Gå til innhold

Kommentar: – Ultrabook er et rumpespark i milliardklassen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alltid Apple som har det beste og fineste på markedet skal vi høre på hardware.no, synes det blir for teit å skulle nevne Apple i hver bidige artikkel. Tror de fleste begynner å bli luta lei.

Jeg jobber i MHT og Hardware.

 

Du er ikke noen Apple fan. Fair enough, ikke jeg heller. Produktene er gode de, men jeg klikker på religionen rundt Apple. Jeg blir huggern når noen forteller meg fortreffeligheten av et teknologisk produkt uten i det hele tatt å kjenne teknologien overfladisk en gang.

Den enorme veksten Apple har hatt de siste årene må jeg bare bøye meg i støvet for. De har en unik evne til å ta posisjoner i markeder. De har hatt en enorm vekst. Skal en teknoloiside som Hardware ignorere dette?

 

Men å si at HW nevner Apple i hver bidige artikkel er for drøyt, det håper jeg du er enig i. Bare ta en kjapp titt på forsiden. Vil heller si det motsatte. Hvor Apple skaper store oppslag i nyhetsaviser dekker HW fortsatt bredden i bransjen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg synes heller ikke Apple snakkes opp i skyene, de har vært først, men de har også klart å lage et brukbart produkt med en okey pris. Noe som løfter standarene de andre produsentene må nå opp til

 

Veldig enig i dette, men jeg synes også Asus skal ha mye av æren her, det var en aldri så liten revolusjon som ble startet av EEE serien også, og denne kom tross alt 1 år før Apple sitt første Air produkt. Veldig forskjellige segment derimot, hvor 10" EEE'ene er langt feitere, billigere, tregere og bruker billigere materialer/komponenter, så blir mer som et leketøy enn noe annet.

At ingen har helt greid å nå opp til Air serien til Apple i form av portabilitet/funksjon og ytelse før nå er rett og slett historie uten modifikasjon eller løgn, selv i mine Apple skeptiske øyne.

Endret av karl-wilhelm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg deler forsåvidt bekymringen for at under 1000-dollar-maskinene kan ta neon snarveier, men det gjør vitterlig apple også? Skjermen er ikke spesielt høyoppløst på 11-tommeren, og den har en ubruklig mengde minne i grunnkonfigurasjon.

 

AtW

 

Alltid Apple som har det beste og fineste på markedet skal vi høre på hardware.no, synes det blir for teit å skulle nevne Apple i hver bidige artikkel. Tror de fleste begynner å bli luta lei.Det blir så useriøst til de grader. Det er en ting å nevne Apple, men å snakke de opp til skyene er en annen. Det her gidder jeg rett og slett ikke å lese når dere gir Apple kompliment hver gang dere får sjansen.

 

Dette er langt i fra en apple-skryte artikkel. Dette handler jo om et marked som Apple var først ut i. Til og med flere år før andre produsenter klarer å lage noe som matcher.

 

Javel? Apple var ikke først ute i ultraportabelmarkedet. Gjort en god innsats? Definitivt. Solgt mest? Absolutt. Først ute? Neppe.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er langt i fra en apple-skryte artikkel. Dette handler jo om et marked som Apple var først ut i. Til og med flere år før andre produsenter klarer å lage noe som matcher.

 

Jeg synes heller ikke Apple snakkes opp i skyene, de har vært først, men de har også klart å lage et brukbart produkt med en okey pris. Noe som løfter standarene de andre produsentene må nå opp til

 

Flere år er vel å ta i. Dell hadde ei maskin ute i mars 2009 som var langt tynnere og penere enn Macbook air.

Lenke til kommentar

Flere år er vel å ta i. Dell hadde ei maskin ute i mars 2009 som var langt tynnere og penere enn Macbook air.

Du må gjerne vise til fakta som beviser at den er tynnere, og om den er penere er en subjektiv sak. Ettersom MBA ble tilgjengelig i januar 2008, så er det fortsatt over et år som skiller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler meg nesten som en dinosaur som ikke har en portabel maskin. Trodde selv jeg var rimelig avhengig av data, men når jeg ser på folk rundt omkring som MÅ ha tilgang til pc hele tiden smiler jeg godt for meg selv :)

 

OT: Det blir fryktelig små taster, liten skjerm, lav ytelse. Nei, inntil de lager noe skikkelig som kan projisere taster som et felt på skrivebordet og dytter inn maskinvare så de kan brukes til noe mere enn bare itunes og epost, holder jeg meg langt unna.

Lenke til kommentar

Jeg deler forsåvidt bekymringen for at under 1000-dollar-maskinene kan ta neon snarveier, men det gjør vitterlig apple også? Skjermen er ikke spesielt høyoppløst på 11-tommeren, og den har en ubruklig mengde minne i grunnkonfigurasjon.

 

AtW

Vel, den har samme skjermoppløsningen som de fleste 13" ultrabooks. Det må vel sies å være bra nok?

 

2GB RAM er sparsomt, men en SSD gjør savnet av mer RAM litt mindre. Men forsåvidt enig, valgte 13"-utgaven og har ikke angret på det.

Lenke til kommentar

Mens Apple og alle andre sov i timen, oppfant Sony dette segmentet i 2004, riktignok uten en Trackpoint eller Trackpad (brukte den lille ballen) men laptoppen så toppers ut og var svært innovativ, Apple bare fulgte etter som vanlig.

 

Skuffet over Hardware.no som lager en artikkel som er så dårlig, dere kan umulig ha en datainteressert stab?, er det bare Apple og HP/Dell brukere der som ikke er åpen for forandring?

 

http://reviews.cnet.com/Sony_VAIO_X505_series/4505-3121_7-30886049.html

(Ser riktignok litt rar ut, men dette var litt senere i 2004, MBA kom i 2008 tror jeg.

Endret av cocopara
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...