Gå til innhold

Nå kommer batteriet som varer "evig"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå kommer batteriet som varer "evig"

Og inne i artikkelen er overskriften

Snart kommer batteriet som varer evig

 

Det er mange som påstår de har utviklet noe som skal revolusjonere batterier, men hvis det er noe alle burde lært nå, så er det at de fleste av slike "gjennombrudd" enten viser seg å ikke fungere i praksis, eller så vil det ta veldig veldig mange år får det kommer på markedet. Dermed er det for dumt å skrive "snart" og "nå" i slike tilfeller. Snart om 7 år, kanskje?

Lenke til kommentar

Det de fleste ikke skjønner er at slik teknologi allerede har eksistert en stund, men grådige produsenter (som med viten og vilje legger inn en "utløpsdato" eller destruksjonsdato om du vil, på produktene sine så vi skal bytte ut oftere og kjøpe mer) kjøper umiddelbart opp slike teknologier og legger dem på is intill de finner en måte å utnytte dem til å tjene mer penger på. Hva skulle de tjent penger på hvis et batteri varte i 10 år, ikke sant? Det som er bra for konsumentene er ikke bra for produsentene og vice versa. Dette forskes det på i stor skala fra produsentene sin side, men dette hemmeligholdes fra forbrukerene.

Lenke til kommentar

leste en norsk artikkel hvor en forsker kritisterte dette funnet (som vanlig husker jeg overhodet ikke kildene mine). Han sa at dette bare er markedsføring av aller mest kyniske sort. De har funnet en måte å la et elektrodene vare 100 ganger lengre ja, men det betyr ikke 100 ganger flere ladesykluser. Det vi oppfatter som "levetid", altså hvor lenge batteriet varer per lading, blir heller ikke bedre enn dagens batterier. Slik skjønte jeg artikkelen i hvert fall.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...