Gå til innhold

– Neste konsollgenerasjon kommer i 2012 (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir spennende å se hvor relevant den neste generasjonen konsoller blir, med tjenester som OnLive og mobiltelefoner og nettbrett å konkurrere med. Spesifikasjonene må mer eller mindre overgå hva PCer er i stand til i dag (husker da PS3 kom ut.. Cell var en gudegave som var i stand til alt, bare man kunne kode til den.) og de må være tilgjengelige (lav pris), kunne konkurrere mot sine forgjengere (tjenester, funksjoner) og samtidig bringe noe helt nytt. Wii U prøver med den nye kontrolleren sin (har til gode å skjønne hva den kan, som en PS3 + Vita ikke kan, though), Microsoft kommer nok til å ta Kinect til et helt nytt nivå, mens jeg ikke tør gjette på hva Sony kan gjøre. Kompabilitet mellom deres neste konsoll og Vita blir nok sentralt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg skal være glad eller trist jeg... Har ikke plass til 3 nye konsoller i stua og føler PS360Wii har mye underholdning å gi meg fortsatt, (er tross alt snakk om 50-100 spill i backloggen).. :p Jeg håper ikke det blir noen endringer på kontroll-oppsett, slik at alt skal styres via noe "motion". Jeg spiller for å ha det gøy mens jeg slapper av, trene gjør jeg ved siden. :hrm: Bakoverstøtte er også ett spørsmål som enkelte venter svar på, men jeg har mine tvil mtp profitten de sitter igjen med av HD remakes den siste tiden. (Er forsåvidt skyldig selv - Ico & Shadow), men liker det fortsatt ikke.

Lenke til kommentar

Ja, dette blir spanande.

 

Vonar neste konsollgenerasjon blir avslørt på CES. Hadde vore morosamt å fått noko info om den nye XBOXen.

 

Sjølv om eg er usikker på om CES er rette messa å vise den fram på, kanskje E3 er den betre staden å vise dette fram på? Men jo før jo betre.

 

Det er jo ingen hemmelighet at XBOX360 og PS3 byrjar dra på åra, og etter omlag 7 år er det kanskje på tide med noko nytt?

Lenke til kommentar

Det blir spennende å se hvor relevant den neste generasjonen konsoller blir, med tjenester som OnLive og mobiltelefoner og nettbrett å konkurrere med. Spesifikasjonene må mer eller mindre overgå hva PCer er i stand til i dag (husker da PS3 kom ut.. Cell var en gudegave som var i stand til alt, bare man kunne kode til den.) og de må være tilgjengelige (lav pris), kunne konkurrere mot sine forgjengere (tjenester, funksjoner) og samtidig bringe noe helt nytt. Wii U prøver med den nye kontrolleren sin (har til gode å skjønne hva den kan, som en PS3 + Vita ikke kan, though), Microsoft kommer nok til å ta Kinect til et helt nytt nivå, mens jeg ikke tør gjette på hva Sony kan gjøre. Kompabilitet mellom deres neste konsoll og Vita blir nok sentralt.

Playstation har alltid vært "gudegaver", se på reklamen for PS1, PS2 og PS3, fullt av ekstremt overdrevent pisspreik. Håper folk lærer og ikke tror på tullet til sony denne gangen. Ellers blir jo konsoller nærmere og nærmere PCer på de fleste vis, at den overgår de beste PCene når de blir utgitt eller i området umiddelbart rundt er lite sannsynlig.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dei kan fortsatt avsløre neste generasjon konsoll på CES og så vise fram tech demos og kanskje til og med konsolldesignet på E3. Eg er i alle fall rimelig klar for ein ny generasjon konsollar, på tide å faktisk få skikkelig FullHD-konsoll, ikkje "nesten-720P-konsoll" :p

 

Om den neste Xboxen i tillegg er bakoverkompatibel med X360 vil det jo gjere ein overgang langt mindre "smertefull". Men dersom dei no har gått vekk i frå PowerPC kan det bli ein dyr og vanskeleg affære (jfr PS3 og PS2-kompatibilitet).

 

Ein annan mulighet er sjølvsagt at dei ikkje lanserar noko som helst, men då får me i alle fall noko å klage over når den tid kjem...

Lenke til kommentar

Må bare si at PS har altig gjort det bedere en xbox. jeg har ps3 og xbox + pc og må si at ps3 slår xboxen lett. bare 2 ting xboxen er bedere med er film butiken og nedlastingen som gå fort eller er den var bare copy av ps3. men det er min meinging alle er forskelige.

 

Og er fullstendig irrelevant til denne saka. Gratulerar!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Må bare si at PS har altig gjort det bedere en xbox. jeg har ps3 og xbox + pc og må si at ps3 slår xboxen lett. bare 2 ting xboxen er bedere med er film butiken og nedlastingen som gå fort eller er den var bare copy av ps3. men det er min meinging alle er forskelige.

 

Og er fullstendig irrelevant til denne saka. Gratulerar!

Og ikkje minst ein fantastisk grammatikk!
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøp en PS3 i morgen. Hvis du ikke har noen av konsollene enda, er det likegreit å kjøpe en PS3 du kan ha det moro med inntil du vil ha en av de nyere konsollene.

 

Mye mulig jeg tar feil nå, men da de nåværende konsollene ble lansert, var ikke de on-par med PC? Eller i det minste en "standard" familie-PC? Eller falt jeg for hypen? Mener å huske at PGR3 og Kameo var av de peneste spillene i 2005/2006.

Lenke til kommentar

Både ps3 og X360 har nokre slåande vakre og gode spel så det ikkje er bra og gå glipp av :)

 

killzone3, uncharted3, god of war 3 til ps3. Gears of war serien til x360 er også heftige saker.

 

Ser for meg ein mykje kortare ventetid denne gongen. Har det på følelsen. Dagens generasjon vart avduka i 2005 (ps3) mens konsollen ikkje kom i norske butikkar før mars 2007.

Lenke til kommentar

Sony må vel være den som har størst fortjeneste av salget. Maskinene kostet trossalt nesten dobbelt så mye/halvparten av motstanderen en liten stund!

 

Siden PS3 er fra bakvendtland var det en grunn til at den var så dyr. Det koster å sende varer mellom vår verden og bakvendtland

;)

 

Angående 360/PS3 vs PC grafiskkmessig den gang da;

Sammenlign Kameo og PGR3 mot FEAR. De kom vel ut sånn ca samtidig? Eller med HL2.

De har ikke mye å stille opp med.

Grafikken kan ha en fin _stil_, men teknisk var de bak PC fra get-go.

 

 

Til benjaminxmx;

Xbox (1) var PS2 overlegen. På alle måter. Men det var ikke så rart da det var fler år mellom utgivelsene.

 

PS3 er kanskje 360 overlegen i teorien. Men det var ikke så rart da det var fler år mellom utgivelsene.

Skal sies at i senere tid har vi faktisk sett spill til PS3 som kan værelitt penere enn det beste fra 360. UC3 for PS3 mot Crysis2 (???) for 360.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...