55 den absolut bedste billedkvalitet jeg har set fra et LCD-TV og fra B&O. Det tager de gode elementer fra BeoVision 10 et par niveauer længere op og det resulterer i eminent billedkvalitet.

Prisen er meget afhængig af hvordan produktet sammensættes, men lyder som standard på 120.000 for BV7-55, BeoLab 7-6 el. BeoLab 7-4, Beo5 fjernbetjening samt indbygget Blu-ray og surroundforstærker. Billedkvaliteten i sig selv fås ikke tilsvarende (Pioneer KURO er udgået), men købere bør også tillægge de andre elementer værdi for at retfærdiggøre dette kostbare produkt, for selvom billedkvaliteten ikke pt. matches, så ligger nogle andre Tv stadig kun et par niveauer under.

BeoLab 7-6 supplerer således det utroligt flotte billede på BeoVision 7-55 til at skabe en oplevelse af lyd og billede der er i fantastisk synergi. Jeg vil endda gå så langt som at sige, at BeoLab 7-6 ikke rigtig har nogen sidemand, når det kommer til fladskærms-højttalere. Den spiller fantastisk."

Dette er Rasmus Larsen sin anmeldelse fra flatpanels.dk. Der er han redaktør, og flatpanels har de siste årene levert noen av de grundigste testene fra Norden. Disse er også annerkjent internasjonalt gjennom den internasjonale siden. Rasmus har testet det meste av TV de siste årene, og kommet med objektive målinger, og subjektive beskrivelser. Dere som mener B&O er noe drit vet kanskje bedre?

 

Jeg sier det ikke er drit. Jeg sier det går på prioritering og smak!

Folk prioriterer forskjellig. Han dansken kan si så mye han vil, men det vil ikke være relevant for meg i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Om du sikter til pris når du snakker om prioriteringer er jeg helt enig med deg! Den gjennomsnittlige økonomi bør nok ikke ta seg råd til B&O, men heller prioritere annerledes. Å kjøpe B&O blir for de fleste en langvarig invistering, og mange (meg inkludert) vil nok foretrekke å bytte TVen 3-4-5 ganger enn å svi av 100.000,- Jeg har derimot full forståelse for at folk ønsker produktintegrasjonen B&O tilbyr, for det er få som kan matche dette. Og har man råd får man noe av det absolutt beste!

 

Angående bildekvalitet er også dette til en viss grad objektivt gjennom standarder (D65, Rec.709). Om man ser bort i fra pris er det vel ikke så mange prioriteringer? Ingen ønsker vel å prioritere clouding og lavere bildekvalitet? Design og andre kriterier kan selvfølgelig også spille en viss rolle.

 

Redigert:

What HiFi om B&O:

"Mind you, that just might suggest the company is all about style, with not much substance, and that you're paying for looks, not performance. Anyone who's ever visited B&O in Denmark knows this is far from the truth. In fact, few audio companies have made so huge an investment in research, development and manufacturing as B&O."

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Om du sikter til pris når du snakker om prioriteringer er jeg helt enig med deg! Den gjennomsnittlige økonomi bør nok ikke ta seg råd til B&O, men heller prioritere annerledes. Å kjøpe B&O blir for de fleste en langvarig invistering, og mange (meg inkludert) vil nok foretrekke å bytte TVen 3-4-5 ganger enn å svi av 100.000,- Jeg har derimot full forståelse for at folk ønsker produktintegrasjonen B&O tilbyr, for det er få som kan matche dette. Og har man råd får man noe av det absolutt beste!

 

Angående bildekvalitet er også dette til en viss grad objektivt gjennom standarder (D65, Rec.709). Om man ser bort i fra pris er det vel ikke så mange prioriteringer? Ingen ønsker vel å prioritere clouding og lavere bildekvalitet? Design og andre kriterier kan selvfølgelig også spille en viss rolle.

 

Redigert:

What HiFi om B&O:

"Mind you, that just might suggest the company is all about style, with not much substance, and that you're paying for looks, not performance. Anyone who's ever visited B&O in Denmark knows this is far from the truth. In fact, few audio companies have made so huge an investment in research, development and manufacturing as B&O."

