Gå til innhold

Nå er Firefox 8 ferdig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare meg det ikke fungerer å laste ned Windows versjonen av Firefox 8?

 

Ser ut til å fungere å laste ned filen til både MAC og Linux, men ikke for Windows. Har prøvd flere av de forskjellige språk utgivelsene som ligger på FTP serveren, men får ikke lagret noen av filene til maskinen min.

 

Ser ut for at jeg får vente til oppdateringen blir implementert i Firefoxen jeg har, og oppdatere det når alt er i orden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er greit nok med oppdateringer, men må de ha markedsavdelinger med ADHD ? Det er jo ikke mange dagene siden vi satt med FF 4.0!

 

Disse galloperende versjonsnumrene er ikke annet enn tåpelig, det får bare hele greia til å virke som hasteverksarbeid. Nå aner en jo aldri lenger om det har skjedd noen dramatiske saker i produktet siden versjonsummeret kjøres på steroider uansett hva de gjør.

Lenke til kommentar

Når jeg leste overskriften kom det et muntlig "WTF" fra meg. Gir min +1 til Tiltman. Jeg henger virkelig ikke med på hvorfor dem har så inn i alle dagers hastverk med disse versjonene. Har ikke sett eller merket en eneste forskjell siden vi fikk nye tabs...

Lenke til kommentar

Når jeg leste overskriften kom det et muntlig "WTF" fra meg. Gir min +1 til Tiltman. Jeg henger virkelig ikke med på hvorfor dem har så inn i alle dagers hastverk med disse versjonene. Har ikke sett eller merket en eneste forskjell siden vi fikk nye tabs...

 

Det handler om den nye profilen til Mozilla: Folk flest er dumme og vil ha det enkelt.

 

Før var det f.eks. 3.5.25, men istedenfor desimaltal, så bruker de hele tall for hver update. Så istedenfor f.eks. 4.0.15, så blir det enkelt og greit 5 istedenfor. Det samme gjelder med default update, der det fra og med Firefox 10 vil være "stille" oppdateringer, der Firefox blir oppdatert uten at du får beskjed om det. Det er nok et eksempel på å skjerme brukermassen fra tekniske ting.

Lenke til kommentar

De har bare flyttet kommaet for å nærme seg versjonsnummereringen til Opera og IE. No big deal.

 

For å ikke snakke om Chrome :-)

Forskjellen er vel at Chrome/Chromium hele tiden har hatt en tradisjon/strategi om hyppige oppdateringer og store hopp i versjonnumrene, mens dette ikke er tilfellet for Firefox, noe som ødelegger litt av versjonsloggen i alle fall etter min mening. Sitter nå på Chromium 15, syns det begynner å bli litt teit. Ikke bare er det versjon 15, men noe så fint som 15.0.874.106 (Developer Build 0 Linux)

Lenke til kommentar

Poenget er jo at versjonsnumrene mister sin verdi, dvs. man kan ikke skille en liten oppdatering fra en stor ved å lese på versjonsnummeret. 4.1 vs. 5 burde være større enn 4.1 vs 4.2, nå er det umulig å vite om 4 vs 5 er liten/stor oppdatering.

 

Nå er det strengt tatt bare tall så jeg ser ikke helt hvorfor de skal ha noen verdi når de som faktisk interesserer seg for hvilke ting som er forandret finner det ut uansett som det blei kommentert lengre opp her.

 

Uansett, jeg lasta ned FF 7.0 som er stor update(antar jeg) så etter litt kom de med en update og da blei det FF 7.0.1, det vil da sikker si at det var en liten update, vanskelig å skjønne dette her.

Uansett om det er FF 7.5.1 eller bare FF8 så spiller det liten rolle, de aller aller fleste har liten eller ingen interesse av hva slags tall den får, det er jo bare for å sette "ett navn" på den nyeste versjonen for å vise at det er noe nytt, herregud at dette er så mye å henge seg opp i.

 

FF sa jo også en gang i tiden at de ville gjøre det på denne måten så hvorfor det kommer som en overraskelse på så mange er jaggu meg rart å skjønne.

 

Eneste jeg lurer på er hvorfor de bruker tid og penger på å gjøre fane flytting "penere", jeeeeez, de skal bare flyttes, ikke delta i en skjønnhets konkurranse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...