Gå til innhold

Anmeldelse: Halo: Combat Evolved Anniversary (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, her er jeg nok svært uenig med anmelderen (disclaimer, har ikke spillt anniversary-utgaven, kun orginalen), originalen sto som ett svært middelmådig skytespill selv få år etter det kom ut, det er uengasjerende og middelmådig, både når det gjelder selve skytingen og brettdesignet. Egentlig ett spill som i mine øyne fikk den mottakelsen det gjorde fordi det kom til konsoll, og nivået på FPS der var mye lavere. Men jeg er jo også svært uenig når det gjelder joypad vs mus, jeg har aldri skjønt hvorfor de unaturlige bevegelsene til en joypad og autoaim gir en bedre følelse enn enn mus,så det er kanskje ikke så uventet?

 

AtW

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hmm, her er jeg nok svært uenig med anmelderen (disclaimer, har ikke spillt anniversary-utgaven, kun orginalen), originalen sto som ett svært middelmådig skytespill selv få år etter det kom ut, det er uengasjerende og middelmådig, både når det gjelder selve skytingen og brettdesignet. Egentlig ett spill som i mine øyne fikk den mottakelsen det gjorde fordi det kom til konsoll, og nivået på FPS der var mye lavere. Men jeg er jo også svært uenig når det gjelder joypad vs mus, jeg har aldri skjønt hvorfor de unaturlige bevegelsene til en joypad og autoaim gir en bedre følelse enn enn mus,så det er kanskje ikke så uventet?AtW

 

Faktigsk veldig enig med deg. Men jeg har bare innsett at folk har forskjellig smak. Jeg har faktisk prøvd hardt, men klarer ikke sette pris på Halo-serien...

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg over at dette ikke kommer til PC. Det er mange, mange fans av Halo: Combat Evolved som trosset den dårlige portingen til PC og spilte det likevel, og hva har de igjen for det? De andre spillene i serien kom ikke på PC, og nå heller ikke remaken av det eneste spillet i serien som faktisk var på PC.

 

Tror Microsoft virkelig at de hadde tapt penger om de hadde portet også dette til PC? Tror de at dette spillet vil gi Xbox 360 en ny renessanse, at salgstallene skal skyte i været? Neppe - men det hadde nok solgt godt på PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jo mer en hyllest til halofansen enn noe annet. Halo er rett og slett gøy å spille og krever ikke tusenvis av kroner i pcutstyr for å få den optimale spillopplevelsen. FPS med kontroll er tydeligvis ikke for alle, men siden halo ble lansert har eg knapt spilt fps med tastatur og mus. Spillserier som Halo og COD på konsoll har gitt både seriøse og spesielt casual gamers utallige kjekke timer i sofaen foran storskjermen i stuen enten alene, over xbox live eller på split screen. Kan ikke tenke meg å spille på noen annen måte.

 

De beste spillminnene mine må være når vi hadde lan i halo og halo 2. Har tilbragt utallige timer med serien tidligere og kommer garantert til å skaffe meg denne hyllesten til et spill som revolusjonerte fps på konsoll.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hmm, her er jeg nok svært uenig med anmelderen (disclaimer, har ikke spillt anniversary-utgaven, kun orginalen), originalen sto som ett svært middelmådig skytespill selv få år etter det kom ut, det er uengasjerende og middelmådig, både når det gjelder selve skytingen og brettdesignet. Egentlig ett spill som i mine øyne fikk den mottakelsen det gjorde fordi det kom til konsoll, og nivået på FPS der var mye lavere. Men jeg er jo også svært uenig når det gjelder joypad vs mus, jeg har aldri skjønt hvorfor de unaturlige bevegelsene til en joypad og autoaim gir en bedre følelse enn enn mus,så det er kanskje ikke så uventet?

 

AtW

 

Yeah, Well, thats just like, your opinion, man.

 

Halo CE var utrolig morro. Våpnene, kjøretøyene, settingen, stemningen og den fantastiske musikken.

