Gå til innhold

Google eier dette låsemønsteret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Raptor' timestamp='1321979964' post='18614920']

Uansett Apple som startet dette, så å flame på Google blir feil :)

Jepp, selvsagt... Når Apple gjør det er det fy fy... Når Google gjør det er det helt greit... :)

 

Som jeg skrev, er det ikke kun android som bruker dette uansett?

 

Det apple tok patent på er jo brukt både av apple, android og wp7 hvis jeg ikke tar feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå håper jeg virkelig at Google viser seg som den modne, og ikke saksøker i øst og vest. Hittil er det hovedsaklig Apple som har gjort noe utav idiotpatentene sine. I min lille ideelle verden har google kun skaffet seg dette patentet for å sikre seg at ingen andre får det. Eventuelt for beskyttelse ved idiotsøksmål mot dem.

 

Bonuspoeng til Mobilen/Amobil dersom dere rapporterer eventuelle fremtidig idiotsøksmål fra andre enn Apple også.

Endret av madsc90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å få godkjent en patent er en ting, men vil de faktisk bruke den for å stoppe andre produsenter i å bruke teknologien? Det er jo mulig at Google skaffer seg denne kun for at Apple ikke skal få den og saksøke eller kreve royalties.

Hvis Google gjøre dette for å hindre andre er det samma gamle patent-hatet. Men hvis det kun er for å forsvare seg støtter jeg det!

 

Og en annen ting: Denne patenten tilhører Google. Så hva med diverse mods? F.eks. Cyanogenmod kan vel da ikke bruke denne formen for unlock, hvis ikke Google godtar det.

Endret av Smif
Lenke til kommentar

Og en annen ting: Denne patenten tilhører Google. Så hva med diverse mods? F.eks. Cyanogenmod kan vel da ikke bruke denne formen for unlock, hvis ikke Google godtar det.

 

Fordelen med disse Mods'ene er at de fremdeles kjører google som opprativsystem, og at de som lager dem ikke tjener en krone på dette. Og det har vist seg tidligere at både google og produsentene av telefonene liker de som sitter på natta og tukler med det her veldig godt, så ser ikke på det som noe stort problem. Android er i bunn og grunn laget for å være fritt.

Lenke til kommentar

Å få godkjent en patent er en ting, men vil de faktisk bruke den for å stoppe andre produsenter i å bruke teknologien? Det er jo mulig at Google skaffer seg denne kun for at Apple ikke skal få den og saksøke eller kreve royalties.

 

Det er vel hovedsaklig derfor det blir tatt så mange patenter. Hittil har det vært en "kald krig" der alle produsentene har sett gjennom fingrene på at andre bruker deres patenter så lenge de kan bruke de andres patenter i retur. Samtlige har likevel hamstret store mengder patenter på alt mellom himmel og jord for å ha noe å slå i bordet med dersom de plutselig selv skulle bli saksøkt for å bruke noe konkurenten har patent på. Så lenge ingen saksøkte hverandre, så gikk dette "fint". Problemet oppstod når noen ikke lenger var med på leken.

Lenke til kommentar

Denne patenen er jo MYE bedre enn mye av det som har blitt tatt (og godkjent) patent på. Nå har tek-netverket kun belyst de patentene som Apple har tatt, men mange av dem er jo latterlige og det er virkelig tragisk og utviklingshemmende (dårlig valg av ord..?) at de blir godkjent. Patenter som består av at mobilen er firkantet med skjerm forran er altfor generelt og defust..

 

Hadde det vært for å unngå problemer med andre, så er det greit, men når de brukes til å saksøke og STOPPE produksjon og salg av produkter som egentlig må bryte patenten så blir det tragisk..

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...