 

Du kan prate så mye fakta du bare gidder. Det går ikke igjennom. Hadde jeg hatt mye peng hadde jeg kjøpt råeste samsung og hifi klubben anlegg.

 

Da BO ikke støtter DLNA som gjør at jeg kan vise filmer rett på tv`en min trådløst. Gjør at jeg vraker den lett. Har forøvrig en gammel 7 serie samsung som kan gjøre masse en BO aldri kan gjøre.

 

Jeg vil ha funksjonalitet og teknologi. Ikke en metalkloss som bare skal sees på for å være fin.

Lenke til kommentar

Det er slike kommentarer som den siste der som gjør at jeg ikke lar det ligge men må kommentere videre. B&O TVene er da langt fra en metallboks som bare skal være fin. Hva er det for en useriøs kommentar? Som jeg har illustrert tidligere får du bla noe av den beste bildekvaliteten som finnes - det i seg selv burde være nok for en TV. B&O bruker faktisk solid metall i produktene sine, men det har ingenfing med teknologi og funksjon å gjøre. En TV fra B&O inneholder mer teknologi enn de fleste andre TVer. Mediastreaming er støttet fra B&O om du kjøper mediaserveren. Den kan igjen lett utvides via NAS. Dette er en løsning som er skreddersydd store multiromsprosjekt, både for lyd og bilde. Det er en langt mer elegant løsning enn hva som støttes gjennom DLNA! Brukergrensesnittet er også langt mer elegant enn de fleste TV-leverandørers (eneste som kan nærme seg er LG gjennom Plex). Om du plent ønsker DLNA og Samsungs "Smart"TV er det jo ikke verre enn å kobla på en Samsung BluRay-spiller, så får du samme funksjonalitet i en hvilken som helst TV - ikke at det er veldig attraktivt i mine øyne.

 

Om penger ikke betyr noe og du velger Samsung gjør du et dumt og ignorant valg. Jeg hadde lett valgt B&O. Man må selvfølgelig ikke velge B&O i et slikt senario, men respekterte alternativ ville for eksempel vert Sharp X5 Elite, eller Panasonic VX300.

 

Angående produkter fra HFK er det fair enough - det er smak og behag. Om du noen gang kommer i situasjonen vil jeg råde deg til å også orientere deg utenfor klubben. Det finnes utrolig mye bra HiFi fra andre leverandører. I mine øyne er KEF, Klipsch, Martin Logan, Dunaudio, Sonus Faber, JBL, TAD osv mye mer intressante merker enn hva HFK leverer, men igjen smak og behag. Det er uansett liten tvil om at HFK har mye greie produkter.

 

Bare så du er klar over det er det heller ingenting i veien for å koble en B&O TV til andre produkter. Du kan jo koble en receiver til en B&O TV, akkuratt som alle andre TV. I tillegg er det faktisk innebygget surroundprosessor, slik at du egentlig bare trenger effektforsterkere og høyttalere. B&O høyttalere kan også lett kobles på andre system gjennom en hvilken som helst forforsterker. B&O har faktisk også lagt opp til enkel universalstyring av andre merker. Den beste integrasjonen fås selvfølgelig gjennom B&Os egne produkter.

 

Gjennomført ingegrasjon gjør ting også mye enklere. Se for deg et High-End multiromssenario. Du har en TV fra leverandør X. Den er koblet til et High-End høyttalersystem gjennom en surroundprosessor. Slike høyttalere trenger godt med effekt, derfor har du 5 eller 7 svære monoblikker liggende. Du har en Squeezebox liggende under TVen for musikkstreaming, en Boxeebox for videostreaming, en BluRay spiller for å spille av filmer i fysisk medium og 3D, og en Sonos-boks for multirom. Tilsvarende løsninger finnes andre plasser i huset som surround der det er TVer, og stereo hvor det ikke er. Da har du plutselig vanvittig mye "bokser" og ett sammensurium av kabler, fjernkontroller, og oppsett for at alt skal fungere sammen. Det kan kanskje gi mer fleksibilitet, men på et helt annet nivå enn enkeltheten og fraværet av "bokser" hos B&O.

 

 

Sjekk ut videoen om Home Integration:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=YtJI1o04tSM

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...