 

Sprenge Grunts pokkerivold med granater og høre alle de paniske utspillene de kommer med. :)

 

Og det som for meg var det aller beste med Halo CE - Campaign Coop. Så mye morro hadde jeg ikke hatt siden goldeneye multiplayer. Synd at det ikke kom med i pc utgaven.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Runna ferdig Halo: Combat Evolved Anniversary med broren min i går, og etter noen fantastisk morsomme timer, tenkte jeg igjen på hvordan skaperne av God of War ikke kunne skjønne at Halo er bra spilldesign. Jeg spiller mest PC, og har spilt mest FPS på PC, men Halo er noe helt for seg selv. Mystikken, stemningen, historien, musikken, samarbeidsmodusenn. Det FPS-spillet på PC som ga meg like mye glede i enspiller siden Halo kom til Xbox, er faktisk den noe dårlige porten som Gearbox utviklet til PC.

Lenke til kommentar

Patetisk innledning på anmeldelsen ;

"Vi har hatt skytespel på konsoll før Halo i fleire format, men ingen av dei klikka med publikum på same måte som Halo. Det var alltid noko feil, og det var ingen som på nokon måte kunne tenkje seg at eit skytespel på konsoll kunne vere betre enn eit skytespel på PC. Mus og tastatur er framleis langt framfor kva ein kan få til med ein kontrollar, men kor raskt du kan snu deg er ikkje alt. Dei siste åra har vi sett eit dramatisk skifte, og mange føretrekk no å spele på konsoll. Ein kollega sa det for fleire år sidan ganske treffande då vi diskuterte skytepel generelt:

? Å spele på PC er som å styre eit punkt som flyt i lufta. På konsoll kjenner du tyngda i kvart våpen. "

 

Bare fordi konsoll fikk til et skytespill som funket noenlunde , vil det tilsi at de fleste foretrekker konsoll pga dette ? Er det bedre å holde figuren i dukkestrenger enn å ha full kontroll og deltagelse i spillet ?

Bruk ALDRI det argumentet kjære anmelder, konsoll er det billigste alternativet til å få spilt moderne spill der offeret er dårligere kontrollfølelse, vingeklippet mekanismer og gameplay , dårligere grafikk og lyd og rasering av spillet grunnet gjennomsyret arcade pga konsollens elendige hardware.

Det som er positivt med konsoll er co-op og sofaspilling - så en konsoll kan være bra å ha , men bruk aldri argumentet at Halo er et bedre skytespill enn de beste på pc.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Patetisk innledning på anmeldelsen ;

"Vi har hatt skytespel på konsoll før Halo i fleire format, men ingen av dei klikka med publikum på same måte som Halo. Det var alltid noko feil, og det var ingen som på nokon måte kunne tenkje seg at eit skytespel på konsoll kunne vere betre enn eit skytespel på PC. Mus og tastatur er framleis langt framfor kva ein kan få til med ein kontrollar, men kor raskt du kan snu deg er ikkje alt. Dei siste åra har vi sett eit dramatisk skifte, og mange føretrekk no å spele på konsoll. Ein kollega sa det for fleire år sidan ganske treffande då vi diskuterte skytepel generelt:

? Å spele på PC er som å styre eit punkt som flyt i lufta. På konsoll kjenner du tyngda i kvart våpen. "

 

Bare fordi konsoll fikk til et skytespill som funket noenlunde , vil det tilsi at de fleste foretrekker konsoll pga dette ? Er det bedre å holde figuren i dukkestrenger enn å ha full kontroll og deltagelse i spillet ?

Bruk ALDRI det argumentet kjære anmelder, konsoll er det billigste alternativet til å få spilt moderne spill der offeret er dårligere kontrollfølelse, vingeklippet mekanismer og gameplay , dårligere grafikk og lyd og rasering av spillet grunnet gjennomsyret arcade pga konsollens elendige hardware.

Det som er positivt med konsoll er co-op og sofaspilling - så en konsoll kan være bra å ha , men bruk aldri argumentet at Halo er et bedre skytespill enn de beste på pc.

 

Eg har aldri sagt Halo er betre enn dei beste på pc. Ei slik samanlikning gidd eg ikkje å blande meg inn i.

