Gå til innhold

Kommentar: – Klarte Steve Jobs å knekke TV-koden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, Spotify klarte å få meg til å begynne å betale for musikk, med glede, og jeg har brukt mer penger på musikk det siste året enn jeg har gjort resten av livet. Så hvis noen klarer å få meg til å begynne å betale for å se på TV, vil jeg bli veldig imponert :)

 

Men det vil nok neppe bli Apple og deres antakligvis monopole TV univers som jeg vil bil tilhører av, men heller de andre produsentene som lage løsningene "frie" slik det bør være.

Endret av MrLG
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg tenker at de som evt. skal produsere skjermene til Apple-tver ødelegger jo for sitt eget marked. Dessuten kan den japanske koalisjonen, Samsung eller andre stikker kjepper i hjulene for Apple her. De vet hvordan Apple oppfører seg, og jeg tror neppe at de lar dem slippe så lett til på et område de dominerer for øyeblikket.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Jeg vil lage en integrert TV som er fullstendig enkel å bruke. Den vil være sømløst synkronisert med alle enhetene dine og iCloud

 

Han mener selvfølgelig alle Apple enheter. I kjent stil vil neppe Apple sin TV støtte noe annet en airplay. DLNA som resten av bransjen støtter blir sannsynligvis ignorert.

 

Forresten må en vel være journalist for å synes at dagens dekodere fra f.eks. Get er vanskelige å bruke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Høres ut som at det blir en fulltidsjobb å se på TV ... De fleste ønsker vel å bare sløve i sofaen et par timer etter å ha vært på jobb\trent\styra med unger osv. Da blir det til at man bare blar litt i kanalene før man legger seg. Kan ikke helt se for meg at å slå på "kommandosentralen", veive med armer og bein, oppdateres i huet og ræva med både facebook og været er noe de fleste gjør med liv og lyst da? Men nå klarte Apple å lage en bestselger av en stor mobiltelefon man ikke kan ringe med, så hvem veit ...

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Ja det blir vel til at Apple kommer til å bestemme hvilken kanaler man får lov og ikke lov til å se på. Også blir vel TV'en skrapet for valgmuligheter og instillinger (i typisk Apple stil) som da vil si at Apple vet hvilken kontrast, lysstyrke og farge osv som er best for deg :roll: .

 

Så nei takk, holder meg unna kontrollfreaker og holder meg til Samsung TV'er som er vanvittig bra og hvor man kan forandre på alle typer instillinger som gjør at jeg får TV'en slik jeg vil.

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som artikkelen er inne på, så er noe av problemet innholdsleverandører som vil "stenge inne" folk, lite standardisering, og egne løsninger som er inkompatible med hverandre. Spørsmålet er hvorfor i alle dager man tror Apple har en god løsning på dette. De er jo like ille på dette, om ikke verre, de jobber jo ikke akkurat hardt for å få til standarder innen ett område.

 

Ellers er mitt syn på dette det samme som det har vært tidligere: Uansett om mener apples løsninger er å foretrekke eller ikke. Hvorfor er det bedre å låse seg til enn TV i stedet for å ha en liten Apple-TV-boks frittstående?

 

AtW

Lenke til kommentar

Høres ut som at det blir en fulltidsjobb å se på TV ... De fleste ønsker vel å bare sløve i sofaen et par timer etter å ha vært på jobb\trent\styra med unger osv. Da blir det til at man bare blar litt i kanalene før man legger seg. Kan ikke helt se for meg at å slå på "kommandosentralen", veive med armer og bein, oppdateres i huet og ræva med både facebook og været er noe de fleste gjør med liv og lyst da? Men nå klarte Apple å lage en bestselger av en stor mobiltelefon man ikke kan ringe med, så hvem veit ...

 

Du er inne på noe, for vi endrer nødig våre vaner (her skrev jeg om en undersøkelse som stadfester amerikanernes ganske konvensjonelle vaner).

 

Netflix og Hulu banker på Europas dører (tenk litt TV-titting a la Spotify), opptak er den nye trenden og folk ser mer TV - til tross for Internetts inntog.

 

Mest sentralt står innholdet og forretningsmodellen som innholdsprodusentene støtter. Den endres ikke over natten. :)

 

Her hjemme ser vi helt overlegent mest norskprodusert. NRK er i en spesiell posisjon og for norske TV-seere er jeg spent på hvilken ordning de velger å støtte. Deres kommende nettplattform er spennende.

Lenke til kommentar
Forresten må en vel være journalist for å synes at dagens dekodere fra f.eks. Get er vanskelige å bruke.

Det handler ikke så mye om eksisterende løsninger er vanskelig å bruke eller ikke. Spørsmålet er om de svaret til behovet til brukeren.

 

For min del så skrur jeg på TV-en for å se TV-programmer og bryr meg lite om det aktuelle programmet går på kanal a, b eller c, eller når på døgnet det sendes. Gi meg en løsning ala Wimp, der jeg enkelt kan søke etter TV-programmer, abonnere på TV-serier og se hva jeg vil når jeg vil. Lager Apple det kjøper jeg gjerne mitt første Apple-produkt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle som maser med at apple har noe monopol osv ta dere en keks..

jeg har tilgang til 100 ganger mer apper på min iphone enn dere har på android... :p

Sånn vanlig vis så har ikke Apple monopol. Men går man inn i iOS verdenen, så har Apple monopol så det jomer etter dem. Fordi når man ikke får skiftet ut nettleseren til en annen fullverdig nettleser, og når man heller ikke får skiftet ut musikkspilleren til en annen musikkspiller som Winamp, Songbird eller PowerAMP f.eks, eller når du ikke får lov til å bruke en annen fullverdig e-post leser, så kalles dette for monopol.

 

Og nei, AppStore har ikke 100 ganger flere apps enn Android Market.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle som maser med at apple har noe monopol osv ta dere en keks..

jeg har tilgang til 100 ganger mer apper på min iphone enn dere har på android... :p

100 ganger mer? Er du full? ;)

 

I september hadde Android market omtrent 500.000 apper, mot 600.000 i App Store.

Med andre ord er 1.2 ganger mer det riktige tallet, og det synker stadig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...