Gå til innhold

Guide: Android-skolen del 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@J_Gagarin:

Om du kun bruker telefonen til å ringe og sende sms med, så har du ikke behov for smarttelefon i utgangspunktet! En gammel "dum" telefon vil holde i massevis.

 

Om man derimot er litt nyskjerrig og interessert, er det utrolig hva man kan få ut av telefonen med root og ny rom. Takket være root har jeg beholdt min nåværende telefon mye lengre enn hva jeg vanligvis gjør.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Finnes det en ROM til HTC Desire som tillater at alle apps installeres til SD-kort, selvom de i utgangspunktet ikke støtter det? Jeg sliter med at jeg konstant må leve med advarsel om for lite ledig plass på internminnet.. Og alle apps som støtter App2SD er blitt flyttet dit..

Med Titanium Backup kan du tvinge apps over på sd selv om de i utgangspunktet ikke støtter dette

Lenke til kommentar

Skulle likt å sett noe 100% definitivt ang. garanti og rooting.

 

Ser for meg at man godt må betale for gjenoppretting av systemet selv, men kan ikke se for meg at man helt og fullt mister garantien sin.

 

En liten sammenligning: Mister man garantien på laptoppen sin om man formatterer harddisken så man mister gjenopprettingspartisjonen? Enn om man bytter ut medfølgende Windows med f.eks linux? Evt på en måte som gjør at linux overskriver bootloaderen så man mister kontakt med Windows og/eller gjenopprettingspartisjonen? Hvorfor skulle slikt være anderledes på smarttelefoner som tross alt er en PC, bare i enda mindre utgave?

 

Vet dette er diskutert fram og tilbake igjen og igjen, dog har aldri sett noen slå i bordet med hvordan lovverket forholder seg til slikt. Da tenker jeg på norsk lovgivning, og ikke importerte problemstillinger fra alskens internasjonale fora.

 

Når det er sagt, skal det nesten godt gjøres å rote til rootinga til den grad at man ender med en telefon som ingen googling kan hjelpe.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Finnes det en ROM til HTC Desire som tillater at alle apps installeres til SD-kort, selvom de i utgangspunktet ikke støtter det? Jeg sliter med at jeg konstant må leve med advarsel om for lite ledig plass på internminnet.. Og alle apps som støtter App2SD er blitt flyttet dit..

 

Såvidt jeg har forstått (av ulike fora og folk jeg har snakket med) er det primært «HTC Sense» som opptar plass på telefonen.

Så og si alle med Desire (meg inkludert) har lite diskplass. Uansett om antall apps er lavt.

 

Jeg kommer derfor til å benytte bl.a. denne tråden til å få inn en clean installasjon. Tror jeg skal klare meg rimelig greit uten Sense... ;-)

Genial artikkel, takk!

 

(Og gidder noen fjerne spam-postene?)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...