Gå til innhold

Samletest: Seks robuste mobiltelefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt å vite at jeg gjorde et riktig valg når min far skulle ha seg ny jobbtelefon.

Valget stod mellom en iPhone 4 og en Nokia 3720C

Min far har alltid har Nokia telefoner, og bruker telefonen hovedsaklig til å ringe med og til nød knipse et bilde av noe jobbrelatert.

Sms, epost, blåtann, multitasking og andre avanserte funksjoner har han aldri brydd seg om.

Før denne telefonen har han hatt to stk Nokia 3600 som begge har falt i bakken fra ca 1-1 1/2 meters høyde. Sakte men sikkert snek det seg inn rusk og rask som smuler, støv og sand under dekselet som gjorde skjermen "grovkornet" og ubehaglig å se på.

Jeg tror dette vil være et mindre problem med en 3720c. Telefonen skal ikke tåle allverden, men det trenger den ikke heller, bare litt mer enn en gjennomsnittlig telefon. Pluss for at stjernetasten kan brukes til å skru av og på fotolyset som en lommelyktfunksjon og at diverse åpninger er polstret.

Sammenlignet med de andre telefonene i testen tror jeg denne er best for håndtverkere eller uheldige nordmenn flest, som vil ha en uavansert, men lettforståelig og brukervennlig telefon med brukbar skjermoppløsning til å lese meldinger og knipseete bilde eller to i nøden med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+014398532

Jeg har vært den lykkelige eier av en Defy siden jul ifjor, til for 2 uker siden. Da glapp apparatet ut av hånda, falt ca 40cm ned på grus, knekt display... Ingen garantist, hilsen Motorola. Fikser den eller kjøper den nye + en.

Lenke til kommentar

Er selv stolt eier av Sonim XP 3300, og kan si at den tåler mye! Jeg kjøpte den basert på at den hadde masse batteritid, og er uknuselig. Ikke "uknuselig" men uknuselig uten bruk av fancy verktøy, som øks, slegge og tydeligvis stridsvogn. Lommelykta er også veldig kraftig, og enkel å skru av og på. Det kommer godt med under pulten inni PCen. Ellers interesang test, og morsomt at Simonsen døde så tidlig, veldig uventet :p

Lenke til kommentar

Må si det var tynt å påstå at defyen ikke tåler vann lengre en som så..

Nå har jeg hatt min siden begynnelsen av mai, og den har vært igjenom langt mer en de blir utsatt for her.. Med untak av stridsvogna da..

Når skjermen er våt kan det være problematisk å få til noe som helst, men tørk av skjermen og fingrene så fungerer den bare yppelig! Bare tull og vås hele greia som sies her.. Blir regelrett forbanna...

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...