 

Halo blei derimot ein massiv suksess som bana vei for eit paradigmeskifte for skytespela. Sjølvsagt vil presisjonen vere betre på PC, tempoet høgre og eigenskapane til spelaren følgjeleg betre, men som eg seier, dette er ikkje alt. Dette har populariteten til skytespel på konsoll demonstrert.

 

Eg seier aldri "dei fleste", eg seier "mange", og der ligg det ein stor forskjell. Eg seier heller aldri at konsoll er betre enn pc. Det er annleis, og for mange vil eit konsollspel skape ei betre oppleving enn eit pc-spel utav korleis kontrollane fungerer. Samtidig vil det for mange alltid vere ei betre oppleving på pc.

 

Men å kome her og påstå det finnest ein fasit, og at konsollen vingeklipper og raserer spela blir ei utelukkande personleg meining som ser på seg sjølv som viktigare enn alle andre.

 

Det er rom for både pc og konsoll. Kva som er betre kjem an på kva du vil ha.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Patetisk innledning på anmeldelsen ;

"Vi har hatt skytespel på konsoll før Halo i fleire format, men ingen av dei klikka med publikum på same måte som Halo. Det var alltid noko feil, og det var ingen som på nokon måte kunne tenkje seg at eit skytespel på konsoll kunne vere betre enn eit skytespel på PC. Mus og tastatur er framleis langt framfor kva ein kan få til med ein kontrollar, men kor raskt du kan snu deg er ikkje alt. Dei siste åra har vi sett eit dramatisk skifte, og mange føretrekk no å spele på konsoll. Ein kollega sa det for fleire år sidan ganske treffande då vi diskuterte skytepel generelt:

? Å spele på PC er som å styre eit punkt som flyt i lufta. På konsoll kjenner du tyngda i kvart våpen. "

 

Bare fordi konsoll fikk til et skytespill som funket noenlunde , vil det tilsi at de fleste foretrekker konsoll pga dette ? Er det bedre å holde figuren i dukkestrenger enn å ha full kontroll og deltagelse i spillet ?

Bruk ALDRI det argumentet kjære anmelder, konsoll er det billigste alternativet til å få spilt moderne spill der offeret er dårligere kontrollfølelse, vingeklippet mekanismer og gameplay , dårligere grafikk og lyd og rasering av spillet grunnet gjennomsyret arcade pga konsollens elendige hardware.

Det som er positivt med konsoll er co-op og sofaspilling - så en konsoll kan være bra å ha , men bruk aldri argumentet at Halo er et bedre skytespill enn de beste på pc.

 

 

Hm.

Jeg hadde skrevet et svar her, siden jeg syntes dette utsagnet var over stokk og stein. Men jeg så at ØysteinF hadde svart selv da jeg brukte "Forhåndsvis innlegg". Så da kan det bare være.

 

Jeg har aldri forstått greia med Halo. Jeg syntes det har vært særdels gjennomsnittlig allerede siden det første; det være seg story, brettdesign, kontrollerfølelsen, kjøretøy og feedback fra våpen.

Jeg hadde det dog småartig en stund, med Firefight i ODST og Halo3 multiplayer- discen som fulge med i samme pakke.

Lenke til kommentar

Patetisk innledning på anmeldelsen ;

"Vi har hatt skytespel på konsoll før Halo i fleire format, men ingen av dei klikka med publikum på same måte som Halo. Det var alltid noko feil, og det var ingen som på nokon måte kunne tenkje seg at eit skytespel på konsoll kunne vere betre enn eit skytespel på PC. Mus og tastatur er framleis langt framfor kva ein kan få til med ein kontrollar, men kor raskt du kan snu deg er ikkje alt. Dei siste åra har vi sett eit dramatisk skifte, og mange føretrekk no å spele på konsoll. Ein kollega sa det for fleire år sidan ganske treffande då vi diskuterte skytepel generelt:

? Å spele på PC er som å styre eit punkt som flyt i lufta. På konsoll kjenner du tyngda i kvart våpen. "

 

Bare fordi konsoll fikk til et skytespill som funket noenlunde , vil det tilsi at de fleste foretrekker konsoll pga dette ? Er det bedre å holde figuren i dukkestrenger enn å ha full kontroll og deltagelse i spillet ?

