Gå til innhold

Anmeldelse: The Elder Scrolls V: Skyrim (PC, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig en som ikke trekker ned bare pga. "dårlige" ansikt/lipsync og noen bugs som folk skal klage så sinnsykt på selv om det ikke er noe irriterende overhodet.

 

Spillet fortjener 10/10. Så det er helt riktig.

Har selv rundt 80 timer i spillet, og senest idag til morran fant jeg en hule som ikke lignet på noe av det jeg har sett før. At ansiktene virker litt stive gjør ingenting for spillopplevelsen. De små buggene som kommer opp (har selv bare hatt 2), er bare morsomme.

 

Hadde en hest som datt ned ifra himmelen når jeg kom ut av whiterun og døde 5 meter forran meg. Men det er jo bare gøy? Bra skrevet, og riktig karakter. Selv om folk sikkert kommer til å klage over at det fikk 10 bare fordi det er hypet etc. men det er det jo alltid.

Endret av Paulex
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Rakk ikke engang 50 timer før jeg gikk lei jeg. Spillet og historien bærer alt for tydelig preg av å være MMO og grind aktig. Jeg føler meg på ingen måte sugd inn i universet, som jeg føler er veldig statisk. Det jeg virkelig liker med spillet er vikingvestlandet som de har skapt. Det er den vakreste spillverdenen jeg noensinne har beveget meg i, og jeg håper suksessen gjør at flere velger nordligere klima heller enn ørkener og jungler fremover :-)

 

Mountains Gandalf, i want to see mountains again!

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det ville på en måte ikke vært feil å gi spillet en nier, i mine øyne. På en side synes jeg enkelte perks gir deg for store fordeler, og enkelte elementer frustrerer enormt mye, slik som folk som står i veien i døråpninger og den kronglete stjernehimmelen i ferdighetsmenyen, men jeg er, etter å ha brukt 80 timer på spillet, totalt bergtatt av mange av tingene anmelder nevner. Å se maurene vrimle på trestubber, snøføyka på fjellene og de fantastiske bekkene og elvene gjør Skyrim til en helt fenomenalt levende spillverden. Den første av mine nå mange turer til Blackreach var også et av mine aller største øyeblikk som rollespillfantast. Det stedet er magisk!

 

Jeg er av typen som gir et spill karakter utifra hvor mye kvalitetstid man kan få ut av det, og etter 80 spilte timer fortjener Skyrim en karakter helt i toppsjiktet, spesielt med tanke på at jeg både vil spille videre på min nåværende karakter og lage meg en helt ny karakter som velger andre ferdigheter og tar andre valg underveis i spillet. Jeg kan fort ende opp med overgå de nærmere 500 timene jeg brukte på Oblivion. Det er ikke spillet som setter begrensninger for hvor mye tid jeg kan bruke på det, det er min egen fritid. Når spillet gir så mye moro for pengene føles det kynisk og smålig å trekke for bugs og irritasjonsmomenter, så selv om jeg ikke føler spillet er en klinkende klar tier velger jeg å si meg enig med anmelder og runde opp til tieren, av respekt for et spill som har gitt meg noen av de beste spillopplevelsene noensinne.

Endret av Stonemeister
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Godt skrevet anmeldelse som grunngir karakteren 10 godt. Har selv 76 timer i Skyrim, og stadig blir jeg overrasket, skjer uventede ting. Ja, det er bugs. Ja, i løpet av en spillekveld på 4-5 timer så kræsjer kanskje spillet en gang. Men, det ville vært totalt urettferdig å henge seg opp i det i et så omfattende spill når karakteren skulle settes. Dette er klart bedre enn Oblivion, bedre enn Morowind, Dragon Age - jeg synes faktisk det er bedre enn faktisk noe annet rollespill jeg har spilt. Blitt noen etterhvert etter drøye 30 år med spilling :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Endelig en som ikke trekker ned bare pga. "dårlige" ansikt/lipsync og noen bugs som folk skal klage så sinnsykt på selv om det ikke er noe irriterende overhodet.

Bugs hos Bethesda er som oftest alltid komiske, om noe så burde de nesten av og til trekke opp karakteren.

 

Som eksempel legger jeg frem videoanmeldelsen til Giant Bomb, der man ser en festlig kamp mellom en kjempe og en bjørn tiger-ting (5:40)

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

Jeg er enig med Stonemeister i at et fint kriterium for et spill er hvor mye kvalitetstid man kan få ut av det. Ligger selv på 80 timer, ved siden av jobb og alt annet, og har knapt begynt på main quest.

 

Årets spill for min del, og en klar 10/10. Jeg er en av de uheldige som har hatt mange bugs, og har tweaket ini filer og lignende til det ugjenkjennelige bare for at spillet ikke skal crashe eller at kontrollene skal føles seige. Bethesda fortjener kanskje å bli trukket en karakter for at spillet leveres uten mulighet for å utnytte RAM, få musen til å fungere skikkelig og så videre. Men jeg velger å tilgi dette ettersom de inkluderer utviklingsverktøy.

Lenke til kommentar

Som sterk motstander av Oblivion med sin veldig tydelige lvl scaling, repetering av Grafikk bruk, Cheesy hovedplott osv .. Må jeg nå med Glede si at Skyrim gjør alt bedre og dette er virkelig et Flott Rollespill der Morrwind føleslen er tilbake + litt til, lvl scalingen er virkelig godt skult av det jeg har merket så lang, samt på ekspert som jeg spiller må jeg hele tiden passe på for å ikke få juling Jippi!!.

 

Jeg feirer nok Julen i Skyrim.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...