Gå til innhold

– De kommer til å floppe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er ikke at produktene er dårlige, eller at OS'et ikke er bra, for det er det. Problemet er først og fremst at hardwaren på papiret ikke ligger on par med konkurentene, og skal man inn som ny på markedet så må det mer til enn dette.

 

Nå skal det sies at mobilene Nokia slapp denne gangen ble snekret sammen på svært kort tid, og Nokia selv har sakt at dette ikke er verstingtelefonene, disse kommer neste år.

 

Selv har jeg brukt WP7 siden februar, uten problemer, og jeg er storfornøyd, men i praksis ble ikke OS'et konkuransedyktig før nå i høst, og det er først nå hardwareprodusenter faktisk satser på OS'et.

 

Derfor blir det litt tidlig å si noe om hvor vidt dette slår ant eller ikke.

 

Som jeg skrev bruker jeg WP7, og jeg synes det er et friskt pust i markedet, ting fungerer som de skal, tiles synes jeg er ypperlig, og jeg kan ikke tenke meg å gå tilbake til iOS eller android. Men dette krever sågar at det sparkes igang mer satsning på HW, samt støtte for dette i OS'et.

 

Til tross for svakere HW er imidlertid OS'et lynkjapt. Så HW-sammenligning blir et relativt begrep.

Lenke til kommentar

Det windows operativsystemet hos smartmobil har lite sannsynligvis utvikling som Android og iOS . Fordi de to siste nevne har bestandig nye oppdatering med avansert funksjon og programvare heletiden . Feks Icecream Sandwich for Android og iOS 5 for Apple .

 

 

Eller for eksempel Mango til windows phone?

Endret av Bottekott
  • Liker 2
Lenke til kommentar

analytikere tar alltid feil. iPhone ble dømt nedenom og hjem da den kom. alt for få features og alt for dyr visstnok. hvem forutså at facebook skulle bli en suksess? internet generelt? nokia og microsoft har alle muligheter til å gjøre suksess. utviklere har et solid, kjent utviklingsmiljø i ryggen. nokia har ekspertise og erfaring på alt fra massemarkedsenheter til high end mobiler. microsoft kan om de vil bruke kjøttvekten og monopolet på pc-operativsystem og officeprogramvare til å ta bedriftsmarkedet. microsoft har i tillegg en fot solid plantet i spillmarkedet med xbox. her er det kun snakk omå blø nok for å få en fot innenfor. ms klarte det i spillbransjen mot sony og nintendo, og det er liten grunn til at de ikke skal klare det mot feks google, som ikke hkkurat overbeviser med android.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg var spent i forkant av Nokia lanseringen, men ble ikke veldig fascinert av telefonen. Den entusiasmen som ble formidlet fra lanseringen tror jeg hadde mest med operativsystemet WP7 å gjøre. Det lille jeg har prøvd av WP7 tiltaler meg veldig, og jeg venter nå på en HTC Mozart. En gammel telefon, men sikkert ok i påvente av noe nytt.

Ingen av de nye WP7 telefonene frister nok, selv om HTC Titan var aktuell en stund.

Nokia bør komme med en telefon som er minst 4,3" og kamera minst på høyde med N8.

Lenke til kommentar
analytikere tar alltid feil. iPhone ble dømt nedenom og hjem da den kom. alt for få features og alt for dyr visstnok. hvem forutså at facebook skulle bli en suksess? internet generelt? nokia og microsoft har alle muligheter til å gjøre suksess. utviklere har et solid, kjent utviklingsmiljø i ryggen. nokia har ekspertise og erfaring på alt fra massemarkedsenheter til high end mobiler. microsoft kan om de vil bruke kjøttvekten og monopolet på pc-operativsystem og officeprogramvare til å ta bedriftsmarkedet. microsoft har i tillegg en fot solid plantet i spillmarkedet med xbox. her er det kun snakk omå blø nok for å få en fot innenfor. ms klarte det i spillbransjen mot sony og nintendo, og det er liten grunn til at de ikke skal klare det mot feks google, som ikke hkkurat overbeviser med android.

Jeg er enig i at analytikere ofte bare prater tull, men faktum er jo at Windows Phone-telefoner ikke selger særlig bra. Det ble faktisk solgt færre WP-telefoner i tredje kvartal 2011 enn i samme kvartal i 2010, hvis jeg ikke husker feil.

 

Microsoft har rett og slett ikke klart å gjøre det stort i mobilmarkedet, og de har prøvd i mange år.

 

Å påstå at Android ikke overbeviser når den selger som hakka møkk blir jo en smule merkelig...

 

Min spådom: WP vil fortsette å faile epically.

Lenke til kommentar

> Problemet er først og fremst at hardwaren på papiret ikke ligger on par med konkurentene, og skal man inn som ny på markedet så må det mer til enn dette.

 

Det senket Palm/HP webOS, med mindre magiske krefter påkalles i et tredje (siste?) forsøk. HW spesifikasjoner og design er betydelige faktorer i opplevelsen som bestemmer om noe "vinner" eller ikke.

