Gå til innhold

Gode scifi serier? ala stargate


Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Jeg er på leiting etter en ny scifi serie ala stargate. :)

 

Dette er det jeg har sett/ser på:

 

-Stargate SG-1, Stargate Atlantis, Stargate Universe

-Star Trek Voyager, Star Trek Enterprise (prøvde The Next Generation men likte det lite)

-Eureka

-Warehouse

 

Noen andre jeg burde se? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg holder nå på med Stargate, og etter den så tenkte jeg å se Babylon 5 og så Star Trek.

Eureka og Warehouse likte jeg ikke.

 

Battlestar Galactica tror jeg er den beste serien jeg har sett. Helt fantastisk!

 

Har også fått anbefalt Farscape og Andromeda her på forumet. Og støtter også anbefalingen om Sanctuary :)

Endret av Aliaz
Lenke til kommentar

Battlestar galactica er den kjedeligste serien som finnes, de lagde bare 3 episoder også lagde de 50 kopi episoder som var helt like de andre episode, ikke noe som skjer i serien, den er også helt humorløs, viss du liker SG1 og atlantis er Battlestar galactia som å være i en begravesle som varer 3 dager.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Battlestar galactica er den kjedeligste serien som finnes, de lagde bare 3 episoder også lagde de 50 kopi episoder som var helt like de andre episode, ikke noe som skjer i serien, den er også helt humorløs, viss du liker SG1 og atlantis er Battlestar galactia som å være i en begravesle som varer 3 dager.

 

Kan vel si at BSG rett og slett er en dramaserie. Som utspiller seg på et romskip.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Last ned Battlestar Galactica mini series, som er starten og last så ned piloten og 2-3 episoder til. Se disse, om du til da ikke liker serien så skipp den. Se denne linken for oversikt over alle episodene og sesongene. http://next-episode.net/battlestar-galactica/season-1

Den er i allefall min absolutte favoritt, foran Babylon 5 og Stargate. Og forresten, har du ikke sett Babylon 5, gjør det :p

 

 

Lenke til kommentar

Battlestar galactica er den kjedeligste serien som finnes, de lagde bare 3 episoder også lagde de 50 kopi episoder som var helt like de andre episode, ikke noe som skjer i serien, den er også helt humorløs, viss du liker SG1 og atlantis er Battlestar galactia som å være i en begravesle som varer 3 dager.

 

Kan vel si at BSG rett og slett er en dramaserie. Som utspiller seg på et romskip.

 

House er en drama serie, West Wing er en drama serie, Generation kill er en drama serie, alias er en drama serie, ingen av dem er total humorløse.

 

Jeg kan overse mye men jeg tåler ikke 100% humorløse serier, skal jeg tilbringe 18 timer gange 2-10 må jeg ha litt humor. Om det så bare er innimellom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes stargate sg1 var meget kjedelig fram til midten av sesong to. Var også veldig skeptisk til macgyver, men jeg fikk jo vite at det skulle bli bra, og det ble det!

However for min del var battlestar galactica aldri kjedelig. Var helt hekta fra første del av miniserien fra 2003. Og jeg synes ikke den var humorløs! En av de mest komplekse seriene jeg har sett som er spennede fra start til slutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Se ALT. Last ned de første episodene i hver serie og se på dem. Se på IMDB og TV.com osv. for å se om de utvikler seg i positiv retning.

 

Personlig digger jeg Star Trek TNG selv om den sikkert er like gammeldags for deg som TOS er for meg.

 

Babylon 5 er også nå en eldre serie, men den blir regelrett fantastisk i tredje sesong. Hele serien var skrevet ifra start til slutt før den engang begynte. I min oppfatning en av de suverent beste scifi-seriene som noengang er laget.

 

Battlestar Galactica er som andre sier en dramaserie med episoder som følger samme format om og om igjen. Mest skuffende er siste episode. Det er deus ex machina i en TV serie.

 

Person of Interest er mer actiondrama enn scifi, men jeg synes den er konge. En av mine nye favorittserier. Blir stadig bedre utover ifra episode til episode.

 

Continuum er en lavbudsjettsserie du kan vurdere.

Lenke til kommentar

Battlestar galactica er den kjedeligste serien som finnes, de lagde bare 3 episoder også lagde de 50 kopi episoder som var helt like de andre episode, ikke noe som skjer i serien, den er også helt humorløs, viss du liker SG1 og atlantis er Battlestar galactia som å være i en begravesle som varer 3 dager.

 

Enig. Jeg syntes at den startet bra, men så skled den ut i et gnål uten like.

Lenke til kommentar
-Eureka

-Warehouse

Du burde se Haven. Det handler om en liten by der noen folk har fått merkelige krefter, men de har sjelden kontroll på det (eller er klar over det selv.) Og når jeg sier merkelige krefter mener jeg alt fra å ikke være i stand til å føle noe som helst, til å være nærmest udødelig og supersterk. Foreløpig er det kommet tre sesonger på tretten episoder hver, men fjerde sesong er bekreftet, og vil være på tretten episoder til. Serien er for øvrig svært løst basert på boken The Colorado Kid av Stephen King. :)

 

Ellers har vi jo Primeval og Primeval: New World, men jeg har ikke fått sett disse selv. Så vidt jeg vet handler det om noen folk som jakter på dyr fra både fortiden og fremtiden, så det lover jo interessant. Primeval var opprinnelig en engelsk serie, og Primeval: New World er en amerikansk oppfølger/spin-off. I sistnevnte spilles hovedpersonen av Niall Matter, som du kanskje kjenner igjen som en viss Zane Donovan i Eureka. ;) To episoder av denne serien har for øvrig en viss Amanda Tapping som director.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Firefly.

Fins bare en sesong fordi fox i all sin allvitenhet stengte ned serien, på tross av at den er ratet til 9.4 på imdb

 

Nå har ikke jeg tatt meg bryet med å se Firefly, men ut i fra hvor cliché og dårlig skrevet oppfølger-filmen var så er det nok ganske åpenbart hvorfor denne serien måtte kanselleres.

 

For å svare trådstarter så er nok Battlestar Galactica, Babylon 5 og Deep Space Nine de eneste bra seriene du kan finne i sci-fi sjangeren. BSG starter litt dårlig men tar seg kraftig opp etterhvert, de to andre er bra fra første episode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...