Gå til innhold

Netbook-salget stuper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke rart overhode. hvor mange atom modeller med crappy 1024 x 600 oppløsnig vil folk se før de gir opp. hadde man satset på netbooks slik man gjør med nettbrett med ssd og skikkelig skjerm hadde nok populariteten vært bedre. en netbook er over legen et brett etter min mening.

 

men når neste genesrasjon atom og neste krymping av fusion kommer, da har jeg litt mere trua. god skjerm, ssd, og skikkelig battteri tid. tror samsung kommer med noe lurt :)

 

Ultrabooks til en fornuftig pris er løsningen :-)

 

Det er vel der man havner med ideene mine over

Lenke til kommentar

Jeg tror mye av problemet lå i at Netbooks aldri fornyet seg noe særlig fra lansering til nå. De har alle beholdt en generell lav byggkvalitet, dårlig skjerm, og laber ytelse. De ser også nesten helt like ut alle sammen.

 

Dette er grunnen til at jeg selv aldri har ønsket meg en Netbook, fordi ingen lanserte noe som var akseptabelt. Det nærmeste noen kom var Asus med 1015b med AMD 350C. Men det var helt til jeg fant ut at SSD var nesten umulig å sette i. Nå har jo Ultrabooks kommet. Ja de er dobbelt så dyre, men det er helt i startfasen også da. Sett en prisnedgang til 5000kr og vi har en deal.

 

Når man enda prøver å selge Netbooks med 1GB RAM og gammel Intel Atom som en helt ny modell i slutten av 2011 da er noe feil.

Lenke til kommentar

Når man enda prøver å selge Netbooks med 1GB RAM og gammel Intel Atom som en helt ny modell i slutten av 2011 da er noe feil.

Nettopp der feilen ligger, Netbooks trenger bedre ytelse, er så vidt en minimal Linux distro kjører greit på de og Windows går så vidt med ekstreme laste tider og hakking. For å komme til RAM for oppgradering må man oftes skru fra hverandre hele Netbooken og da får man ikke mer enn 2 GB totalt.

 

Men dette kan man takke Intel som legger store begrensninger for hva produsentene av Netbooks får legge til av av hardware.

 

Skal man ha god ytelse til samme størrelse, må man regne med å legge ut minst 5000kr ekstra. No deal for min del.

 

Min Acer AA1 ble gitt bort til moren min når jeg fikk Asus Transformer eee Pad.

Endret av Svedge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...