Gå til innhold

Test: Logitech Optical Gaming Mouse G400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var en god modell - ingen grunn til å ikke relansere essensiellt samme modellen. Når prisen er lav slik som den er så er det nesten et selvsagt kjøp - ihvertfall om man er høyrehendt.

 

Hvis disse viser seg å ha samme buggkvalitet som de forrige så kan du vel regne med å bruke dem frem til 2030 ;)

 

-Stigma

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke optisk litt crap?

 

Alle lasermusene jeg har prøvd kan brukes på grus og jord, mens den siste optiske musa jeg hadde såvidt funket på skrivebordet mitt.

 

Finnes det gode, små, kablede muser fortsatt?

 

Jeg vil ha noe som dette, bare med ledning: http://www.komplett....=494540#reviews

 

Sitter med en Logitech G3 nå som er så bra at det nesten er sånn at jeg burde hamstret den før de kom med de "ergonomiske" musene.

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Er ikke optisk litt crap?Alle lasermusene jeg har prøvd kan brukes på grus og jord, mens den siste optiske musa jeg hadde såvidt funket på skrivebordet mitt.Finnes det gode, små, kablede muser fortsatt?Jeg vil ha noe som dette, bare med ledning: http://www.komplett....=494540#reviewsSitter med en Logitech G3 nå som er så bra at det nesten er sånn at jeg burde hamstret den før de kom med de "ergonomiske" musene.

 

Du har nok rimelig små fingre om du ønsker å benytte en så liten mus fast. Den der musa (M505) forsvinner under neven min, og da er det ubrukelig til alt untatt surfing.

Optisk mus er ikke på nivå med Laser, men det er få som har med PC-en ut i skogen og forventer å kunne bruke musa i gresset eller på grus (skjønner ikke disse eksemplene, får da ikkenoe gli på grus uansett), så har vi slike fine musmatter som de fleste av oss har... Tross dette, så fungerer min MX518 rimelig bra på det meste materiale som ikke speiler.

Lenke til kommentar

Er ikke optisk litt crap?

 

Alle lasermusene jeg har prøvd kan brukes på grus og jord, mens den siste optiske musa jeg hadde såvidt funket på skrivebordet mitt.

 

Finnes det gode, små, kablede muser fortsatt?

 

Jeg vil ha noe som dette, bare med ledning: http://www.komplett....=494540#reviews

 

Sitter med en Logitech G3 nå som er så bra at det nesten er sånn at jeg burde hamstret den før de kom med de "ergonomiske" musene.

 

Nei, egentlig ikke. De aller fleste mus er enda optiske forøvrig - og når det gjelder overflater de ikke kan brukes på så gjelder det hovedsakelig bare glassbord eller overflater som er høyst reflektive (polert metall f.eks.) eller høyglanspolerte overflater. Så veldig stor begrensning vil jeg ikke si at dette er...

 

Det er vel heller andre veien at laser egentlig er overkill for 99% av de som kjøper dem - og egentlig burde betraktes som spesialutstyr. Den eneste grunnen til at vi ser så mye til dem nå er for at marketing skal få¨noe å hype med, plus at prisen på å lage laser mus nå ikke lenger er noe spesiellt mye høyere.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg har nok garantert like store fingre som deg. Jeg har møtt få med større. :p

 

Men jeg bruker fingrene til å styre musa så desto mindre mus desto bedre egentlig.

 

Jeg beveger bare fingrene når jeg styrer musa, ikke armen eller håndleddet. Derfor foretrekker jeg små muser, men nå får man bare slike beregnet for kontorbruk. Det finnes sikkert gode alternativ der også, men så mange av de er trådløse og det vil jeg ikke ha noe av. Alle gamingmuser derimot er store monstre beregnet for at hånden skal ligge oppå musa.

 

Og eksemplet med grus og jord var vel heller det at de lasermusene jeg har prøvd fungerer i senga, på puter, på gulvet, på låret, og ypperlig rett på skrivebordet (som jeg foretrekker mye mer enn musematte). De optiske musene jeg har prøvd gjorde ikke det. Imidlertid lenge siden jeg har prøvd mus markedsført som optisk.

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Har selv hatt MX518 i et par år. Kjøpte nylig en G400 da jeg bygde meg ny pc. Synest selv dette er en utrolig bra mus!

 

Den ekstra programvaren til G400 kommer virkelig godt med. Det å kunne opprette ulike profiler for forskjellige spill og programmer gjør meg mye mer produktiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...