Gå til innhold

Når spill blir virkelighet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke opplevd det selv, eller, det hender jo at tanker kan føye gjennom hode mitt, men alltid som en morsom ting, føler ikke jeg har blitt påvirket av noen tanker so har med spill å gjøre. Dog etter at jeg og moren min hadde spilt guitar hero ganske mye en sommer sa hun at hun måtte ha en pause, for når hun la seg om kvelden så hun "notene" komme mot seg når hun lukket øyenene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syntes virkelig synd på de som hører headcrabs på loftet eller prøver å hoppe ned i røret i badekaret men jeg tror absolutt at spill har en påvirkning av mennesker i den reelle verden.

 

Det er en grunn til at krigsspill kan være utløsende for mennesker med posttraumatic stress disorder. Ja, de vet jo at spillet ikke er virkelig men fortsatt påvirker det mennesker psykologisk. Kanskje de mest virkelighetsnære FPS-spill kan "ufarligjør" drap på et emosjonelt nivå?

Lenke til kommentar

Altså, for å gjøre sitt beste i et spill så man man leve seg litt inn i det. Så jeg skjønner jo godt at man kansje ikke slippper noen reflekser med en gang etter at man har spillt i en 5 - 6 timer. Må si jeg sliter lite med å se soldater og våpen etter jeg har spillt krigsspill. Men at jeg har en slags ro over meg med kansje litt spissede reflekser ja. Og drømt om det har vel også skjedd. Men ut over det så må jeg si at jeg forbinder ALDRIG ting i virkelig verden med det som spilles. Kan hende dette har noe med alder og sin egen fantasi å gjøre.

Lenke til kommentar

Dette er jo ikke akkurat noe nytt.

 

Har selv opplevd slikt, f.eks etter mange timer med gode gamle SplinterCell 1 og 2, og så gå en kveldstur etterpå. Jeg gikk rundt og tenkte på hvordan komme seg best mulig fram, usett. Tenkte på å skyte ned/slå av (med den fancy forstyrrende gadget`en han hadde) gatebelysningen også, hehe.

 

Det bare tar litt tid å "komme tilbake" etter mange timer med konstant spilling.

 

Jeg har også drømt om at "aliens" kom og angrep huset vårt etter å ha sett hele sesong 1 av Ancient Aliens, haha.

Det var noe sært. Små, sortøyde, storhoda skapninger som på død og liv skulle skyte på oss med små udugelige laservåpen som kun "svei" treværket det traff.

 

God søndagsettermiddag :)

Endret av XanderZ waits for Diablo 3
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror det eneste av impulser jeg har fått ute i den virkelige verden er når jeg ser på fotballkamp. Jeg har nemlig i mange år spilt managerspill og gjort det til en vane å gjøre bytter etter 55, 65 og 75 minutter.

Da jeg så cupfinalen og Brann (som er laget jeg spiller med for øyeblikket) spilte dårlig, var jeg faktisk på vei til tastaturet og taktikknappen, etter deres begredelige forestilling. Noen måtte jo ta grep!

Lenke til kommentar

Etter lange perioder med Assassins Creed har jeg ofte følt for å hoppe opp på rekkverk når jeg går langs gaten.

 

Også har jo man selvfølgelig reaksjonen med å trykke på ctrl+z når man gjør noe galt. En gang når jeg skrev stil i en bok begynte jeg faktisk å lete etter ctrl knappen i boken.

Lenke til kommentar

Kanskje litt noe annet, men jeg husker for en del år siden at jeg løste en vanskelig oppgave i spillet Myst etter å ha drømt om hvordan den skulle løses.

Den tetris effekten har jeg opplevd en god del ganger når jeg har lagt meg og lukket øynene, men det er nok ikke så rart hvis man har spilt noen sterkt repetivie spill i flere timer.

 

En annen morsom virkning som jeg har studert på universitetet er den som har med spillyder å gjøre.

Jeg stiller meg opp på gangbrua og sier 'sssh-ha!', kikker ned og ser hvor mange spillnerder som plutselig begynner å kikke rundt seg. :)

 

Hvis noen lurer: ssh-ha er en kjent lyd fra AoE

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...