Gå til innhold

Har Sandberg et poeng om at AP tar offerrollen for å kvele motstanden?


gwh

Tar Ap offerrollen?  

78 stemmer

  1. 1. Tar AP på seg offerrollen?

    • Ja, de tar på seg offerrollen
      54
    • Nei, FRP er på viddene igjen
      24


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig. Idiotisk at han beklager, viser at han ikke har ryggrad. Denne debatten behøves.

Han ble enda til berømmet av Gahr Støre for at han "var mann nok til å beklage".

Typisk arbeiderparti hersketeknikk å gjøre folk mindre enn seg selv på den måten.

 

Helga Pedersen som var på forsida av VG.no som begynte å gråte når hun hørte dette, begynte hun å gråte fordi hun var avslørt? For det skal være sikkert: hun var fane ikke i nærheta av verken bomba eller Utøya...

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Ap har spilt på terroren som bare faen, MEN det blir de straffa for når neste valg kommer opp.

 

Bare i Tromsø, hvor de nær sagt var ofre med åpen sår dagen lang bommet de totalt og høyre fikk en dunderseier i kommunevalget i år.

 

Jeg ønsker enda den feige hipsterdriten av en AUF-leder Eskil Pedersen dit møkka samler seg, han lever på offerrollen og når den ikke strekker til dreier han over til hersketeknikker.

 

Man får ikke lengre lov å uttale seg uten at man får høre at det man sier er politisk ukorrekt med mindre det er til fordel for AP. Var det noen som sa "nazityskland på nytt igjen"?

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det eneste han beklaget seg for var dårlig formuleringen. Selvfølgelig ble denne formuleringen tatt ekstremt out of context i media for å lage en et stort styr. De som faktisk leste/hørte hva han sa, skjønte med engang hva han mente å si og er veldig enige i det.

 

Dessverre gjør de fleste på venstresiden seg så dumme som mulig for å kunne slå en politisk mynt på en dårlig formulert uttale, istedenfor å forstå hva han egentlig mente. (de forsto selvfølgelig det med engang, men de kan ikke si det for da kan de vel ikke slå en politisk mynt på det)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jepp.

AP utnytter situasjonen for å få høyt antall stemmer i meningsmålinger høsten 2011.

 

Smart strategi!

 

Så flott at dere gjennomså de, og innså at INGEN kan være i sorg over at deres partifeller og partifellers barn oppriktig er såret og traumatisert over en terroraksjon som HOVEDSAKELIG rammet partiet de tilhører og som fremdeles er omdiskutert i media.

 

Bare TENK på hvor mye meningsmålingene like etter kommune og fylkestingvalget i 2011 kommer til å bety i valget 2013 -- om to år!

 

Jeg tror dog FRP har mer å tjene på å anklage AP for å være ofre nå som FRP har en NY sex-skandale på bordet.

 

Jeg har faktisk ikke engang klart å finne ut hva sexskandalen er DENNE GANGEN ut fra forsidene på media alene, men jeg fikk med meg at Sandberg anklaget AP-ere for å LATE som om de var ofre bare fordi 70 (...) ungdomspolitikere i partiet ble skutt og drept på et treff arrangert av Arbeiderpartiet, hvor gjerningspersonen hadde tenkt å skjære hodet av alle "viktige" politikere.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Primærkilden er bedre enn medieoppslag.

 

Referat fra Stortingets spørretime:

Per Sandberg (FrP) [10:07:48]: La meg først bare slå fast at det er ingen som prøver å spille offer her. Hvis det er noen som har spilt offer etter 22. juli, er det til de grader Arbeiderpartiet, og det bør de også gjøre, for de var et av de store ofrene. Og det er det Arbeiderpartiet nå tydeligvis har lagt en strategi på – å videreføre denne debatten gjennom å angripe Fremskrittspartiet.

 

Sandberg bruker offerbegrepet, som et tilsvar til Jonas Gahr Støres uttalelse om at:

Det er som om Fremskrittspartiet er offeret i den debatten vi har etter 22. juli – veldig merkelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Primærkilden er bedre enn medieoppslag.

 

Referat fra Stortingets spørretime:

Per Sandberg (FrP) [10:07:48]: La meg først bare slå fast at det er ingen som prøver å spille offer her. Hvis det er noen som har spilt offer etter 22. juli, er det til de grader Arbeiderpartiet, og det bør de også gjøre, for de var et av de store ofrene. Og det er det Arbeiderpartiet nå tydeligvis har lagt en strategi på – å videreføre denne debatten gjennom å angripe Fremskrittspartiet.

 

Sandberg bruker offerbegrepet, som et tilsvar til Jonas Gahr Støres uttalelse om at:

Det er som om Fremskrittspartiet er offeret i den debatten vi har etter 22. juli – veldig merkelig.

 

Ser ikke at Sandberg sa noe galt der...

Lenke til kommentar

Jeg måtte bare skru av TVen på grunn av alt fokuset på Sandbergs uttalelser. Mediene begynte å bli sulteforet på 22/7-stoff og laget en stor sak ut av ingenting. Det er slik oppførsel av media som er med på å gjøre det norske folket dummere og mindre selvstendig tenkende. :nei:

 

Mediene gjorde slik deres instinkt er. Lag mer storhei. Men Helga Pedersen var lynrask i indre spor ut fra startblokken for å fortelle at hun hadde grått. Så fort løp hun at hun lufttørket tårene vekk.

Endret av norskgoy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...