Gå til innhold

Ubuntu faller ned fra Linux-tronen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unity, toppers for Android og applikasjonssentrert arbeid.

Godt mulig, men jeg multitasker og da var Gnome 2 ett bedre alternativ, dette har Linux Action Show lagt fram ganske pent, og når det er på tide å vurdere en oppgradering av serveren så må jeg innrømme at Linux Mint frister MER enn Ubuntu og Unity. (Har GUI på serveren for å lettere administrere flere programmer og få god oversikt.)

 

Dessverre er serveren min nede for telling av en eller annen merkelig grunn akkurat nå.

En feilmelding: "Read Error" og ikke noe mer :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hits på Distrowatch er jo ikke akkurat det samme som mest populært. Veldig mange, kanskje også de fleste har vel neppe hørt om Distrowatch engang.

 

Hadde vært interessant å se download-counts for Ubuntu og Mint, og se hvem som har mest.

Endret av Occi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig gikk jeg vekk fra Ubuntu når Unity versjonen kom. Deretter prøvde jeg Linux Mint en liten periode, før jeg gikk over til Fedora. Jeg må si at Fedora(15) er min klare favoritt av disse 3.

 

Fedora 16 som kom i går ser jo ut som Unity desk det også.

Det er jo Gnome 3, det er slik Gnome 3 ser ut. Unity er en modifikasjon av Gnome 3 i nyeste release av Ubuntu.

Lenke til kommentar

Er det enkelt å slå av Unity i Ubuntu?

Det er desverre ikke noe å slå av. Unity er UI shellet Ubuntu bruker, fjerner du det sitter du igjen med en TTY og X-server uten GUI. Du må installere et alternativt shell eller DE for å ungå det. I 11.04 kunne du ved login velge "Classic desktop", men i 11.10 fjernet de det alternativet og Unity er eneste tilgjengelig som default.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det enkelt å slå av Unity i Ubuntu?

Det er desverre ikke noe å slå av. Unity er UI shellet Ubuntu bruker, fjerner du det sitter du igjen med en TTY og X-server uten GUI. Du må installere et alternativt shell eller DE for å ungå det. I 11.04 kunne du ved login velge "Classic desktop", men i 11.10 fjernet de det alternativet og Unity er eneste tilgjengelig som default.

 

pokker...

Lenke til kommentar

Som default kan du kun velge unity. Men det er ikke noe verre enn å installere gnome-shell. Søk på det via pakkebehandleren, eller skriv:

 

"sudo apt-get install gnome-shell"

 

deretter kan du velge gnome før du skal logge inn.

 

Har gjort dette selv, og sitter med flotte Gnome 3 på begge min ubuntu installasjoner, og er meget fornøyd!

Endret av bjaanes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...