Gå til innhold

– En fullblods brettbank


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har SpareBank 1 en egen iPad app eller er det bare samme som du kan bruke både på iPhone og iPad?

 

I denne artikkelen er det snakk om en helt egen iPad app, som kun kan brukes på iPad. De har en egen app som er ment for iPhone og Android..

Endret av skarsky
Lenke til kommentar

Vel, den står listet opp som en egen app under "iPad Apps" seksjonen. Da blir det vel rent semantikk å diskutere om den er "en helt egen iPad app" eller om det er en iPad app som også har en tilsvarende utgave for iPhone.

 

Mest av alt er artikkelen kun skryt fra Fokus Bank. God reklame...

Lenke til kommentar

"Fokus Bank er først i Norge med nettbank til nettbrett." Jeg forstår. Dere skrev artikkelen for noen måneder siden, men fikk den først publisert i dag...

 

Jeg har brukt SpareBank1 sin iPad versjon i laaang tid nå. Lenge før jeg kunne laste ned Fokus Bank sin versjon.

____

 

Mest av alt er artikkelen kun skryt fra Fokus Bank. God reklame...

 

Hei,

 

Jeg har sett litt på Sparebank1 sin iPhone-app og også lastet ned iPad-versjonen, men har brukt dem veldig lite. Så vidt jeg forstår er imidlertid Sparebankt1s iPad-utgave en tilpasset versjon av "mobilbanken" til Sparebank1. Altså omtrent de samme funksjonene du får på telefonen.

 

Fokus Bank har med sin "brettbank" laget en iPad-versjon som er mye nærmere en ordinær nettbank, eller som jeg har skrevet i artikkelen: "en fullverdig bankløsning". Det er der forskjellen ligger, men det er mulig jeg burde tydeliggjort dette enda bedre i artikkelen.

 

Personlig har jeg aldri vært kunde hos Fokus Bank, og har ingen interesse av å gi dem gratisreklame (som du hevder). :nei:

 

Det interessante fra vårt perspektiv er altså at en norsk bank har kommet med en "native" nettbank-løsning for nettbrett.

 

Håper dette oppklarer misforståelsen. :)

Lenke til kommentar

Idag har jeg betalt regninger med mobilappen til Sparebank1 med Android-telefonen min. Er dette som blir lagt vekt på i artikkelen som en fullverdig mobilbank virker det som. Å kunne betale regnigner, overføre penger og så videre. Hvis ikke så kan det kanskje bli vektlagt? Det har vært mulig i lang tid nå, og også på Android-nettbrett. Er usikker på om det har vært mulig med iPad, men nettbrett med Android er da vitterlig også nettbrett, eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Idag har jeg betalt regninger med mobilappen til Sparebank1 med Android-telefonen min. Er dette som blir lagt vekt på i artikkelen som en fullverdig mobilbank virker det som. Å kunne betale regnigner, overføre penger og så videre. Hvis ikke så kan det kanskje bli vektlagt? Det har vært mulig i lang tid nå, og også på Android-nettbrett. Er usikker på om det har vært mulig med iPad, men nettbrett med Android er da vitterlig også nettbrett, eller tar jeg feil?

 

Jeg droppet å legge reklamefilmen til Fokus i selve artikkelen, men her ser man hvordan deres "brettbank" fungerer:

 

http://www.youtube.com/watch?v=o5rzHudi6k8

 

Den er altså litt mer omfattende enn en "mobilbank", med et grensesnitt som er spesielt tilpasset eplenettbrettet (drag-and-drop, egendefinerte menyer etc.) og som innehar så godt som samtlige av de funksjonene du kjenner igjen fra nettbanken din på PC-en.

 

Sånn jeg tolket det, var dette en slags hybrid mellom mobilbank og nettbank - for nettbrett (desverre kun tilgjengelig på iPad)- og jeg vurderte derfor at "brettbank" ville virke beskrivende. :hmm:

 

(Når det er sagt bruker jeg selv en bank som sitter fast i fortiden når det gjelder mobile banktjenester, så jeg har ikke så god førstehåndskunnskap om dette emnet. ;) )

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...