Gå til innhold

Disse mobilene er de beste julegavene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke man bør kjøpe mobiltelefon i julegave i det hele tatt. Brukeren bør selv velge den telefonen som passer best til sitt bruk, ikke kjøperen/giveren eller amobil.no.

 

Å gi telefon med abonnement i gave er direkte frekt da man i praksis gir mottakeren regninga for telefonen (nedbetaling gjennom abonnementet).

 

Å gi gavekort er bedre fordi det gir mottakeren frihet til å velge telefon, men man fratar samtidig mottakeren mulighet til å velge hvor den skal kjøpes. Det kan ofte bety at man må betale unødvendig mye for akkurat den telefonen man velger. Derfor er det en mye bedre idé å gi penger. Penger gir frihet til å velge både telefon og kjøpested. Man kan også i større grad velge når man vil kjøpe telefonen fordi gavekort går ut på dato.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke man bør kjøpe mobiltelefon i julegave i det hele tatt. Brukeren bør selv velge den telefonen som passer best til sitt bruk, ikke kjøperen/giveren eller amobil.no.Å gi telefon med abonnement i gave er direkte frekt da man i praksis gir mottakeren regninga for telefonen (nedbetaling gjennom abonnementet).Å gi gavekort er bedre fordi det gir mottakeren frihet til å velge telefon, men man fratar samtidig mottakeren mulighet til å velge hvor den skal kjøpes. Det kan ofte bety at man må betale unødvendig mye for akkurat den telefonen man velger. Derfor er det en mye bedre idé å gi penger. Penger gir frihet til å velge både telefon og kjøpested. Man kan også i større grad velge når man vil kjøpe telefonen fordi gavekort går ut på dato.

 

Kan man opprette abo. for andre (myndige) personer? -Trodde ikke det!?

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke man bør kjøpe mobiltelefon i julegave i det hele tatt. Brukeren bør selv velge den telefonen som passer best til sitt bruk, ikke kjøperen/giveren eller amobil.no.Å gi telefon med abonnement i gave er direkte frekt da man i praksis gir mottakeren regninga for telefonen (nedbetaling gjennom abonnementet).Å gi gavekort er bedre fordi det gir mottakeren frihet til å velge telefon, men man fratar samtidig mottakeren mulighet til å velge hvor den skal kjøpes. Det kan ofte bety at man må betale unødvendig mye for akkurat den telefonen man velger. Derfor er det en mye bedre idé å gi penger. Penger gir frihet til å velge både telefon og kjøpested. Man kan også i større grad velge når man vil kjøpe telefonen fordi gavekort går ut på dato.
Kan man opprette abo. for andre (myndige) personer? -Trodde ikke det!?

 

Aner ikke om du er seriøs eller ironisk, men nei, man kan ikke det. Selv jobbet i salg av telematikk, og ingen av leverandørene tillater abo.endring / abo.tegning dersom juridisk eier (eller kommende jur.eier) er til stede.

 

Som alle andre her sier: Dette må være det innlegget med minst mobil ekspertise jeg har lest av en "mobilekspert".

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...