Gå til innhold

Microsoft med Facebook-utfordrer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt likt facebook vil jeg kanskje ikke si det er.

Men ser ut til å kunne bli en god blanding imellom twitter, facebook og google+.

 

Bare så synd facebook har et så stort forsprang på brukere per i dag, er ikke lett å få med seg folk over på nye tjenester når "alle" allerede er på facebook.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liten tvil om at Facebook trenger konkurranse. De oppfører seg svært arrogant og har likevel voldsom markedsdominans. Jeg håper Mirosoft klarer å kapre en betydelig markedsandel slik at konkurransen blir hardere om å tilby en skikkelig og sikker tjeneste. Google+ er selvsagt også et bra tilskudd. LinkedIn og Twitter er jo også bra på sine måter. Unthink er teknisk lovende, men markedsføringen og oppslutningen er alt for dårlig.

 

Det er fint med bedre konkurranse, men jeg føler det ennå er et langt stykke igjen før konkurransen blir god. For god konkurranse bør man vel helst slippe å skrive inn og melde seg inn ørten plasser, men ha en felles og åpen protokoll/utvekslingsformat som gjør at det er superenkelt å bytte mellom de ulike leverandørene uten å miste venner eller samtalemuligheter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Liten tvil om at Facebook trenger konkurranse. De oppfører seg svært arrogant og har likevel voldsom markedsdominans. Jeg håper Mirosoft klarer å kapre en betydelig markedsandel slik at konkurransen blir hardere om å tilby en skikkelig og sikker tjeneste. Google+ er selvsagt også et bra tilskudd. LinkedIn og Twitter er jo også bra på sine måter. Unthink er teknisk lovende, men markedsføringen og oppslutningen er alt for dårlig.

 

Det er fint med bedre konkurranse, men jeg føler det ennå er et langt stykke igjen før konkurransen blir god. For god konkurranse bør man vel helst slippe å skrive inn og melde seg inn ørten plasser, men ha en felles og åpen protokoll/utvekslingsformat som gjør at det er superenkelt å bytte mellom de ulike leverandørene uten å miste venner eller samtalemuligheter.

 

Ja, facebook har godt av litt konkurranse, på den andre siden så føler jeg ikke MS sin suksess med "kopi-nettjenster" har vært særlig stor før, og tror ikke den vil være det nå heller.

 

AtW

Lenke til kommentar

Eg kan ikkje sjå kva denne løysninga frå Microsoft bringer til bordet.

 

Dersom eg vil ha ei side som er både sosialt nettverk og søkemotor så er google+ eit betre alternativ.

 

Den einaste måten eg kan sjå for meg at Microsoft vil kapre markedsanndeler er om dette på ein eller anna måte blir integrert inn i Windows slik at alle som har ein PC automatisk er del av nettverket.

 

Synest forøvrig at det er svært rart at Google+ og Android ikkje har eit sammarbeid slik at det å bruke Google+ gir fordeler når du bruker ein Android telefon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nærmest umulig å konkurrere med Facebook mtp. markedsandelen de har. Hvem vil bruke alternative nettverk når alle vennene er på Facebook? Bare se på Google+, som mange mente ville ta over, de har kanskje et par tusen nerder, men få andre har i det hele tatt hørt om det. Skulle alternative tjenster likevel klare å ta en betydelig andel av markedet vil det bare være negativt, det fine med Facebook er jo at man har alle bekjente på et sted, har du 500 venner spredd over Google+, Socl, Facebook, Sony FaceStation og iSocial er hele poenget borte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...