Gå til innhold

Anmeldelse: The Legend of Zelda: Skyward Sword (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kommer til å bli det mest episke spillet i Zelda serien, som er den mest episke spillserien (joda, det kan diskuteres) i hele historien så da kan det skuffe meg at det får kun 9. Wind Waker fikk jo 10 så det skuffer absolutt at dette ikke får like høy score som Wind Waker. Dere må endre på en av karakterene nå.

Lenke til kommentar

Fin anmeldese. Litt uenig når det gjelder om folkene skal ha stemmer eller ikke. Jeg ser helst at de forblir stumme. Synes det er en del av sjarmen med Zelda-spillene. Litt spent på bruken av Wii-moten og hvor sliten i armene og ryggen jeg blir. Håper ikke det blir for ille. Gleder meg uansett veldig til å få testet spillet. Hadde håpet det kom idag, men må nok vente til imorgen.

Lenke til kommentar

Likte anmeldelsen. Ser fram til dette spillet!

 

Personlig synes jeg stumheten er noe av det som gjør Zelda-spillene så unike. Vi snakker om noe så spesielt som et "tekstbasert", filmatisk eventyrspill (tilgi meg min upresise/alternative bruk av begrepet tekstbasert). Det har fungert helt utmerket i alle tidligere spill, og jeg ser ingen grunn til at det skal endre seg: Utviklerne apellerer til fantasien vår, og personlig tror jeg at jeg trives mye bedre med dette enn hvis jeg skulle fått stemmer tredd ned over hodet.

 

Stemmeskuespill i Zelda-spill hadde rett og slett føltes helt feil, og selv om jeg er sikker på at det hadde vært en vanesak (vi hører da tross alt stemmene deres gjennom gryntene, gispene og den onde latteren), så tror jeg at spillet ville mistet litt, om ikke en hel del, av magien sin.

 

Dessuten kunne man neppe valgt f.eks. japansk tale på vestlige utgaver av spillene, like lite som man kan velge japansk tekst i dagens Zelda-spill. For oss som ser en del anime fungerer japansk tale med engelsk undertekst strålende, og engelsk dubbing i disse seriene har en tendens til å virke veldig barnslig.

 

For ikke å snakke om "ikke-eksisterende" språk. For å ta Zelda-historiens eneste "100%" stemmelagte karakter: Hvordan hadde det vært om Midna hadde snakket engelsk?

 

Jeg bare spør.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Helt enig, stemmer i Zelda vil jeg ikke ha. Men det forundrer meg ikke om det engang kommer... Å da splittes "fansen" - de som liker det og motsatt. Problemet er å få riktig stemme og at den helst blir japansk. :whistle: Flott anmeldelse ellers men som jeg ante: "Ingenting er meir effektivt enn hyperaktive angrep der du viftar som ein galning med kontrollaren. Sofistikert fekting blei nett utklassert av nestegenersjons knappemosing."

 

Kjipt... :ermm: Men kommer uten tvil til å kose meg,så vi ses i morgen Link! :D (Sendt fra Elkjøp idag).

Lenke til kommentar

Er begynnelsen lengre enn den i Twilight Princess? Jeg syntes den var helt topp - man fikk god tid til å bli kjent med karakterene, og da betydde det mer når noe først skjedde med dem. Det hadde ikke vært det samme om man ikke hadde fått inntrykk av at de faktisk er normale mennesker som egentlig lever et normalt liv.

Lenke til kommentar

@Matsemann hatt det siden lørdag takk du, det er zelda i sin vanlige stil . eg trekker opp fra 5 som eg har som standar karakter når eg begyner. trekker opp for faktisk gåt tilbake itl zelda sjanger igjen (ingen dum båt,tåg,ulv og tull) men meir klassisk og storyen var forventa til og være ræv siden det plutslig gjekk tilbake til den som har fått mest cred sin story(Ocraina of time),men overasket meg at ikkje var det. men vil ikkje gi det ein 9 fordi det er veldig monoton og trange områder og oppgaver som er litt for enkle og resurkulert fra tidligere spill. men ellers koste eg meg så pass langt eg har komet men litt irritasjons momenter her og der.

 

derfor sitter eg sån 7-8. men blir for dumt og gi den ein 7 om ikkje har fåt alt endåg og plutslig for dig item eller noe så kan dra opp til 8 men personlig synest eg 9 burde være noe man husker i lengre tid fremover og dette følest ikkje mer ein "ja , eg spillte det" følelsen men sitter sån 7-8 om eg skulle git den karakter men ingen "game of the year" følelse

Lenke til kommentar

Ja fans og kritikere må slutte å pese om at de burde begynne med stemmer. Link er ikke den samme personen i hvert spill, han er mer et ikon som blir gjenfortalt på nytt og på nytt i forskjellige historier. Å gi han en stemme ville med en gang fjerne anonymiteten han kler og det ville blitt masse styr. Når det gjelder hvor bra dette spillet er så er det tydelig at grafikken fungerer, at gameplayet er fantastisk og det er utvidende. Det jeg er bekymret for at de overtenker ting, lager unødvendige fiender og items, områder som prøver for hardt og det hele flyvende øyer kan være litt upassende.

 

Wind waker med en båt over havet fungerte veldig veldig godt, ingenting stod ut om sært eller upassende og det er vel få spill der ute som kan konkurere med musikken i det spillet.

 

I Twilight Princess synes jeg de begynte med tingene jeg nevnte jeg er bekymret for i Skyward. Grafikken på de portalene og Zants skyggeverden passet bare ikke inn, enkelte items var håpløse kjedelige og kun for å gjøre templene hele. Dette er jo for så vidt ikke de største problemene men nok til at jeg helt klart plasserer Majoras Mask og Wind Waker over det. En ting jeg la merke til i en video fra Skyward var en fiende som så ut til å være en robot pirat med lightaber, spør du meg har det ikke noe å gjøre i et zelda spill, jeg liker det gammeldagse enkle troll og goblins, banditter og svære monstre, dette er selvfølgelig kun spekulering og en preferans hos meg. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...