Gå til innhold

Will Wright vil vite alt om deg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan umulig være lovlig med norsk personvernslovgivning.

 

Det er vel det hvis du frivillig kjøper det, eller melder deg inn i det? Ikke er det del av en ulovlig EULA som fratar deg rettigheter heller, hovedpoenget med dette spillet(?) er jo overvåkingen.

 

Men, nå synser jeg, ingen andre enn Will Wright vet selv hva det er, og basert på Spore blir det nok bare enda en Facebook, med masse manglende basisfunksjoner...

Lenke til kommentar

Kan umulig være lovlig med norsk personvernslovgivning.

 

Det er ulovlig med ett spill/system som ber deg liste opp interesser for så å gi deg informasjon rundt det interessen din handler om? Kan umulig være ulovlig da det fritar deg retten til å fortelle noen eller noe om hva du liker.

 

Forstår likevel ikke konseptet, foruten en ny vri på å gni informasjon ut av kunder. Det finnes allerede diskusjonsforum for nærmest alle tenkelige og utenkelige emner og det er bare å melde seg på der for å komme i kontakt med mennesker med samme interesse.

Lenke til kommentar
Kan umulig være lovlig med norsk personvernslovgivning.
Det er ulovlig med ett spill/system som ber deg liste opp interesser for så å gi deg informasjon rundt det interessen din handler om? Kan umulig være ulovlig da det fritar deg retten til å fortelle noen eller noe om hva du liker.Forstår likevel ikke konseptet, foruten en ny vri på å gni informasjon ut av kunder. Det finnes allerede diskusjonsforum for nærmest alle tenkelige og utenkelige emner og det er bare å melde seg på der for å komme i kontakt med mennesker med samme interesse.

 

Inrømmer gladelig at jeg ikke tok tid til å lese kilden, men siterer fra gamer.no artikkelen:

 

"Meningen er nemlig at programmet skal spionere på deg, og finne ut alt det kan om livet ditt."

 

Ut i fra denne setningen tolker jeg meg dit hen at dette ikke er begrenset til informasjon du gir til programmet, men at programmet aktivt sporer dine aktiviteter på datamaskinen utenfor programmet/spillet, som for eksempel cookies og tempfiler for browseren din, ut/innbokser i epostklienten din, eventuelle office filer, facebook/G+ aktivitet (for de som bruker slikt) og sikkert massevis av andre kilder til data som markedsføringsdemoner kan utnytte for å dra noen ekstra euro- eller dollarcent ut av å ha deg som medlem.

 

Bill Hicks om marketing:

http://sennoma.net/main/edits/Hicks.html

Lenke til kommentar

liker ikke utvikklinga internett har hadd de siste 5 årene. Ta for eksempel spotify som du må ha facebook for å registrere deg på og hvordan facebook har blitt. du utleverer jo absolutt alt du gjør...

 

Kilde på dette? Så vidt jeg vet går det helt fint å gå på spotify.com og lage deg en konto. Bare å si nei til facebook-greiene som kommer opp

Lenke til kommentar

liker ikke utvikklinga internett har hadd de siste 5 årene. Ta for eksempel spotify som du må ha facebook for å registrere deg på og hvordan facebook har blitt. du utleverer jo absolutt alt du gjør...

 

Er ikke sikker på registreringa... men når jeg logga på spotify etter dette kom ble jeg spurt om å logge meg på facebook gjennom spotify... *Nei*...

Lenke til kommentar

liker ikke utvikklinga internett har hadd de siste 5 årene. Ta for eksempel spotify som du må ha facebook for å registrere deg på og hvordan facebook har blitt. du utleverer jo absolutt alt du gjør...

 

Liker ikke utviklinga selv, facebook is pure evil.

 

Men, det du sier her er jo riv ruskende galt. Jeg kjører Spotify helt fint, komplett uten facebook. Har ingen facebook konto og kommer aldri til å få en.

 

Det som verre er, er at for eksempel VG sine kommentarfelt for eksempel nå forlanger en facebook konto for å poste. Og dette sprer seg dessverre. Anonymiteten på internett er dens absolutt viktigste egenskap. Uten anonymitet slutter jeg i hele IT bransjen, selger PCen og blir fisker.

 

"I don't give a shit about your fucking website, I don't give a shit about the life you live". -Worm Quartet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...