Gå til innhold

Djuice må fjerne "Best i test"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er trist om det ikke får noen andre konsekvenser enn at påstandene må trekkes fra fremtidig markedsføring. Det betyr i praksis at de har fått lov til å ture frem med disse påstandene i nesten hele 2011. De burde betale en bot eller lignende for å ha brutt markedsføringsloven i nesten hele 2011 og dagbøter for hver dag inntil påstandene er helt fjernet. Boten bør være i størrelseorden 2-3 ganger høyere enn beregnet mersalgsfortjeneste som følge av den ulovlige reklamen. En slik størrelseorden vil bli en reell straff som egner seg til å avskrekke både Telenor og andre aktører til å gjøre lignende stunt i framtida. Slik det er nå så har de tjent penger på kampanjen til tross for at de må trekke påstandene. Det vil inspirere både Telenor og andre til å gjøre lignende stunt i framtida.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg er en av de som sjekker grundig, og djuice sitt all in 1 M tilbud er for tiden best for en som har en "vanlig forbruk" dvs ikke er omtrent koblet på nett 24/7 og sender tusenvis av smser. 500 min, 500 sms og 500 mb er det faktisk mulig å klare seg greit med og for 199,- pr mnd er det bra. Djuice har også makspris på data hver dag på 10,- vesentlig mindre enn f.eks tele2 og de som ikke har noen maksgrense.

 

Surfer man mer osv så er det bedre abbonement, men djuice er de som gjør litt av alt og ikke mye av noe. Netcom sitt nærmeste fastpris koster 239,- og da er det 400 min, 200 sms, og 600 mb. Djuice tilbyr altså 300 flere sms og 100 min mer for 40 kroner mindre. Man mister 100 mb inkludert, men det koster uansett max en tier om dagen så det blir maks 310,- i måneden uansett.

 

Best i test er allikevel litt feil i og med at man ikke har testet bredt men det betyr uansett ikke at det er et dårlig tilbud forutsatt at man er blandt de som ringer litt, sender endel sms, og surfer litt.

Lenke til kommentar

og djuice sitt all in 1 M tilbud er for tiden best for en som har en "vanlig forbruk" dvs ikke er omtrent koblet på nett 24/7 og sender tusenvis av smser. 500 min, 500 sms og 500 mb er det faktisk mulig å klare seg greit med og for 199,- pr mnd er det bra.

OneCall har også 199,- for 500 SMS, MMS, ringeminutter og data. Data har fri bruk til slutten av mars 2012. Jeg er usikker på om denne databruken er "fri", men angrer forsatt ikke på at jeg byttet fra Telenor til OneCall. Mindre rekning, samme nett. Win.

Lenke til kommentar

Det er trist om det ikke får noen andre konsekvenser enn at påstandene må trekkes fra fremtidig markedsføring. Det betyr i praksis at de har fått lov til å ture frem med disse påstandene i nesten hele 2011. De burde betale en bot eller lignende for å ha brutt markedsføringsloven i nesten hele 2011 og dagbøter for hver dag inntil påstandene er helt fjernet.

 

Må bare signere denne her.... :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Onecall har 500 min, 500 sms, 500 mms og 500 mb for 199,- pr mnd i folkepakka abbonementet.

 

Onecall har såvidt jeg ser ingen makspris pr dag så om du f.eks skulle bruke mobilen som en trådløs router eller på annet vis bruke opp 500 mb så betaler man 0,99 øre pr. megabyte utover det. Opp til 10 mb/dag lønner det seg med onecall, men om man er aktiv på nettet kan andre med makspris være mer lønnsomt. Onecall tilbyr dataabb som de fleste vil velge om de bruekr mobilen mye. 120 mb for 39 kroner. Djuice har 200 mb ekstra for 69 kroner. Regner man pris pr. megabyte er djuice 4 kroner dyrere for samme mengde data.

 

Onecall bruker network norway. http://www.networknorway.no/Dekning/God_dekning_der_du_er

Innen årsskiftet 2012/2013 skal vi ha dekket 75% av Norges befolkning.

 

Telenor er vel på høyde med netcom og dekker noe mer: http://www.telenor.no/privat/dekning/

 

Problemet er jo at priser gjemems god bort, kalles ulike ting, makspris vs lav brukspris osv slik at det er vanskelig å sammenligne skikkelig. Makspris pr dag på databruken teller mye for meg, og defor vinner djuice over onecall for meg. I tillegg har jeg vært borti network norway før.....og det var igrunn nok for min del.

Lenke til kommentar

Onecall har 500 min, 500 sms, 500 mms og 500 mb for 199,- pr mnd i folkepakka abbonementet.

 

Onecall har såvidt jeg ser ingen makspris pr dag så om du f.eks skulle bruke mobilen som en trådløs router eller på annet vis bruke opp 500 mb så betaler man 0,99 øre pr. megabyte utover det. Opp til 10 mb/dag lønner det seg med onecall, men om man er aktiv på nettet kan andre med makspris være mer lønnsomt. Onecall tilbyr dataabb som de fleste vil velge om de bruekr mobilen mye. 120 mb for 39 kroner. Djuice har 200 mb ekstra for 69 kroner. Regner man pris pr. megabyte er djuice 4 kroner dyrere for samme mengde data.

Med mitt OneCall abbonnement har jeg aldri brukt noe annet enn Telenor sitt nett, da Network Norway ikke er tilgjengelig her jeg bor, og det passer meg egentlig ypperlig. OneCall har forøvrig fri databruk til mars 2012. I tillegg kan du doble kvoten din for 50% av totaltkostnaden pr mnd, i praksis 99,- for 500 "av alle "enheter hvis du bruker Folkepakka. Dette er i seg selv vesentlig billigere enn djuice sin 200mb for 69kr, da du får 500mb for 99kr, altså 5mb/kr, mot 2,8mb/kr. Og da får du 500 mms, sms, ringeminutter i tillegg.

 

Det er mulig det finnes skjulte kostnader her, men jeg har aldri fått en rekning på mer en 199,- hos OneCall, så jeg sier meg fornøyd med det.

Endret av different
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...