Gå til innhold

Origin under kritikk igjen (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lovligheten ved dette er jeg veldig usikker på, i hvertfall i Norge. Hvis jeg har forstått riktig mister man totalt tilgangen til å spille spillene man har kjøpt og betalt for? Dette vil jeg personlig tro grenser på det ulovllige.

 

Har aldri hatt noe sansen for EA uansett, så håper dette gir et kraftig slag til Origin.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Er akkurat slike straffer jeg har drømt om på Steam, for hackere fortsetter i all uendelig uten ordentlig straff. Virker som Origin endelig gjør det rette.

 

Hva har dette med hackere å gjøre ?

 

Ser ikke problemet.

Det er like mye retningslinjer på forumet som det er med spillet, selv om folk ikke gidder å lese det.

 

Du ser ikke problemet ved at man blir påtvunget en plattform (Origin) for å kunne bruke spillet du akkurat har kjøpt, og hvis man blir utestengt fra forumet til EA så blir også origin profilen din utestengt slik at du mister tilgangen til spillene du har kjøpt ?

 

Jeg ser ikke hvorfor det skal være en slik kobling mellom brukerforumet og spillet. Hvorfor skal det være automatikk i at hvis man utestenges fra forumet så skal man også utestenges fra spill man har betalt for ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Synes det er helt greit an EA har så strenge regler de bare ønsker. Det er jo bare å holde seg langt vekke fra EA.

 

Alltid er det bare bare.

 

Helt til det ikke er bare bare lengre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Er akkurat slike straffer jeg har drømt om på Steam, for hackere fortsetter i all uendelig uten ordentlig straff. Virker som Origin endelig gjør det rette.

Har du betalt for et spill så skal du ikke utestenges fra det (og alle andre spill du 'eier') dersom du er gretten på et forum.

 

Synes det er helt greit an EA har så strenge regler de bare ønsker. Det er jo bare å holde seg langt vekke fra EA.

Steam syns jeg er ille nok med Steamworks, men da bruker jeg ikke en tjeneste som åpent spionerer på maskina di istedet.

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

Ser ikke problemet.Det er like mye retningslinjer på forumet som det er med spillet, selv om folk ikke gidder å lese det.

Du ser ikke problemet med at en tilfeldig moderator med en dårlig dag har lov til å ta fra deg hele spillsamlingen på Origin fordi han ikke liker noe du har skrevet?

 

I artikkelen jeg lenker til er det eksempel på situasjoner hvor en enkel forumbanning virker som en kraftig overreaksjon, og i tillegg har man slettet vedkommendes spillkonto.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

"Det virker med andre ord lurt å holde seg unna forumet til Electronic Arts hvis du har spill på Origin."

 

Nei, det som er lurt er jo å oppføre seg. En blir ikke bannet fra et forum helt uten grunn. Følg retningslinjer og bruk normal folkeskikk, så burde ikke dette være et nevneverdig problem.

Lenke til kommentar

"Det virker med andre ord lurt å holde seg unna forumet til Electronic Arts hvis du har spill på Origin."

 

Nei, det som er lurt er jo å oppføre seg. En blir ikke bannet fra et forum helt uten grunn. Følg retningslinjer og bruk normal folkeskikk, så burde ikke dette være et nevneverdig problem.

Er vel ikke rettferdig at hvis du kjøper en vare, og så blir utestengt fra butikken, så skal du ikke få lov til å bruke varen? Er jo helt dust.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

"Det virker med andre ord lurt å holde seg unna forumet til Electronic Arts hvis du har spill på Origin."

 

Nei, det som er lurt er jo å oppføre seg. En blir ikke bannet fra et forum helt uten grunn. Følg retningslinjer og bruk normal folkeskikk, så burde ikke dette være et nevneverdig problem.

 

Bare bare

 

 

We also heard from Rob. Rob’s encounter with EA’s seemingly arbitrary banning process makes much less sense. His account was suspended for having posted a “commercial”. What he had in fact posted was a link to his non-commercial blog, to a guide to “network troubleshooting”, recently updated for helping gamers get connected to BF3. A link that’s been repeatedly posted to the same forums for a couple of years, and better still, has actually been linked to by EA Support themselves. The link, says Rob, is mentioned on their own corporate support site and FAQ! He too found that the live chat support was absolutely useless, with those replying unable to deviate from a script that endlessly, uselessly loops. This led to his being banned from his gaming account for 72 hours, as well as a permanent “strike” on EA’s “three strikes” system. Something it’s not possible for him to dispute.

 

Then we heard from James, whose tale is even more extraordinary. He has been permanently banned for using the word “e-peen”. (For those unfamiliar, this is short for “electronic penis”, and tends to be used to suggest someone is egotistically willy-waving.) However, he did not even introduce the word. It was in reply to someone else who’d said it, and responded, “Ah, back to the e-peen talk.” He was originally told this ban would be for 72 hours, but on Saturday received an email informing him that it was now to be a permanent ban from his Origin account, with no further explanation given. It was added that the matter was “now closed”. And, as ever, EA’s live chat and customer support are refusing to help him in any way. He’s also been told that his BF3 characters and levels will be deleted.

Lenke til kommentar
"Det virker med andre ord lurt å holde seg unna forumet til Electronic Arts hvis du har spill på Origin."Nei, det som er lurt er jo å oppføre seg. En blir ikke bannet fra et forum helt uten grunn. Følg retningslinjer og bruk normal folkeskikk, så burde ikke dette være et nevneverdig problem.
Er vel ikke rettferdig at hvis du kjøper en vare, og så blir utestengt fra butikken, så skal du ikke få lov til å bruke varen? Er jo helt dust.

 

Om du kjøper en bil og kjører helt villmann med den kan den bli inndratt. Jeg ser det som en flott stopper at det har en faktisk konsekvens å ikke oppføre seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...