Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Tab 8.9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Her spilles videofilmer så det er en fryd for øyet, og alle de vanlige videoformatene er støttet"

 

Har Galaxy tab 10.1 og denne er ikke i stand til å spille standard .mkv filer uten konvertering. Anntar det gjelder dette også. For meg var dette en veldig stor skuffelse. I en slik anmeldelse burde man nevne videobegrensningene i tegra 2 (mangel på støtte for high profile h.264).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Her spilles videofilmer så det er en fryd for øyet, og alle de vanlige videoformatene er støttet"Har Galaxy tab 10.1 og denne er ikke i stand til å spille standard .mkv filer uten konvertering. Anntar det gjelder dette også. For meg var dette en veldig stor skuffelse. I en slik anmeldelse burde man nevne videobegrensningene i tegra 2 (mangel på støtte for high profile h.264).

Det finnes ingen "standard" .mkv-filer i den forstand, ettersom .mkv-filer kan inneholde nær sagt alt. Men veldig mye "alternativt materiale" :whistle: kan man ikke spille av på Tegra2-plattformen nei, og det er veldig synd. I tillegg er det veldig tragisk av Nvidia med tanke på at videoavspilling sammen med spillytelse var høydepunktene ved plattformen..
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen nettbrett per i dag har den "java støtten" du tenker på om det er BankID det er snakk om. BankID krever et "Java Runtime Environment" like java-installasjonen du har på PC-en din.

 

NB: Javastøtte på mobil er IKKE det samme som "Java Runtime Environment", så det hjelper ikke nødvendigvis å se på spesifikasjonslistene.

 

Det er en av grunnene til at det er veldig synd at MeeGo forsvant - MeeGo hadde mulighet til fullfunksjonelle desktop-applikasjoner, inkludert arm-versjonen a OpenJDK (et OpenSource jre/java runtime environment), men dessverre var det visst bare meg og et par hundre til som var tilstrekkelig interessert i en tablet med nyttebruk i fokus, så MeeGo er dødt.

 

Men du kan logge inn i de fleste nettbanker med "gamleløsningen" de hadde før de begynte med BankID. I DnBNor kan du for eksempel logge inn med engangskode fra kodekalkulator og en firsifret kontofonkode der samtlige siffer er tall, og 90% av kodene starter med en 0. Det er sikkerheten sin, det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når en gjør en anmeldse av et produkt ville jeg tro at dette ble gjordt på nøytralt grunnlag.

 

"Vårt favoritt-nettbrett har fått en lillebror." Men når dette er andre setning i overskriften begynner jeg allerede da å ha problemer med å ta denne testen seriøst, og amobil som magsin seriøst.

 

Er ikke første gang jeg har stilt spørsmål med amobil's tester, men nå har dere innrømmet det. Håper at dere fra nå av forteller oss lesere hvilke produkter dere for tiden bruker som referanse produkter når dere tester nye produkter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Amobil nevner ofte hvilke produkter som er referanseprodukter, utfordrere e.l. Det er jo bare å se på testet av Galaxy 10.1 for å se om du synes den er subjektiv eller mangler nøytralitet. hvis ikke, bør det da være uproblematisk at nettbrettet de kårer til det beste er favoritt-nettbrettet deres?

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor Samsung ikke har port for minnekort i nettbrettene sine. Trodde slikt tull var forbeholdt Apple.

Fordi et minnekort trenger et filsystem for å fungerer, og det eneste filsystemet som er aktuelt for minnekort i dag er FAT32. Microsoft har patenter på FAT32, mao. dersom Samsung legger ved støtte for FAT32 må de betale lisenspenger til Microsoft. Dette ville gjøre enheten dyrere, og da er det bedre med internt minne som ikke forhøyer kostnaden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel og merke er patenten med 98% sikkerhet ugyldig grunnet "Prior Art", men det krever jo at noen tar kampen, og det er jo som regel dyrt. Patentet ble for eksempel nektet i EU grunnet nettopp Prior Art - det var gjort flr, og MS sin måte å gjøre det på var "obvious" sett i sammenheng med de tidligere metodene.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...