 

> Analytikere tar alltid feil.

 

Det er fordi de antageligvis har litt logikk i "formlene sine", og det er mye som har tatt av som strider mot det; WAP, SMS, mobiltelefoni etc.

 

Se på sistnevnte. Det var lite og ingenting i vår bruk og villighet til kostnad som tilsa at mobilbruk i de former vi har i dag skulle bli en realitet. Basert på daværende fakta, mønster og logikk var det lett og riktig å analysere at mobilbruk ikke ville ta av.

 

Ang. WP7, så synes jeg forresten at grensesnittet ser visuelt patetisk ut, så jeg har problemer med å skjønne at det skal bli en folke-hit. Men for all del, jeg hadde ingen tro på det utrolig begrensende iOS heller ...

Lenke til kommentar

Synd OSet begrenser hardwaren. Syntes selv UIet like greit ut som android/symbian approachen med widgets og flere skjermer, eller apple sitt appgrid, eller meego harmattan sin 3skjermers.

 

Selv blir jeg nok å vente på WP8, hvor man kan få litt mer "beist" av en telefon.

 

Hadde nokia bare sluppet en mobil med 1.4ghz og 4.5" skjerm hadde det sikkert blitt andre boller. De må slutte med disse iphonestørrelsene sine...

 

Alternativt kunne de rocket haugevis av ræv om de bare kjørte meego harmattan på full pupp i sine devices, og utviklet det til å støtte dualcore.

Lenke til kommentar

Skjønner godt Lumia selger dårlig... Dette er desverre alt for dårlig av Nokia, selv om de har sagt att det vil komme bedre specet mobiler etterhvert...

 

Folk forventer jo en viss utvikling idag, spesiellt når konkurransen er så stor som den er mellom de forskjellige produsente idag.. Nytter ikke å slenge ut en "halvgod" mobil og tro den skal selge godt...

 

Forrige toppmodellen Nokia slapp var N8 for over 1år siden.. Så kan man spørre seg; hva kan argumenteres for å "oppgradere" fra N8 til Lumia ?? Omtrent ingenting desverre... Greitt nok den har raskere prosessor men bortsett fra det er det jo omtrent bare tilbakesteg teknologisk sett..

 

Er selv stor fan av Nokia men den siste tiden har jeg ikke blitt særlig imponert over utviklingen desverre.. :(

 

Men som allerede nevnt i tråden her er nok OSèt en viktig årsak til att Nokia ikke kan utruste WP7 mobiler like godt som de har gjort tidligere, synd men slik er det..

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Nokia bør snart skjønne at de ikke lengre blir ansett som en referanseprodusent, og starte å utvikle nyvinninger igjen. Dette er rett og slett for dårlig av finnene. Skulle jeg hatt meg windowstelefon nå, hadde ikke denne en gang blitt vurdert.

 

...noe som er på grensen til idiotisk fordi dette er en flott telefon. Siden WP7 krever veldig lite ressurser er Lumia 800 super-responsiv. På linje med iPhone 4S.

 

Og ja, jeg har faktisk prøvd den.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Nokia bør snart skjønne at de ikke lengre blir ansett som en referanseprodusent, og starte å utvikle nyvinninger igjen. Dette er rett og slett for dårlig av finnene. Skulle jeg hatt meg windowstelefon nå, hadde ikke denne en gang blitt vurdert.

 

...noe som er på grensen til idiotisk fordi dette er en flott telefon. Siden WP7 krever veldig lite ressurser er Lumia 800 super-responsiv. På linje med iPhone 4S.

 

Og ja, jeg har faktisk prøvd den.

 

Ja, men hva hjelper det? Så lenge de henger etter på hw siden, så vil de aller fleste velge andre telefoner, som gir dem mer for pengene. Kan forøvrig si meg enig med deg, da hw er blitt en gedigen hype. Jeg tviler ikke et sekund på at denne er en knakende god telefon, men det alene selger ikke. Man må ha noe de andre ikke har, eller iallefall være på høyde med de andre. Og det er ikke Nokia for øyeblikket. Men slapp av, jeg tror de kommer tilbake. Vent til WP støtter quad core, og 1080p oppløsning på skjermen. Tipper vi vil få det da, selv om det selvfølgelig er overkill på en 4" skjerm. Men selvfølgelig kommer både du og jeg til å løøøøpe og kjøpe ;)

Lenke til kommentar

Hva var det jeg sa Nokia,

Dere burde produsere mobiltelefoner med Android,

Det er vell ingen som nekter dere det.?.

 

Er bare noen analytikere som spår dette.. trenger overhode ikke være sant.. Men det ødelegger litt at mobilsider skriver artikkeler som dette, virker som folk får ett inntrykk av at windows mobile 7 og Nokia er noe bra, for noen "experter" spår de ikke kommer til å selge bra..

 

Jeg har egentlig bare lyst på windows mobile OS, er litt lei av android og iPhone er ikke aktuelt før til neste lansering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...