Bruk ALDRI det argumentet kjære anmelder, konsoll er det billigste alternativet til å få spilt moderne spill der offeret er dårligere kontrollfølelse, vingeklippet mekanismer og gameplay , dårligere grafikk og lyd og rasering av spillet grunnet gjennomsyret arcade pga konsollens elendige hardware.

Det som er positivt med konsoll er co-op og sofaspilling - så en konsoll kan være bra å ha , men bruk aldri argumentet at Halo er et bedre skytespill enn de beste på pc.

 

Eg har aldri sagt Halo er betre enn dei beste på pc. Ei slik samanlikning gidd eg ikkje å blande meg inn i.

 

Halo blei derimot ein massiv suksess som bana vei for eit paradigmeskifte for skytespela. Sjølvsagt vil presisjonen vere betre på PC, tempoet høgre og eigenskapane til spelaren følgjeleg betre, men som eg seier, dette er ikkje alt. Dette har populariteten til skytespel på konsoll demonstrert.

 

Eg seier aldri "dei fleste", eg seier "mange", og der ligg det ein stor forskjell. Eg seier heller aldri at konsoll er betre enn pc. Det er annleis, og for mange vil eit konsollspel skape ei betre oppleving enn eit pc-spel utav korleis kontrollane fungerer. Samtidig vil det for mange alltid vere ei betre oppleving på pc.

 

Men å kome her og påstå det finnest ein fasit, og at konsollen vingeklipper og raserer spela blir ei utelukkande personleg meining som ser på seg sjølv som viktigare enn alle andre.

 

Det er rom for både pc og konsoll. Kva som er betre kjem an på kva du vil ha.

 

Ja selvsagt er dette en personlig mening , akkurat som du argumenterer hvorfor skytespill er best på konsoll med bla å si :

"Ein kollega sa det for fleire år sidan ganske treffande då vi diskuterte skytepel generelt:

? Å spele på PC er som å styre eit punkt som flyt i lufta. På konsoll kjenner du tyngda i kvart våpen. ""

 

Du kan godt være uenig med meg , men å komme med personangrep er lite profesjonelt.

Lenke til kommentar

Ja selvsagt er dette en personlig mening , akkurat som du argumenterer hvorfor skytespill er best på konsoll med bla å si :

"Ein kollega sa det for fleire år sidan ganske treffande då vi diskuterte skytepel generelt:

? Å spele på PC er som å styre eit punkt som flyt i lufta. På konsoll kjenner du tyngda i kvart våpen. ""

 

Du kan godt være uenig med meg , men å komme med personangrep er lite profesjonelt.

 

Har ikkje kome med eit einaste personagrep, at det har blitt oppfatta slik beklagar eg.

 

Argumenterer på ingen måte for at skytespel er best på konsoll. Ein kollega sa noko eg ser eg einig i. Spørsmålet er, igjen, kva ein vil ha. Eit punkt er for mange mykje betre enn tyngde, medan for andre er tyngde betre.

 

Heile poenget med innleiinga mi var at då Halo kom for ti år sidan bana det veg for skytespel på konsoll, samtidig med at fleire av dei tinga Halo gjorde seinare har blitt adoptert både av konsoll- og pc-spel.

 

Lik det eller ei, Halo har hatt mykje å seie for skytespel. Men om det er "best" på konsoll eller pc bles eg strengt tatt langt i. Eg spelar eit godt spel der det måtte vere, uavhengig av plattform.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Folk på dette forumet her kan desverre ikke quote skikkelig, og det blir det ett jævlig rot av som du sier.

 

Jeg skal ikke skryte på meg å være noen MEGA-fan av Halo, men har likevel samtlige spill i serien stående i hylla (foruten strategi spillet). Har vært opp og nedturer fra seriens oppstart, og jeg skal selvfølgelig ha dette også etterhvert :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...